fa74b4a4-8b2c Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Jeg har en ekstern harddisk på 250G. Denne disken er kjøpt for ca 1mnd siden og den har filformatet Fat 32. Da jeg koblet den til pc-en for første gang, la jeg merke til å det lå en del filer/programmer på den eksterne disken. Jeg har tatt backup av noen DVD filmer, der hver fil er litt over 4G. For å få lagt inn disse filmene, så må jeg vel ha en disk med filformatet NTFS? Hva vil skje med de filene som allerede ligger på disken, har det noen betydning? Hvordan konverterer man en disk fra FAT32 til NTFS? Tusen takk for all hjelp Hilsen Jonny Endret 24. november 2007 av J0nny Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Kjør---> cmd---> convert x: /fs:ntfs :x er disken, f.eks Kjør---> cmd---> convert c: /fs:ntfs Du vil ikke miste noe data Endret 24. november 2007 av slimjim Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 det skal vel også funke fint å bruke oppgavebehandling -> diskbehandling under min datamaskin (høyreklikk) det kan være at du må formatere, men det er enkelt. bare husk å lagre det du skal spare på en annen plass først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå