Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøpe en PS2 nå. Er det fortsatt "verdt" det?

Løve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt litt å skaffe meg en PS2 nå siden de er så billige, men har lurt litt på om det er verdt det siden det, for meg ihvertfall, virker som om de beste spillene til PS2 var spill som er kommet ut på andre konsoller eller PC. Jeg har snoka litt rundt på nettet etter de eksklusive spillene til PS2 og ser at det er en del som virker interessant(MGS, Gran Turismo osv.), men er dette de eneste "eksklusive" seriene som er igjen? Jeg liker for det meste 3dje-persons action spill og adventure/plattform aktige ting, men finnes de mye bra og eksklusivt av dette til PS2? Det er dette jeg tror avgjør et evnt. kjøp siden det virker som om det var mye bra til PS2, men at det omtrent drukner i alt søppelet som også kom ut.

Hvordan er grafikk sammenliknet med Xbox og GC på PS2 på multiplattformspill? Er PS2 merkbart svakere? Jeg har både en Xbox og GameCube, så da ville jeg heller skaffet spillene til dem.

Og til sist er kontrolleren noe man venner seg til? Når jeg har satt meg ned for å spille nye spill har det ihvertfall vært horribelt å venne seg til kontrollen, da foretrekker jeg heller de andre. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv mener jeg titler som Guitar Hero, Buzz, Eyetoy og SingStar gjør PS2 verdt alene.

Når et spill finnes både til PS2 og Xbox, så velger jeg Xbox-versjonen.

Jeg synes Xbox som regel har hakket bedre grafikk en PS2. Bare se på spill som GTA-serien og EA sportsspill.

Likevel. PS2 har mye ekslusivt og bra. Du nevner jo selv Gran Turismo og Metal Gear Solid som begge inneholder massevis av underholdning.

Selv likte jeg også godt SOCOM-spillene, Crash Bandicoot og smått som Okami, Dark Cloud og lignende.

Og så er jo massevis av de gode titlene til PS2 i silver-utgave.

Det vil si de koster ca 199-249 å kjøpe ny i butikk.

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg anbefale Ratchet & Clank 1, 2, 3 og Gladiator til PS2, disse er vel PS2-ekslusive så vidt jeg vet også. Plattformspill med skyting og massevis av heftige våpen/gadgets + utrolig bra humor. :)

Elsker den serien noe helt enormt, og gleder meg til jeg får muligheten til å spille det nyeste spillet i serien, som nylig har kommet ut til PS3.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...