Gå til innhold

"Chemtrails" mysteriet oppklart i tysk fjernsyn

Kubin

Anbefalte innlegg

Til din opplysning kan jeg informere deg om at det ikke finnes en paranoid tanke i hodet mitt.

Det er du tydeligvis særdeles dårlig til å bedømme.

Ok, hvis dere skal være så useriøse her at dere kun angriper meg som person for noen setninger jeg har skrevet her, så kan dere ta det privat med meg, kommer til å klage til mod om dere fortsetter å komme med useriøse kommentarer som ikke omhandler denne saken.

Pc Lynet: Det er ikke min blogg, jeg er bare totalt enig med det som står der.

Endret av sirlancelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dag var det knall blå himmel når jeg observerte stripen, en time etterpå var den oppløst i en lysegrå tåke som dekte himmelen, nå begynner det å bli blått igjen. Skal legge ut bildene på youtube etterhvert.

Så om en liten tid blir du også hjernevasket da.

Lenke til kommentar
I dag var det knall blå himmel når jeg observerte stripen, en time etterpå var den oppløst i en lysegrå tåke som dekte himmelen, nå begynner det å bli blått igjen. Skal legge ut bildene på youtube etterhvert.

Hvor har jeg skrevet det? Det påvirker helt klart humøret vårt, men hjernevasket er vel litt å ta i.

Lenke til kommentar

Hvor har jeg skrevet det? Det påvirker helt klart humøret vårt, men hjernevasket er vel litt å ta i.

Du må gjerne vise til bevis for påstandene dine. Kondensstriper etter fly og skyer i seg selv er ikke bevis på at myndighetene doper ned befolkningen med kjemikalier. Vedkommede som skriver i den bloggen vil jeg betegne som en skikkelig nutcase som ser konspirasjoner og -tører i hver krok.

Lenke til kommentar

Jeg jobber en del nattskift og legger merke til at slike "chemtrails" oppstår mest på nattetid og er vanligst når det er overskyet (ikke så vanlig når det er skyfri himmel). Noen virker naturlige mens andre virker mer mystiske.

Forresten så syntes jeg og det virker som at disse sporene er begynt å komme mer alene, kanskje fordi det vekker mindre oppsikt med ett enkelt fly enn med et rutenett av skyer/chemtrails som dekker hele himmelen?

De filmene jeg mener viser dette best er fjernet fra YouTube, men filmen nedenfor viser omtrent hvordan fenomenet ser ut

Hvis det faktisk er gift - kan det ha noe med allergi eller pollenallergi å gjøre?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

"Chemtrails" er ikke noe annet en kondensstriper.

Altså kondensert vanndamp, H2O=Reint Vann, ikke kjemikalier ;)

http://no.wikipedia.org/wiki/Kondensstriper

Dere bør heller bekymre dere for CO2-utslippene :p

Grunnen til at kondensasjon striper opptrer i mønster,

er fordi:

1. Du bor under et område der det er mye flytrafikk

2. Du bor under en vanlig "luftmotorvei"

Med andre ord pga. utrolig store og økende flytrafikk, vi har i verden. Uavhengig hvor du bor, er det sannsynlig at et fly krysser hodet ditt, sånn er det bare.

Hvis dere virkelig tror at en organisasjon, stat eller elite, har som mål å spraye

oss mennesker med giftige kjemikalier for å forårsake sykdommer eller enda mer

banalt for å kunne spore oss på radar. Synes jeg dere bør søke profesjonellhjelp.

Tenk all bortkasta tid, man bruker på å bekymre seg for generelle hverdagslige ting.

Da virker det unødvendig å komme opp med ville ideer for å kaste bort enda mer tid på å bekymre seg over så absurde saker som kondensstriper.

Hvis nå det var en maktelite som hadde som ønske å kontrollere verden, kunne de tatt i bruk virus eller forgiftet colaen din. Ikke bruke et grunnstoff som ikke utvinnes eller finnes i tilstrekkelige mengder, til å spraye konspirasjonsteoretikere over hele verden.

Et søk på google på ordet "chemtrails" gir 1.24 millioner treff. De fleste såkalte blogger med bilder av kondensstriper.

Dere må for all del tro på hva dere vil, vi har jo tross alt ytringsfrihet.

Men det som irriterer meg mest er folk som ikke har bedre vett eller kunnskap, som blir skrem av dette tullet.

:)

Phytobloom.jpg

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

PC-lynet, Det er det jeg ikke er så sikker på, om alle kondensstripene faktisk bare er det.

Hvis det i tilfeller er noe annet, kan det da være en form for værkontroll? En tanke jeg kom på etter at det på en nesten skyfri solskinnsdag begynte å lyne og tordne og samle seg opp store mørke skyer kort tid etter at en fly med kondensstriper passerte. Går utifra sammenhengen der var tilfeldig men at det er eksperimenter med værkontroll er jo ikke så vanskelig å tenke seg at det kan være.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Chemtrails forekommer som en veldig svak konspirasjonsteori. En konspirasjonsteori inneholder vanlgvis et snev av fornuft. Altså at det faktisk kunne tenkes at noen kunne gjort det. Chemtrails derimot er bare tull. Faktumet er at absolutt alle teoriene om hvorfor det gjøres innebærer en svært dårlig løsning. Absolutt alle teoriene hadde latt seg gjøre langt lettere og billigere med andre middler en chemtrails.

Lenke til kommentar

Scientia, De fleste tror alle konspirasjons teorier har en "snill" forklaring. Og de fleste tror alltid på det de ser på TV og i massemediene. Det er en ganske sterk sammenheng der.

cyclo, Er helt enig med det der, jeg hadde neppe funnet på å inngå veddemål som omhandlet chemtrails.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Engelsk Wikipedia inneholder alle konspirasjonsteoriene.

Det er vel denne som gir mest mening. ( Fra linken ) :

"Lately, chemtrail theorists have suggested that the trails are composed of barium and aluminum oxide, and are an attempt to affect climate by reflecting sunlight in the atmosphere."

( Vi vet jo at i ukene etter 911, da alle fly sto på bakken i USA, fikk de uforholdsmessig høye temperaturer. Hvilket viser at selv vanlige kondensstriper reflekterer såpass mye sollys, at det blir utslag i temperaturen når de blir borte. )

Her er en reportasje fra Discovery Channel, som ser på akkurat denne Chemtrails-teorien :

http://video.google.com/videoplay?docid=79...EFKLsjgKKoKn8Dg

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Engelsk Wikipedia inneholder alle konspirasjonsteoriene.

Det er vel denne som gir mest mening. ( Fra linken ) :

"Lately, chemtrail theorists have suggested that the trails are composed of barium and aluminum oxide, and are an attempt to affect climate by reflecting sunlight in the atmosphere."

Hvis det er tilfellet, hvorfor bryet med å hemmeligholde det? Dette ville jo vært tidenes velgersanking hos "de grønne".

Lenke til kommentar
Hvis det er tilfellet, hvorfor bryet med å hemmeligholde det? Dette ville jo vært tidenes velgersanking hos "de grønne".

På grunn av den helsemessige bi-effekten her nede på bakken?

( Discovery Channel - programet avsluttes med en kommentar fra en Chemtrails-teoretiker om at han vil ikke ble forbauset om det allerede ett av de nærmeste årene blir åpenhet om at dette er en nødvendighet for å takle global oppvarming. )

Lenke til kommentar

På grunn av den helsemessige bi-effekten her nede på bakken?

( Discovery Channel - programet avsluttes med en kommentar fra en Chemtrails-teoretiker om at han vil ikke ble forbauset om det allerede ett av de nærmeste årene blir åpenhet om at dette er en nødvendighet for å takle global oppvarming. )

På discovery programmet nevner skaperen av Haarp også at det kan benyttes for å manipulere været, ergo kan vi allerede manipulere været, spørs om ikke den globale oppvarmingen er menneskeskapt alikevel :)

Så hvorfor blir det så stor hype rundt global oppvarming?

Anbefaler at dere leser boken "the first global revolution", en av bøkene i kilder på bloggen til Sir L. den er utgitt av club of rome. Det er sikkert mulig å få tak i den på en ebok, det er de som fant opp global oppvarming som en måte å samle verden på.

Endret av sirlancelot
Lenke til kommentar

Hahaha chemtrails :p

Det kalles kondensstriper og det består av hovedsakelig vann.

Se på chemtrails'ene etter bilene om vinteren a :!: Det må nokk være myndighetene som dumper masser av kjemikalier ut av eksospotta til bilene uten at vi vet om det, for det kommer jo mye mer røyk ut enn vanelig :roll:

Lenke til kommentar
Hahaha chemtrails :p

Det kalles kondensstriper og det består av hovedsakelig vann.

Se på chemtrails'ene etter bilene om vinteren a :!: Det må nokk være myndighetene som dumper masser av kjemikalier ut av eksospotta til bilene uten at vi vet om det, for det kommer jo mye mer røyk ut enn vanelig :roll:

Ja bare le, men kondenstriper må ha ha temperatur på under -50 eller en luftfuktighet under 70% for å bli dannet . Ring din lokale værstasjon og be etter data for ballongslipp neste gang du ser dem. Stå opp tidlig en morgen, klokka 5, kikk opp på den klare blå himmelen, observer om det er striper - er det det så se på utviklingen i skylaget time for time, etterpå kan du jo laste ned noen bilder av skyer på himmelen fra gamledager og sammenligne skyer.

I tillegg har mannen som patenterte haarp selv innrømmet at anlegget kan brukes til å manipulere været på et mainstream tv-program. Vet ikke hvem som ler best jeg, de som sprayer oss eller de som ler av de som ser sprayingen.

Endret av sirlancelot
Lenke til kommentar
Ja bare le, men kondenstriper må ha ha temperatur på under -50 eller en luftfuktighet under 70% for å bli dannet.

Hvis det du skriver hadde vært korrekt, så hadde det ikke vært mulig med noen som helst skydannelse i atmosfæren, verken naturlig eller unaturlig. Godværskyer: Umulig. Tordenskyer: Umulig. For det sier sirlancelot, den selvutnevnte allviteren. :roll:

Alle skyer vi ser, dannes fra 10-11 km høyde og nedover. Vanlige innenlands rutefly har en normal flyhøyde på ca 30.000 fot, som røft regnet er 10 km, altså i det øvre grenseområdet for naturlige skyer. Som flypassasjerer opplever vi stadig vekk at over skyene er "himlen alltid blå", altså at det er skyfritt over flyet. Langdistanseflyruter (f.eks over Atlanteren) benytter enda høyere flyhøyder, opptil 60.000 fot, for å spare drivstoff (lufta er tynnere lengre oppe og det blir derfor mindre luftmotstand å overvinne).

Denne figuren viser bl.a den typiske temperaturprofilen for atmosfæren (blå linje):

1076fg1.jpg

Som dere ser er det svært kaldt utenfor ruteflyene når de er i sin marsjhøyde på ca 10 km. Men likevel er det ikke så kaldt som sirlancelot påstår at det må være for at det skal dannes skyer og kondensstriper (som rett og slett er en slags skyer).

Så nå kan dere tenke litt og avgjøre selv hvem dere tror på, skeptikeren sirlancelot eller skeptikeren SeaLion. Det er ditt valg.

Lenke til kommentar
I tillegg har mannen som patenterte haarp selv innrømmet at anlegget kan brukes til å manipulere været på et mainstream tv-program. Vet ikke hvem som ler best jeg, de som sprayer oss eller de som ler av de som ser sprayingen.

Dette er vel et nokså klart eksempel på forskjellen mellom paranoide og vanlige skeptikere. Paranoide ser på det at noen sier de kan manipulere været som en innrømmelse, mens skeptikere ser på det som en påstand som må bevises.

Endret av Scientia
Lenke til kommentar

sirlancelot, Sjekk også ut ozon-hull-krisen..

Når forskere fant det første ozonhullet ved sørpolen var de usikker på om det var normalt eller unormalt, og hva som isåfall forårsaket det.

Media behandlet saken som en krise og sa at dommedagen var nær.

Forskerene mente så at det var et helt naturlig fenomen, og de ville dra opp til nordpolen motsatt årstid for å bekrefte dette. De ønsket å finne et ozonhull der oppe for det ville bevise at det var et ozonhull som skiftet plass etter årstid og at dette var helt normalt.

Når forskerene fant dette ozonhullet ble de lettet for da var det ingen krise og heller ingen grunn til bekymring.

Hva sa media? Krisen var uungåelig, enda et ozonhull oppdaget og de spekulerte i om alle ville dø av kreft i år 2000.

Dette førte så til en kampanje mot CFC-gasser, til stor glede for de som solgte produktene alle måtte bytte over til.

Global oppvarming er også noe som misbrukes til de grader, men vi vil bli bedratt og vi fikk den første verdensskatten. Flere verdensskatter vil komme dersom de vi betaler til vil ha eller trenger mer penger.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...