Gå til innhold

Dine forventninger til Fritt Vilt 2


Dødskalkunen

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg må egentlig si meg skeptisk til en oppfølger, i og med at Fritt vilt faktisk er en av de bedre norske filmene. Det skal ikke skyves under en stol at oppfølgere sjelden kan sammenlignes med film # 1, så hvorfor ødelegge en god, norsk film? Må allikevel sies at jeg kommer til å se den, kanskje man blir positivt overrasket?

Lenke til kommentar

Om Ingrid Bolsø Berdal spiller hovedrollen skal jeg i alle fall se den. :whistle:

Men tviler på at den blir bedre enn numero uno... Ser for meg at "nå skal det pøses på med rar, over-the-top historie og bøtter med blod" i ekte Hollywood-stil, noe som t.o.m. for meg begynner å bli nok av snart nå.

Lenke til kommentar
Forventer at den blir like elendig som 1'ern. Håper de tar med enda flere trøndere denne gangen, til å totalt ruinere stemninga.

Synes du trøndersk ødelegger stemninga i filmer?

 

Heller trøndere (som er likandes folk) enn Kristoffer Joner IMO.

Ja, jeg må i alle fall si at Ingrid B. Berdal fikk opp stemninga i Fritt Vilt. Og det på tross av at jeg er trønder sjøl. :)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg likte godt den første filmen, virkelig! Jeg fikk en slags følelsesmessig tilknytning til terrenget og omstendighetene ellers, som jeg sjeldent får for en skrekkfilm. Jeg har alltid vært opptatt av fraflyttete bygninger, hvor alt står slik det var når folk reiste. Jeg har interessert meg for spøkelseshistorier siden jeg var liten. At de da lager denne filmen, med et nedlagt uhyggelig hotell midt oppe i huttiheiti, er fenomenalt! Mange har sammenlignet denne med "The Shining". Fritt Vilt er en mye bedre film etter min mening.

 

Men det var vel ikke poenget at jeg skulle skrive en anmeldelse på første Fritt Vilt?

 

Når det gjelder en oppfølger er jeg litt skeptisk. Hvordan skal de få det like skummelt og absurd som den forrige filmen? Et sykehus? Om det går til å være en overnaturlig skapning som drepte under første film, blir det teit. Jeg likte historien om denne bortkomne gutten som tar seg inn i denne hytta og bor her. Gjenferd, zombies eller onde ånder hører ikke hjemme i "Fritt Vilt"-konseptet mener jeg.

Lenke til kommentar
Forventer at den blir like elendig som 1'ern. Håper de tar med enda flere trøndere denne gangen, til å totalt ruinere stemninga.

Synes du trøndersk ødelegger stemninga i filmer?

 

Heller trøndere (som er likandes folk) enn Kristoffer Joner IMO.

Ja, jeg må i alle fall si at Ingrid B. Berdal fikk opp stemninga i Fritt Vilt. Og det på tross av at jeg er trønder sjøl. :)

 

Jeg er selv trønder, så jeg kan vel ikke ha SÅ mye mot trøndere.... Men å putte en trønder i en skrekkfilm, og i tillegg la han/hun prate... det er bare selvmord. Da dreper du alt som heter skummel stemning i en film. Det blir en ufrivillig komedie. Face it, dialekten vår er schtøgg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...