Supah-Mouse Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Fant ut at jeg skulle prøve å koble PC-en til den gamle tv'en for morro skyld å se om det går. Tv'en har bare scart inngang, men grafikkortet mitt har s-video utgang og etter å ha bladd litt i clas ohlson katalogen fant jeg to forskjellige s-video til scart kabler. Den ene e med 2xRCA (rød og hvit lyd tror jeg...) den andre med 3.5 mm stereoplugg. Er det mulig å koble PC-en til den gamle tv'en og hvilken av de to forskjellige kablene trenger jeg? Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20186787 Lenke til kommentar
Supah-Mouse Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Det sa meg ikke mye men.... Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 den du trenger samt en Svideo kabel og en lydkabel (2*RCA til mini jack) PS. fare for at PC-en din ikke sender S-video gjennom svideo kabelen, men composite video, og du vil da får svart hvit bilde (veldig vanlig) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 1: Hvis TV-en har s-video på SCART-kontakten (s-video er egentlig ikke del av SCART) - bruk s-video til SCART 2: Dersom ikke: Kompositt til SCART Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 åh, du tenkte kanskje på disse to: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=15330296 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19636655 da den med mini jack, forutsatt at det er minijack du tar lyden ut fra PC-en med (det som er vanligst) , men du vil fremdels kunne få problemet med svart hvit bilde. Lenke til kommentar
Supah-Mouse Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Ok nå ble det litt surr for meg her, sitter med to løsninger: 1. S-video til SCART med 3,5 mm stereoplugg eller 2. SCART til RCA/S-video adapter + 3,5 mm stereoplugg til 2 RCA hannkontakter + S-video kabel Hvilken løsning skal jeg bruke? EDIT: 3,5 mm stereoplugg er det samme som mini jack? Endret 24. november 2007 av Dancin' Devil Lenke til kommentar
Supah-Mouse Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 1: Hvis TV-en har s-video på SCART-kontakten (s-video er egentlig ikke del av SCART) - bruk s-video til SCART2: Dersom ikke: Kompositt til SCART Hvordan vet jeg om SCART-kontakten har S-video? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hvis TV har vanlig S-Video kontakt (liten rund kontakt) så er det en mulighet for at den har S-Video på SCART. Hvis du har en meny på TV for å velge mellom RGB og S-Video på SCART. Hvis du ikke ser noen av disse så kan du nok regne med at TV ikke har S-Video. Bruk da S-video til kompositt adapter: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21571160 Ja, mini jack = 3.5 mm. Lenke til kommentar
Supah-Mouse Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Så hvis jeg forstår deg rett hårek, så kjøper jeg den kabelen i tillegg til en mini jack til 2 RCA hannkontakter (rød og hvit) og kobler inn i en vanlig SCARt-kontakt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 I post #7 linker du til et SCART adapter (2.) som har phono plugger for lyd (rød/hvit) og kompositt (gul). Da kan du bruke den kabelen jeg linket til på en S-Video utgang, sammen med den minijack lydkabelen. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hvilket skjermkort har du? Kompositt er absolutt dårligste måte å overføre bilde på... Lenke til kommentar
Supah-Mouse Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Jeg har 7900 GT EDIT: Kommer til å teste S-video med mini jack til SCART-kontakt først. Hvis det ikke funker prøver jeg den andre metoden, koster ikke all verdens. Skal gi tilbakemelding på hvordan ting går. Endret 24. november 2007 av Dancin' Devil Lenke til kommentar
Supah-Mouse Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 I post #7 linker du til et SCART adapter (2.) som har phono plugger for lyd (rød/hvit) og kompositt (gul).Da kan du bruke den kabelen jeg linket til på en S-Video utgang, sammen med den minijack lydkabelen. Det samme adapteret har S-video utgang mener jeg... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Jada, men det hjelper altså ikke med en S-Video kontakt hvis TV ikke støtter S-Video. Da får du bare sort-hvitt bilde. Lenke til kommentar
Supah-Mouse Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Nå begynner ting å komme på plass Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Du kan og undersøke muligheten for å bruke komponent utgang ("HDTV") til SCART. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det finnes vel knapt noen TV apparat som har komponent på SCART, og det er heller ikke så mange skjermkort som har komponent utgang. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Tror faktisk flere og flere leveres med komponent tilkobling (se eks. MSI sitt 7900-kort). Har selv int. skjermkort med mulighet for TV-ut via bracket - som s-video eller kompositt. Synes jeg leste noe om SCART, men siden det ikke angår meg husker jeg ikke hva det var. Har vært mye VGA-SCART prat på forumet, men dette krever ATi + mye fikkling. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Flyttes til Skjermkort. (Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå