Gå til innhold

Zalman CNPS 7000B-Cu på socket 775


morgus

Anbefalte innlegg

Erfaring etter en ukes bruk.

 

Tenkte jeg kunne oppdatere denne posten i tilfelle det er noen andre som også lurer på om det funker.

Min erfaring med denne kjøleren var meget god fra før, brukte den på S939, så jeg visste hva jeg gikk til støymessig og kvalitetmessig.

Temperaturmessig på en Intel E6750 gjør den det helt greit, ikke noen uberkjøler, det visste jeg at den ikke kom til å være heller. Så min cpu idler på 35'c, full load kommer den opp på ca 52'c, dette målt med CoreTemp 0.95.4 og kjørende som i siggen på 3,2Ghz. I spill kommer den også opp til ca denne tempen, da pga 8800GT sin sucky kjøler som ikke sender den varme lufta ut av kabbiset.

 

For å i det hele tatt få den til å sitte på et socket 775 HK må man som kjent ha en Zalman CS1.

Og hvis du ikke visste det vet du det nå :thumbup:

Det jeg vet er at den passer som hånd i hanske på mitt Evga 680i SLI HK, men Zopilote fikk ikke montert sin på Gigabyte GA-P35-DS3L. Vet ikke hvorfor, men det er kanskje en ''mikroskopisk'' forskjell på festepunktene eller noe(?).

 

Alt i alt synes jeg det var 100% verdt de få kronene det koster for en slik festebrakett, 39.- for å bli kvitt den vepsen av en boxed kjøler er det beste som har skjedd i min stue.

______________________________________________________

Den opprinnelige posten

 

Hei :)

 

Er det noen som har erfaring med denne kjøleren på intel sin socket 775?

Har E6750 atm og har lyst på en bedre kjøler enn stock, samt at jeg har den vifta fra mitt gamle AMD64 3000+ system og der gjorde den en kjempe god jobb ;)

 

Håper det er noen som har litt info om det å komme med.

Endret av morgus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :)

 

Er det noen som har erfaring med denne kjøleren på intel sin socket 775?

Har E6750 atm og har lyst på en bedre kjøler enn stock, samt at jeg har den vifta fra mitt gamle AMD64 3000+ system og der gjorde den en kjempe god jobb ;)

 

Håper det er noen som har litt info om det å komme med.

Eg har i går skifta min boxed cpu vifte til denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=45374

Har core 2 duo e-6850 og boxed vifta var ikkje noko dårleg den forstår eg no, støyen er den samme og omlag samme kjøling. Med andre ord kunne eg ha spart meg dei pengane. :whistle:

Lenke til kommentar
haha lykke til :p boxed vifta til intel er den mest stillegående cpu vifta :p xD må være noe annet som bråker hos deg xD :p

Da har isåfall jeg fått meg en dårlig boxed vifte, for den bråker som fy i forhold til den Zalman kjøleren.

Har du prøvd å ha din på 100% i det hele tatt? :p

Men det skal sies at jeg har valgt at den skal gå på 100% når den passerer 51'c, liker ikke at det er varmt :p

 

Så når jeg kjører 2x superPI for å se tempen kommer den max opp på 54, men kjernene tåler vel opptil 72'c før det begynner å bli farlig, men alikevel...

Endret av morgus
Lenke til kommentar

Halla.

 

Da var Zalman kjøleren montert, akkurat skrudd på PC-en nå. :D

 

Prosessoren idler på 30'c og kommer opp i 45'c på full guffe, ble en god del bedre enn den stock vifta som følger med.

Så hvis du har en av disse kjølerne liggende anbefales det hvis du ikke skal klokke hardt.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde en CNPS 7000B CU på en opty 146 tidligere. Stille som graven hos meg hvertfall. Vill forskjell fra den til boxed saken til Intel.

 

Jeg fikk ikke montert Zalmanen på mitt Gigabyte GA-P35-DS3L. Kjøpte socketkit og greier, men den satt løst uansett hvordan jeg gjorde det. Irriterende greier...

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
Hadde en CNPS 7000B CU på en opty 146 tidligere. Stille som graven hos meg hvertfall. Vill forskjell fra den til boxed saken til Intel.

 

Jeg fikk ikke montert Zalmanen på mitt Gigabyte GA-P35-DS3L. Kjøpte socketkit og greier, men den satt løst uansett hvordan jeg gjorde det. Irriterende greier...

Kan du utdype hvordan løst den satt?

På mitt HK så er den litt ''løs'' hvis jeg vrir på kjøleren, men den sitter godt nedpå cpu'n alikevel.

Kommer til å feste seg bare AS5'n får godgjort seg ;)

Lenke til kommentar

Den var lett å vri rundt, men den virka greit nedpå cpu. Så jeg stappa alt i kabinettet, dro kabler, og gjorde det pent :dremel: . Lukket kabinettet og startet opp. 70 grader idle... Ut. Skru litt :dremel: , legge ny pasta. Inn i kabinettet igjen.. 70 grader idle. Så tar jeg driten ut igjen og pakker kjølern i skuffa. Så nå koser jeg meg med Intel sin :realmad: :realmad: :realmad: :realmad: :realmad: :realmad: :realmad: :realmad: :realmad: :realmad: kjøler :love:

 

Edit: Tok bort en sint smiley.. Ble litt vel mye med 11 :blink:

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

Jeg skal hvertfall kjøpe meg en ny mATX-maskin nå, og skal bruke en Celeron 420. De prosessorene har en TPD på 35W, og kjøleren som følger med er lik vanlige C2D-kjølere, bare at de er halvparten så høy. Har planer om å bruke en C2D-kjøler, som da er beregnet for prosessorer med mye høyere TDP, så jeg håper det resulterer i veldig lav støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...