Dotten Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hepp! Den sosiale kategorien er like rundt hjørnet og det er fullt mulig at Annet vil bli fjernet. I den anledning syntes jeg det er greit å starte en diskusjon rundt hva OT-Baren skal være. Det sosiale vil finne sted i den nye kategorien, hvilken beskrivelse skal vi ha for OT-Baren? Bør den få nytt navn, bør den få ny beskrivelse? Kom med dine tanker og ideer. Dagens beskrivelse er jo som følger: Småprat om alt og ingenting fra hverdagens små og store hendelser - innenfor rimelighetens grenser. Kom med dine tanker og ideer rundt konseptet OT-Baren. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 OT-baren vil vel i grunn forbli som før. Den sosiale kategorien skal jo bare dekke et behov OT-baren tok seg av, men ikke nødvendigvis var ment for. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Jeg sier meg enig med Skarstad, ser ingen grunn til endring. Jeg er derimot uenig i en fjerning av "Annet". Endret 25. november 2007 av TSP Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Nå er jeg ikke akkurat å regne som aktiv i Annet eller OT-baren for den del, men Annet ser ut til å være en samleplass for feilpostede tråder, hvor folk legger trådene sine fordi de ikke vet hvor (eller gidder) å plassere tråden sin i rett kategori. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Jeg er derimot uenig i en fjerning av "Annet". Er det noen tema vi har som i dag ikke har egen kategori? Hvis du ser i den så er siste tråd fra i vår og de som er synlige vil alle bli flyttet. Om det eksisterer noen tema som vi ikke har kategori for så legitimiserer det å ha Annet, men finnes det noe vi ikke har dekning for? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Poenget mitt er heller at det er den mer seriøse OT-Baren hvor en forventer seriøse svar. Vi har kategorier for det meste, men vi har ingen kategorier som dekker om det er stor usikkerhet rundt hvor det skal postes, noe som oftest er tilfelle om emnet omfatter flere kategorier. Til og med når jeg har vært spørrerundet i moderatorteamet har det vært usikkerhet rundt hvor noe skal postes, Annet kan i det tilfelle brukes som et alternativ inntil en moderator evt. finner den mer korrekte kategorien å ha det i. Likevel, dette er ikke hovedgrunnen. Jeg har ved et par anledninger (typisk nok kommer jeg ikke på de eksemplene nå) opplevd å tenke at en slik tråd passer best i Annet, grunn 1: Det er simpelthen ikke en eneste kategori hvor den passer mer enn 50% i (kanskje med unntak av OT-baren, 2; en ønsker ikke å poste den tråden i OT-baren fordi tråder der har altfor lett å bli sett på med et mer useriøst, uhøytidelig blikk. Om Annet fjernes må i så fall OT-Baren sitt navn og beskrivelse endres i følge min mening, uten at jeg kommer et godt eksempel på hva det bør endres til. REDIGERT: Kafeen I denne kategorien kan det diskuteres om hverdagens små og store hendelser, samt stilles spørsmål og emner for diskusjon og underholdning om de ikke passer andre steder. Ikke det beste forslaget, men hvertfall et forslag. Selv om Kafeen høres mer ut som noe som kommer under den sosiale delen. Endret 25. november 2007 av TSP Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Poenget mitt er heller at det er den mer seriøse OT-Baren hvor en forventer seriøse svar. Vi har kategorier for det meste, men vi har ingen kategorier som dekker om det er stor usikkerhet rundt hvor det skal postes, noe som oftest er tilfelle om emnet omfatter flere kategorier. Da velger man en av dem eller spør en moderator. Annet er ikke til for å poste emner som går over flere kategorier. Det eneste den nå medfører er massiv feilposting fordi brukere ikke tar seg tiden å poste riktig, noe som igjen medfører feilposting. Alt fra hva som går på tv til hva navnet på en sang er postes der. Om emnet passer flere steder så får det være opp til brukeren å avgjøre hvor den hører best hjemme. Likevel, dette er ikke hovedgrunnen. Jeg har ved et par anledninger (typisk nok kommer jeg ikke på de eksemplene nå) opplevd å tenke at en slik tråd passer best i Annet, grunn 1: Det er simpelthen ikke en eneste kategori hvor den passer mer enn 50% i (kanskje med unntak av OT-baren, 2; en ønsker ikke å poste den tråden i OT-baren fordi tråder der har altfor lett å bli sett på med et mer useriøst, uhøytidelig blikk. Har du noen eksempler? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Jeg velger en av dem eller spør en moderator, men det er ikke alle som har dem og dette er kun en vannvittig dårlig teori fra min side, men om de ikke finner noen kategori som passer skikkelig, kan det hende at de bare gir opp og ikke poster, i det tilfelle kan "Annet" være en god mulighet. Eksempler? Ok, jeg fant ingen gode. Skyt meg. Eksemplene mine for å beholde "Annet" gikk an for 1-3 år siden, men etter at alle disse nye kategoriene kom er det helt annerledes. Uantsett, synes i så fall kategorinavn og beskrivelse bør endres noe, se mitt forslag: KafeenI denne kategorien kan det diskuteres om hverdagens små og store hendelser, samt stilles spørsmål og emner for diskusjon og underholdning om de ikke passer andre steder. Ikke det beste forslaget, men hvertfall et forslag. Selv om Kafeen høres mer ut som noe som kommer under den sosiale delen. Og Dotten, jeg hater det smilefjeset Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Jeg velger en av dem eller spør en moderator, men det er ikke alle som har dem og dette er kun en vannvittig dårlig teori fra min side, men om de ikke finner noen kategori som passer skikkelig, kan det hende at de bare gir opp og ikke poster, i det tilfelle kan "Annet" være en god mulighet. I dag opplever vi stort sett at Annet brukes til å feilposte tråder som helt innlysende hører hjemme andre steder. Derfor stengte vi den også midlertidig, fordi moderatorer daglig måtte flytte tråder som ble feilpostet. Vi har ikke tatt noen beslutning om å fjerne Annet permanent, men den har liten funksjon om vi ikke ser at det finnes emner vi ikke har dekning for i andre steder av forumet Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Lenke til kommentar
TSP Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Du kan uantsett ikke hindre tråder i å bli postet i den mest generelle kategorien om det ikke finnes en passende. Ta denne tråden som et eksempel: Behandlingstid ved ISP-bytte. Den nærmeste passende kategori jeg selv finner er Nettverk under Hardware, men Hardware er dominert av teknisk relatert snakk og kategoribeskrivelser som støtter opp om dette, derfor kan en si at dette emnet ikke har noen skikkelig kategori, det er ikke en kategori hvor en bruker føler den hører hjemme. Kanskje vurderte brukeren denne kategorien, men stoppet seg selv fordi han så at det var dominert av tekniske spørsmål og derfor ble usikker. Dette eksempelet kan og brukes til å vise hvor viktig en omstruktuering av forumet er. Ellers har vi en fordel med OT-Baren, en fordel som er like mye dens ulempe. Det er veldig mye aktivitet der, alle tråder som er på førstesiden i kategorien er svart på i dag. Derfor synes jeg at "Annet" kan fungere som en mer formildende versjon av OT-baren, et sted hvor tråder som er av godt seriøst kaliber, er et seriøst spørsmål eller er mer sesongbetonte emner, for eksempel tråder om julen kan postes der. For lettere å bli sett og lagt merke til, siden det er lengre mellom tråder med lengre, nyttige og seriøse svar enn det er mellom enlinjere og kjappe replikker som: "Oh my gawd! Det var morsomt" Eksempler? Jeg skal finne noen, men det må vente. Må poste dette innlegget snarest før PC-en restarter igjen. Skrevet dette to ganger. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Kan ikke temaet om at 'Annet' kanskje skal fjernes bli splittet ut av denne tråden? Jeg føler ikke at det har noe med hva dette emnet egentlig skal handle om. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ta denne tråden som et eksempel: Behandlingstid ved ISP-bytte. Den nærmeste passende kategori jeg selv finner er Nettverk under Hardware, men Hardware er dominert av teknisk relatert snakk og kategoribeskrivelser som støtter opp om dette, derfor kan en si at dette emnet ikke har noen skikkelig kategori, det er ikke en kategori hvor en bruker føler den hører hjemme. Kanskje vurderte brukeren denne kategorien, men stoppet seg selv fordi han så at det var dominert av tekniske spørsmål og derfor ble usikker. Dette eksempelet kan og brukes til å vise hvor viktig en omstruktuering av forumet er. Jeg ville nok sagt at den hører hjemme under Bredbånd og andre internett-tilkoblinger. Vet ikke om dere er enig? Lenke til kommentar
PenttiNaumanen Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 En allmän debatt - vad som helst skulle väl kategorisera en tråd rätt bra. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Vil bare si sann kort at da jeg forst registrerte meg her var jeg hoyt usikker pa forskjellen mellom Annet og OT-Baren. Etterhvert sa fant jeg jo ut at OT-Baren var det "ordentlige" off topic samfunnet, det var der ting som var viktig skjedde, mens Annet ble mere en "catch all" kategori. Nar det er sagt sa syntes jeg da dette som jeg sa over burde bli ordentlig fortalt til nybegynnere. Dette kan evt gjores ved a fjerne Annet, som er litt ubrukelig. Jeg syntes ogsa den burde beholde navnet sitt da alle kommer til a kalle den ot-baren uansett. Evt kan dere flytte forum linken i selve off topic sekjsonen opp til toppen, der hvor "Annet" er plassert na. Ogsa kanskje ha en lengre beskrivelse slik at det kommer fram at det er her ting skjer. Folk ser gjerne pa hvor mange poster det er i de forskjellige forumene(de som er nylig registrert ihvertfall), og da plassere det Off Topic forumet som har mest replies (ot baren) pa toppen med en lang beskrivelse vil vise at dette er der ting skjer off topic sett da den vil stikke seg ut mer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg