Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøpe en PS2 nå. Er det fortsatt "verdt" det?

Løve

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som synes Xbox leverer hakket bedre bildet enn PS2.

Det utaler jeg meg på bagrunn av SSX, GTA og lignende.

Men jeg synes kontrollen til PS2 i forholdt til SSX er MYE BEDRE.

Jeg trenger liksom 4 skulderknapper (L1, L2, R1, R2) i SSX. Føles mye mer naturlig enn Xbox-en sitt system på SSX.

Jeg synes også SSX On Tour var det dårligste i hele SSX-serien, så kjøp heller et av de andre først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har SSX3 alt, så jeg tenkte å handle On Tour siden heg hørte dette var en god fortsettelse av serien.

Men litt generellt, var det PS2 som endte opp med å levere de peneste spillene(God of War 2) til tross for svakest hardware av forrigegenerasjonskonsollene?

Lenke til kommentar

Kan absolutt anbefale PS2, selv om den begynner å bli gammel. Nå er det faktisk 7 år siden PS2 ble lansert her i Norge! Og likevel selger PS2 som bare det.

PS2 har en rekke spill som er verdt å sjekke ut:

Jak 1-3 (plattformspill), Sly 1-3 (plattform), Ratchet & Clank 1-3 (kongebra plattform/actionspill), GTA 3- serien (3, Vice City, San Andreas), MGS2 og 3, Ico, Shadow of the Colossus, Gran Turismo 4 (verdt å plukke opp om du liker bilspill), Burnout 3 (også verdt å plukke opp om du liker bilspill), SSX 3 (veldig artig snowboardspill), Tekken 5 (artig slossespill), Silent Hill 2 og 3 (bra grøsserspill), Final Fantasy X og XII, God of War 1 og 2, Canis Canem Edit/Bully, Kingdom Hearts 1 og 2, Beyond Good & Evil (meget bra, men oversett, plattformspill), Okami (også et noe oversett plattformspill. Litt likt Zelda-spillene), Prince of Persia: The Sands of Time, Psychonauts (dette spillet er bare herlig!), Onimusha 3 (heftig samurai-actionspill), Devil May Cry 1 & 3 (skipp 2'ern. Den er drit), TimeSplitters 2 (og forsåvidt 3'ern, Future Perfect, også. Artige FPS-spill bege to), Guitar Hero 1-3 (dette er herlige spill! Pur moro!), Buzz-spillene (har ikke oversikt over hvor mange som har kommet, men er vel en del. Artig på vorspiel).

PJUH!

Ja, dette var bare noen PS2-spill som definitivt er verdt å spille. Kan også slenge Singstar-spillene med, om du liker sånt. Selv er jeg ikke så glad i de spilla, hovedsaklig pga at jeg ikke er noe god på å synge overhodet, men også fordi sangene er veldig drit.

Lenke til kommentar

Jepp, masse bra spill der, men det som "skremmer" meg mest er det at jeg lurer på om det er nok eksklusive spill, eller ikke og om jeg vil tjene noe på å hoppe fra GameCuben til en PS2 hvis jeg kunne få stort sett de samme spillene på GC som på PS2, bare penere. For øyeblikket så tror jeg jeg går for en PS2 siden GCen bare har Zelda, Mario og Metroid av eksklusive spill, alle som jeg har men begynner å bli litt lei av. Jeg vet ikke hvordan PS2 alternativene er, men er litt spent på God of War ihvertfall.

Lenke til kommentar

Er nok av ekslusive spill til PS2 som gjør den verdt å kjøpe. Eneste ulempen er at PS2 er på vei ut, og PS2-spill vil kanskje bli mindre synlig i butikkene. Dessuten kan alle de noe eldre PS2-spillene være noe vanskelig å oppdrive.

Men anbefaler deg likevel å kjøpe PS2. PS3 bakoverkompabilitet skal visst være noe dårlig. I tillegg er PS3 fortsatt nokså dyr, og ikke verdt kjøpet ennå IMO. Dessuten mangler 40GB-versjon PS2-støtte, og det er usikkert om den kommende 80GB-versjonen også vil mangle PS2-støtte (selv om det ville være idiotisk av Sony å droppe den. Men en vet jo aldri. De gjør jo alt for å spare penger...).

Lenke til kommentar

ps2 er fortsatt fett, men jeg ser du spør om ssx.

ssx 3 er dritfett, men det har du tydeligvis spilt.

den store forskjellen, i mine øyne, mellom ssx 3 og ssx on tour er at ssx 3 er fett, men ssx on tour er et typisk EA-spill... on tour er greit nok, men det har ikke ssx-magien, det har den "overkule" looken EA trur de kan selge spill på.

ssx on tour er ssx 3 minus det kule pluss need for speed, dvs overhodet ikke en verdig oppfølger.

kjipt, og jeg håper neste ssx kan nå opp til tricky og 3 (blur på wii bør forbigås har man spilt de andre)

MEN:

ps2 har (som allerede nevnt) ratchet & clank-serien , som hvis vi er bort fra mario er den feteste plattformserien som finnes. MGS er også nevnt, bare de spilla er verdt en ps2 i seg elsv, og vil du kjøre bil er det ingenting som slår gran turismo 4 (ok, jeg har ikke testa 360 sin forza, den skal være bra den og)

oppsummert; har du ikke spilt gulltitlene til ps2 er det uendelige timer moro å hente der, selv om det ikke er "current gen" grafikk. selv spiller jeg ofte disse spilla og synes grafikken er mer enn god nok.

Når det er sagt, man skal være bra grafikkhore for å ikke like spilla jeg nevnte (pluss en bråte til seff)

Du spør om grafikken vs xbox og gc, overall er den hakket bedre på de to enn ps2 men det merker du ikke når du spiller, bare hvis du sammenligner. De peneste spilla på ps2 er like pent som noe de andre kan by på (her vil jeg igjen trekke fram mgs2+3 og gt4, mgs er ps2 på sitt beste, og ingen bilspill på de to andre har gt4-grafikk (men det er min personlige mening, gt4 sammenligner jeg med forza på xbox, ikke forza 2 på 360, den og andre bilspill på 360 er sikkert finere, jeg sammenligner her med xbox 1 ))

i motsetning til mange andre her inne spiller jeg på alle tre plattformene og har ingen favoritt, så tipsene mine er ikke preget av no fanboyisme

Endret av Daje.P
Lenke til kommentar

PS2 er utvilsomt verdt pengene nå, i forhold til hvor mange gode eksklusive titler som har blitt sluppet. Jak & Daxter-serien, Ratchet & Clank-serien, God of War 1 og 2, Okami, Ico, Shadow of The Colossus, Gran Turismo 4, Final Fantasy X og XII, Metal Gear Solid 2 og 3 (ble vel sluppet på andre etter hvert?), Silent Hill 2, osv.

Hender fortsatt jeg kjøper PS2-spill jeg har gått glipp av tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...