drivemycar Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Er det noen som kan gi meg en liten oppskrift til hvordan bytte skjermkort på en 5-6 år gammel PC. Grensesnittet er AGP. Skal bytte fra et Nvidia geforce Ti200 til et XFX geforce 6200A. Er det bare å ta det gamle ut og sette det nye inn, eller er det noe jeg må gjøre før jeg tar det gamle ut? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Er det noen som kan gi meg en liten oppskrift til hvordan bytte skjermkort på en 5-6 år gammel PC.Grensesnittet er AGP. Skal bytte fra et Nvidia geforce Ti200 til et XFX geforce 6200A. Er det bare å ta det gamle ut og sette det nye inn, eller er det noe jeg må gjøre før jeg tar det gamle ut? Takker for all hjelp! Det er bare å ta ut det gamle og sette inn det nye... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Aller først sletter du gamle skjermkort-drivere vekk. Så bytter du kortet og installerer nye drivere Pass på statisk el. og husk å åpne den lille klipsen bak AGP-porten. Det nye kortet skal godt ned i slottet.(hammer og spett bør unngås) Noen hovedkort har klipsene til rambrikker så nær AGP-slottet at du kan knekke de hvis noen er ledige. Så lyft opp de først. Endret 24. november 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå