Mrs.Riot Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Skulle kjøpe Canon EOS 350D derfi fra. Det stod at det tok 2-4 dager og at det var med veske. Så etter 1 uke så kom det endelig. Men da, ja, gjett hva. Da hadde nemlig ikke vesken komt med. Og han som jobbet der kunne ikke gi oss avslag eller noe som helst fordi salgsjefen ikke var der. Forklaringen hans var at det var feil ved levrandørene. Ikke bare hadde vi ventet i 3 dager for mye før kamera kom, vi måtte også vente nesten 1 time i butikken før vi fikk vite at vesken var Borte vekk... Vi avbestilte hele shiten og samme dag bestilte vi samme kamera med veske hos Komplett som forøvrig har samme lervrandør som datakjeden. Husker ikke hva levererings tiden var men etter bare 3 dager så kom kamera med vesken. Konklusjon: Datakjeden: Dårlig Komplett: Super I tillegg så har pappa hatt en episode med dem også hvor han hadde bestilt et minnekort til et kamera. Så når han kom inn så hadde de ikke det minnekortet, de hadde bare et større som var dyrere. Da nektet pappa og betale den dyre prisen og fikk det heldigvis for prisen som det som han egentlig hadde bestilt kostet. Endret 24. november 2007 av arcoiris Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Konklusjon: Datakjeden: Dårlig Komplett: Super I tillegg så har pappa hatt en episode med dem også hvor han hadde bestilt et minnekort til et kamera. Så når han kom inn så hadde de ikke det minnekortet, de hadde bare et større som var dyrere. Da nektet pappa og betale den dyre prisen og fikk det heldigvis for prisen som det som han egentlig hadde bestilt kostet. Hehe. Utrolig bra konklusjon etter én dårlig erfaring med Datakjeden og én bra erfaring med Komplett. Utrolig hvor feilfrie enkelte kunder er nå for tiden. Angående minnekortet... hvis han holdt det av, og fikk bekreftet at minnekortet ble holdt av, så er det dårlig logistikk å selge det i mellomtiden. Hvis han bare fortet seg å bestille uten å vente på ordrebekreftelse, så var det faktisk veldig god service å gi han et bedre minnekort til samme pris. Ja, og foresten... hvem er det som er leverandøren til Datakjeden, og dermed har skylden hvis Datakjeden ikke får varene til den tiden de er lovet? Jo, det er Norek, som er samme firma som Komplett (bare at Norek selger til bedrifter). Komplett/Norek hadde nylig store problemer med å overholde leveringstidene, og veldig varierende leveringstider fra dag til dag, og da ble nok du som Datakjeden-kunde belastet av nettopp Komplett/Norek sine problemer. Uansett... alle kan gjøre feil... ja, bortsett fra enkelte kunder da. Endret 26. november 2007 av Super8 Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Ja, enig i den over. Om datakjeden hadde planlagt å fått in et kamera i dg, men ikke fikk det inne før onsdag, så ville de jo ikke fått sendt ut kameraene før onsdag. Det er jo ikke alltid bare butikken sin feil. Og det er jo veldig naturlig at komplett/norek prioritere SINE sluttkunder, før de tenker på datakjeden som selger til SINE sluttkunder. Det var også en merkelig konklusjon ettersom jeg opplevde å mått vente en uke på en harddisk fra komplett, så var jeg helt sikker på at de ikke var å stole på, og minnekortet som jeg kjøpte på datakjeden, som de sa hadde plass til 400 bilder, hadde plass til 500bilder, og var billigere enn på kværn foto lenger opp i gata, så trodde jeg at datakjden var den beste norske butikken innen bransjen. Så feil kan man ta. . bra du oppklarte dette for meg;). Nå skal jeg huske å aldri mer handle fra datakjeden, men kjøpe alt fra komplett. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Beklager, men det er nesten utrolig hva enkelte starter tråder for å rakke ned på bedrifter/leverandører. Dersom det står 2-4 dager leveringstid, betyr det normalt arbeidsdager. Du fikk kamera etter 1 uke, d.v.s. etter 5 arbeidsdager. WOW! 1 - en dag for sent, så sant du bestilte tidlig på dagen. Bestilte du sent på dagen kan det t.o.m. være innenfor de 4 dagene som Datakjeden sier. Faren din fikk et dyrere kort med avslag. Hva forventer du at butikker skal gjøre? Jeg blir helt oppgitt når jeg leser om slike kunder og er glad jeg ikke jobber i butikk. Lenke til kommentar
Nikonians Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 he he, måtte le litt når jeg leste trådstarter sitt innlegg. Tør jeg spørre om hvor gammel du arcoiris er.... Lenke til kommentar
marekz Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 I følge denne posten er trådstarter 15 år gammel. Jeg reagerte også på posten, tenkte litt hva forventer folk egentlig? Når det er sagt så er det ikke sikkert at arcoiris helt visste hva hun skulle forvente av leveringstid, og bare ville dele hennes erfaring med de to nevnte butikkene. Jeg visste sikkert ikke bedre selv da jeg var 15 (skjønt, det gikk vel mer i postordre enn netthandel i 1994... ). Arcoiris, du har ikke opplevd noe "uten om det vanlige".. Du ventet i 5 arbeidsdager. Og din far fikk avslag på en erstatningsvare, noe som må sies å være god service. Så, jeg er helt uenig i din konklusjon og kritikk av Datakjeden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå