CeRwiN Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg lurte på hva temeratur en P4 2,4 ghz bør ligge på... jeg har for øyeblikket ei orginal cpu vifte, og 1. 80x80 vifte, og temperaturen ligger på 50 Grader. Bør jeg bekymre meg for dette? Lenke til kommentar
dajjan Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 50 grader idle eller load? overklokket? men uansett tror jeg det er en helt kurant temperatur! Så lenge maskinen er stabil spiller det egentlig ikke den helt store rolle hav tempen er på! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hvis dette er snakk om idle temp høres 50 grader litt mye ut. Jeg har en 2.4 GHz klokket til 2.8, og den har under 50 grader idle. Var jeg deg hadde jeg sjekket med flere temperatursjekkere (BIOS, i Sisoft Sandra osv.) og sett om de viste annen temperatur. Hvis du bruker ASUSProbe så er dette programmet kjent for å vise gal temperatur. Hvis denne høye tempen er riktig, så må du sjekke om kjøleren din har skikkelig kontakt med CPU, og om det er nok kjølepasta på med god kontakt. Lenke til kommentar
CeRwiN Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 I Idle ligger den på 48 - 50 skal prøve med kjølepasta se om det blir noen forandring da... Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Når jeg har min 2,4@2,7 400FSB, ligger load på MAX 53,5 grader, med en 92x92 kab vifte., Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 du nevner ikke om temp. er under fulload eller idle. Men siden noen andre her nevnte idle, er det kanskje litt høyt. Men uansett bruker windows baserte programmer info fra bios. Så du kan prøve å flashe denne til den nyeste og se om den endrer seg da. Og en boxed 2.4 skal ligger rundt 50-60 grader på fulload. Idle er avhengig av hvor mange andre kab. vifter man har ifra før. Lenke til kommentar
CeRwiN Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Idle så er temperaturen 48 -52 grader i full load er temp. 60 - 65 har satt i ei til kabinett vifte, lagt på kjølepasta, men det var ingen endring.... Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Min med boxed er rundt 48-50 idle .. load vet jeg ikke .. Har artic silver 3 på den også .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå