Gå til innhold

Hvor bra er egentlig denne PC-en?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den kan nok oveklokkes til 3ghz uten problemer, med forbehold om at den ligger på gjennomsnittet av nye intel cpuer.

men med 8600GT så vil den nok ikke klare crysis på high. vil tippe max 15fps.

ser at du svarte nesten samtidig med meg, så du har nok ikke lest posten min føre du svarte, men xersess er alt for optimistisk.

btw hva slags oppløsning er det snakk om? jeg kjører i 1680*1050.

Lenke til kommentar
den kan nok oveklokkes til 3ghz uten problemer, med forbehold om at den ligger på gjennomsnittet av nye intel cpuer.

men med 8600GT så vil den nok ikke klare crysis på high. vil tippe max 15fps.

ser at du svarte nesten samtidig med meg, så du har nok ikke lest posten min føre du svarte, men xersess er alt for optimistisk.

btw hva slags oppløsning er det snakk om? jeg kjører i 1680*1050.

VEt ikke helt hvilken oppløsning jeg kommer til å bruke, har ikke skjerm :(

Lenke til kommentar

8800gts er vel et dårlig kjøp i forhold til 8800gt. Har selv gts320 og medium er absolutt det beste dette kortet klarer i 1680x1050, selv da lugger det litt når det er action på gang. Tror det er GPU som vil være flaskehalsen i de fleste spill med den pakken (litt avhengig av settings/oppløsning). Jeg har E6600 og 8800gts320 og for meg er det ikke noe særlig vits i å klokke CPU da det er GPU som holder tilbake.

Litt misvisende info fra komplett forresten. Står 8600 i overskriften, men 8800 i detaljer.

PSU'en i pakken er også i beste fall middelmådig.

Lenke til kommentar
8800gts er vel et dårlig kjøp i forhold til 8800gt. Har selv gts320 og medium er absolutt det beste dette kortet klarer i 1680x1050, selv da lugger det litt når det er action på gang. Tror det er GPU som vil være flaskehalsen i de fleste spill med den pakken (litt avhengig av settings/oppløsning). Jeg har E6600 og 8800gts320 og for meg er det ikke noe særlig vits i å klokke CPU da det er GPU som holder tilbake.

Litt misvisende info fra komplett forresten. Står 8600 i overskriften, men 8800 i detaljer.

PSU'en i pakken er også i beste fall middelmådig.

er ganske sikker på at det er 8600gt^^

Lenke til kommentar

Nå står det klart og tydelig 8800gts der de lister varenr med link, og da er loven klar på at de må levere det til annonsert pris med mindre de har reservert seg i hue&ræva mot trykkfeil etc. Jeg tror de bruker dette til å kvitte seg med overskuddslager av 8800gts da det sikkert er vanskelig å få en god avanse på dette kortet i dag. De har sikkert bare glemt å oppdatere i pakketittelen.

PSU er kraftig nok, men av middelmådig kvalitet og gir ikke rom for oppgraderinger som øker strømtrekket nevneverdig. PSU er en av de viktigste komponentene i en PC, og hvis man ønsker å ha en maskin som ikke krever hørselsvern ved bruk og er litt fremtidsrettet er det fornuftig å legge i litt ekstra på denne komponenten. Hvis man kan beholde PSU ved neste oppgradering av maskinen kan man jo forsvare også økonomisk en langt dyrere modell enn den billigste som kan dra systemet i dag. Jeg kjøpte ny PSU av god kvalitet/kapasitet forrige gang jeg kjøpte HK/CPU/RAM og hvis ikke det skjer dramatiske teknologiske fremskritt så forventer jeg at denne skal brukes i hvertfall til neste hovedkort også, kanskje også den holder til et tredje hovedkort hvis ikke bransjen innfører nye plugger etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...