Crazysteps Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Fikk en forespørsel fra en boligmarkedsfører om ca 10 bilder jeg har fra et fjellområde i Norge. Det skal visstnok bygges et større hytteprosjekt på stedet og de ønsket mine bilder blant flere andre som skulle brukes til markedsføring av området på nett. Regner med det er snakk om noen små bilder man kan bla seg igjennom et sted i prospektet. Så var spørsmålet da... hvor mye ønsker jeg for bruken av bildene? Sjekket diverse priskalkulatorer noen har linket til på foto.no og fant ut at normalprisen for ett bilde er ca 1000-2000kr for bruk i opptil ett år. Tror de fleste er klar over ca hvilke priser man betaler for et ferdig prospekt i disse dager, og da vil ikke f.eks 1500kr x 10 bilder være aktuelt overhodet. De fleste markedsførere opererer nok etter tanken om at hver tjeneste de tilbyr skal være lønnsom i seg selv. Prisen de tar for prospektet de utarbeider skal altså overstige kostnadene de har ved det. Jeg la meg derfor på prisen: Bilde 1-5: 500kr/stk pr år Bilde 6+: 300kr/stk pr år I tillegg kunne de da få bruke bildene i et trykket prospekt. All bildebruk gjelder kun dette ene prosjektet. Jeg tilbød også å gjøre alle bildene klare til trykk i CMYK osv for en samlet pris på kr 500,- Hva tror dere om de forskjellige aspektene ved dette avtaleforslaget? Og ikke minst prisene? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Dette har du allerede en tråd om, her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...1&s=akam.no Oppdater den heller enn å lage en ny tråd om samme emne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg