Gå til innhold

Jeg vil aldri mer kjøpe varer hos komplett.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt OT men Dell behandler meg sånn de også....

jeg har bygd hvertfall 10 maskiner fra bunn av og kan mitt.

De starter alltid med...har du sjekket at kabeler står i osv!! hater det!!

Hallo...jeg har bygget maskiner i 2 år eller noe...de har hjulpet folk som ikke vet forskjell på inn og ut i en maskin

Heldigvis er det sånn ja, at Dell faktisk spørr om ting før de sender ut en tekniker, eller diagnostiserer et dødt hk. Noe annet ville vært idiotisk.

Og om testprogrammet til Maxtor sier at disken bør byttes, mens Kompletts tester sier noe annet, så kan man lure på hva de driver med der borte...

Kanskje det er HKt ditt som ikke funker som det skal?

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

Jeg har kanskje også synspunkter som butikksjef i en internasjonal kjede i 4 år.

Komplett er sannsynligvis vant til at de fleste henvendelser er intetanende som later som de har greie på ting de kanskje ikke har greie på allikevel.

De ansatte i komplett har sannsynligvis lang fartstid, og motivasjonen til å yte god service er tæret opp av nettopp de som har en feilaktig verdivurdering av sin tilegnete kompetanse.

Det betyr kun at det er lederne i komplett som ikke har oppfattet service-nivået i sin egen beskjeftigelse, sannsynligvis som et resultat av stadig større fokus på omsetning og rask turnover for varebeholdningene.

Andre grunner til at det ikke er snappet opp kan være at selv ledelsen har sviktende ønsker om å yte god service.

Det eneste som vil hjelpe for at komplett skal bedre sin service er dersom antall kunder og omsetningen pr kunde går dramatisk ned. Og det er nettopp en slik effekt denne tråden har.

Jeg ønsker faktisk heller ikke å handle hos komplett mer, med mindre de går hardt inn for å bedre service-nivået og roper høyt om det. Sannsynligvis vil de kun holde lav profil i håp om at det hele vil roe seg etter hvert, uten de for store tapene.

Og det er jo synd.

Lenke til kommentar
Det finnes faktisk butikker som ordner opp etter seg. En av disse som sikkert er kjent for de fleste Bergensere var Flexi Data, dessverre eksisterer ikke denne butikken lengre.

De folkene som drev den butikken står det stor respekt av! De var en mønsterbedrift i forhold til returer og klager. Behandlet alt med et smil og hadde en genuin interesse. Problemet med dagens komplett.no (og de andre store) er at den er så stor og så kostnadseffektiv at de har mistet medmenneskeligheten. Netshop er et annet eksempel. Den nystartede Netshop, var et helt annet kapittel enn i dag.

Prisene var også brilliante ettersom de alltid priset seg minst 1kr under komplett =)

lol, d et er derfor den ikke eksisterer lengre :p j/k

Vel, jeg skal jo kjøpe en ferdigbyggd fra komplett.no, for 10k, blir litt redd når dere snakker om sånt XD

Jeg punger ut 50% av mine egne lommer jo XD

Det er nok litt for mange som begir seg ut på pcbyggereventyret uten nok kunnskap. De har jo hatt så mange retur av PCI-E skjermkort at de har med stor rød skrift at man må sjekke at man har en slik port. :wee: Dette gjelder forsovidt alt som er direkte avhengig av noe for at man skal kunen dra nytte av det. Også må jeg si at jeg liker den nye butikken, veldig funksjonell og pent design.

yay noe positivt som kan tilfredstille meg litt XD

Endret av xninja92
Lenke til kommentar

For en del år siden så sendte jeg 2 minnebrikker i retur til komplett. Jeg kjørte memtest 86 og tok bilde av memtest som viste feil. Mailet bildet og refererte til retursaken min. Dette gjorde at jeg fikk tilsendt nye minnebrikker 1 dag senere. De testet ikkje brikkene mine engang :D

Lenke til kommentar
For en del år siden så sendte jeg 2 minnebrikker i retur til komplett. Jeg kjørte memtest 86 og tok bilde av memtest som viste feil. Mailet bildet og refererte til retursaken min. Dette gjorde at jeg fikk tilsendt nye minnebrikker 1 dag senere. De testet ikkje brikkene mine engang :D

Smart!

Jeg leste om en eller annen SUN utvikler som kjeftet ut support. Han nektet å gå igjennom sjekklisten som support ønsket.

Etter masse dikkedarer endte de allikevel tilbake på sjekklisten. Det viste seg at noen hadde trukket ut stikkontakten.

Disse utsagnene om at du skal ha timebetalt for tiden du bruker...pføy! Jeg har selv brukt den typen argumentasjon...men i SVÆRT mange tilfeller er det jeg selv som har glemt noe. Skal de da fakturere meg fordi jeg har kastet bort tiden deres?

Er litt oppgitt over alle posten om at den eller den suger. Svært ofte viser det seg at kunden har hatt en dønn arrogant tone og ikke giddet på noen måte å dokumentere eller sette opp casen på en forståelig måte.

Akkurat denne saken her virker åpenbar, og her har du 3. parts dokumentasjon som jeg er OVERBEVIST om at vil bli godtatt av 9 av 10 forhandlere...sannsynligvis med en beklagelse og godtgjørelse.

Skulle bare ønske flere gjorde som Nizzen og dokumenterte / strukturete mail med et minimum av rettskriving.

Edit: min egen rettskriving :)

Endret av CWH
Lenke til kommentar

Er vel slike kunder som nissen serviceavdelinger landet rundt elsker.

Varen har perfekt feilbeskrivelse, og feilrapport ligger vedlagt. Eit blikk på feilrapporten og ein erfaren tekniker han nok avgjere om det er reklamasjons/garantikrav eller ikkje.

Derimot feilbeskrivelsen: Hden klikker og rammen gir BSOD gir liksom ikkje heilt same svaret for teknikeren.

BSOD er eit windowsfenomen, det skulle vere mulig å vedlegge ein mem86-test. Og for Hden, maxtors egen rapport. Dette hadde nok gjort garanti/reklamasjonskravet enklare.

Lenke til kommentar
Og hvilken er det Hr. Tee?

Noen som føler de må legge vekt på sin ett års fartstid i Elkjøp, og kommer med setningen "Om noen i det hele tatt kan sammenligne meg med en vanskelig kunde, så er de jævlig tette i huet." gir ikke det beste utgangspunktet for å bli tatt som noe annet enn nettopp en vanskelig kunde.

Lenke til kommentar

Viktig å luke ut brukerfeil FØR man sender ting i retur. Brukerfeil er vel den feilen innen data som er størst ville jeg tro?

Hadde også en harddisk som hadde bad clusters. Kjapp test med et harddisk teste program Screenshot av testen med feil. Dette var til Netshop for ca 3 år siden. Fra jeg leverte harddisken på posten til jeg fikk ny harddisk til postkontoret gikk det akkurat 7 dager. Enkel og grei retursak.

Veldig rart at ingen andre har tenkt på dette? Kanskje folk generelt er for late til å finne ut av ting selv? :D

Lenke til kommentar
Viktig å luke ut brukerfeil FØR man sender ting i retur. Brukerfeil er vel den feilen innen data som er størst ville jeg tro?

Hadde også en harddisk som hadde bad clusters. Kjapp test med et harddisk teste program Screenshot av testen med feil. Dette var til Netshop for ca 3 år siden. Fra jeg leverte harddisken på posten til jeg fikk ny harddisk til postkontoret gikk det akkurat 7 dager. Enkel og grei retursak.

Veldig rart at ingen andre har tenkt på dette? Kanskje folk generelt er for late til å finne ut av ting selv? :D

Skjerp deg!Slutt å fiske etter flere komplimenter nå! ;)

Men er helt enig med deg, og har laget ganske mange innlegg på det.

Men, du og jeg tjener på det. Jeg har funnet at ved å ta en ydmyk og høflig tone i kontakten allerede fra sentralbordet får jeg i de fleste tilfeller bedre service enn jeg strengt tatt har krav på.

Dersom mann behandler folk på samme måte som mann selv ønsker å bli behandlet går alt så mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat registrert en dekfekt harddisk i retursystemet til komplett. Vi får se i løpet av de neste dagene hvordan saken utarter seg. Jeg la ved link til følgende "bevismateriale" http://www.radivx.com/seagate/

Under 24 timer etter at returen var registrert fikk jeg følgende e-post:

Defekt returnert produkt erstattes med ny vare.

Mvh. Komplett.no Retur.

Så jeg tror at du bare har vært litt ekstra uheldig med saksbehandlingen din. Det kan sikkert være oppklarende å ringe returavdelingen og diskutere med dem hvorfor de gjorde som de gjorde og hva som kan gjøres for å ordne problemene.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Lignende situasjon som OP er innblandet i skjedde med meg. Vare returnert, funnet "helt i orden", fått den defekte varen tilbake med faktura der de krever "testegebyr" og fraktkostnader, like defekt etterpå.

Tror komplett.no er relativt slappe i testøyemed. Det som ikke er HELT dødt blir stemplet ok.

Problemet oppstår med varer som ikke er beviselig defekte, dvs hovedkort som plages med random reboots, lydkort med ulike kompatibilitetsproblemer som av og til fører til blåskjerm, etc.

Bare fordi noe funker i ti minutter på en testbenk, betyr det ikke at det fungerer i brukerens system over tid.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Du har et poeng der. Det er ofte vanskelig å avdekke inkompabilitetsfeil. Det hadde vært fint om vi kunne fått litt tilbakemelding fra nettbutikkene hva krav de egentlig stiller rundt retur. Synes de fleste har svært vage forklaringer, og jeg som alle andre vil nødig sitte med et utlegg på rundt 300kr i tillegg til en defekt vare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...