Conan85 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Bestilte komplett pc i komponenter fra komplett.no. dessverre var det feil på ene ram brikken og den ene harddsiken. Har sendt inn 2 ganger fordi det var feil. Fått pakken i retur begge gangene med begrunnelsen at det er i orden. Selv om jeg skreiv på pakken "skal ikke sendes i retur før jeg har blitt kontaktet". Fikk også regning på service. Jeg har montert PC-er i en årrekke, og de behandler meg jeg skulle vært en idiot. "Har du prøvd det og det osv.." Til slutt fikk leverte jeg harddsiken og ramm brikken inn til ett godkjent service verksted, hvor det bekreftet at det var feil på begge deler, og laget ett dokument som bekreftet hvile feil som var funnet. Kontaktet Komplett igjen ang. dette her, men likevel nekter de å sende nytt! De sier, så lenge de ikke finne feil hos dem så vil de ikke sende nytt! Hallo! Harddsiken tikker som en klokke og henger seg opp! Er UMULIG og ikke fatte at det er noe feil med den! Er det lovlig å drive butikk på denne måten? Jeg sier bare, aldri aldri mer komplett(idiot).no. Har handlet der flere ganger, med godt intrykk, men det var helt til noe jeg fikk var defekt. Defekt vare = tapt tid og penger dersom du handler hos komplett.no Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Emnetittel endret, samt at posten ble flyttet. MVH KVTL Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Dersom det du skriver er tilfelle og det ikke finnes noe mellomting her syns jeg dette var utrolig dårlig av komplett. Om jeg var deg ville jeg gjort følgende: 1) Ringt dem personlig og avtalt en retur. 2) Skrive et brev med dokumentasjon på service som påviser feil. 3) De du snakker med på telefon vil jo sikkert si at dette sikkert går i orden osv, skriv ned navnet på den du snakket med i brevet ditt og si at du herved sender delene inn etter avtale. Skriv at Du ikke tar i mot varen om den blir sendt i retur før de har snakket med deg, dersom de sender pakken i retur nekter du å ta i mot. 4) Legg ved et eget skriv hvor det står at dette er ente gang du sender inn varene med feil, Som er bevist av annet service verksted, du vil IKKE ha samme varene i retur, men nye fungerende varer. Gjerne med skrift 72 eller noe annet digert EDIT: Moderator du kunne ivertfall endret tittelen slik at den ikke inneholder feil Endret 24. november 2007 av g0lden Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Trådstarter skal også ha kompensasjon for tapt tid og eget forbruk av penger på saken. Jeg foreslår en god prosent av en timeslønn, f.eks minst 100 kr pr time du har brukt på saken. Jeg hadde en gang fått feil kabinett av pcutstyr.no og foreslo dette samt at jeg måtte ta taxi i og med at jeg ikke hadde bil. De sa selvfølgelig. Fikk nytt kabinett, samt 300kr avslag og 10% rabatt på neste kjøp. Nå er dette lenge siden skjedde da, men synes det er den typen service man skal forlange. Gjør en butikk en så grov feil, slike vurderinger, så får de ta det til etterretning og ta regninga sjøl. Finner det morsomt hvis disker lider av click-of-death og de på komplett ikke kjenner til dette. Men etter reportasjonen om komplett.no's "fabrikk" så skjønner jeg til dels at de er litt tunghørte der. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hei. Joda. Greit nok det at du ikke liker komplett. Men så spørs det hvordan de tester delene også. Har en historie jeg også. Ikke fra komplett og det var en ferdigygga PC. Det var feil på den. Den restarta seg veldig ofte. Prøvde flere Windows versjoner, men ingenting løste problemet. Jeg sendte den inn til Service. Jeg fikk den tilbake og den skulle være i orden. Men problemet var der fremdeles. Jeg var av den formening om at det måtte være Hovedkortet som var gåent. Jeg ble så lei at jeg bare sparte litt penger og kjøpte ny PC istede. Da gikk alt så mye bedre. Men altså. Det spørs hvordan komplett testa delene. Også spørs det litt hvordan maskina som de testa Rambrikkene var konfiguert. Også spørs det jo hvordan de har testa harddisken. Mange faktorer som spiller inn veit du. Også spørs litt hvordan de som fant feil på brikken/brikkene og harddisken testa delene. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Trådstarter skal også ha kompensasjon for tapt tid og eget forbruk av penger på saken.Jeg foreslår en god prosent av en timeslønn, f.eks minst 100 kr pr time du har brukt på saken. Jeg hadde en gang fått feil kabinett av pcutstyr.no og foreslo dette samt at jeg måtte ta taxi i og med at jeg ikke hadde bil. De sa selvfølgelig. Fikk nytt kabinett, samt 300kr avslag og 10% rabatt på neste kjøp. Nå er dette lenge siden skjedde da, men synes det er den typen service man skal forlange. Gjør en butikk en så grov feil, slike vurderinger, så får de ta det til etterretning og ta regninga sjøl. Finner det morsomt hvis disker lider av click-of-death og de på komplett ikke kjenner til dette. Men etter reportasjonen om komplett.no's "fabrikk" så skjønner jeg til dels at de er litt tunghørte der. Du er klar over at butikken ikke kan ventes eller skal ta regningen for Taxi, eller timelønn? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hoho, de timesratene der skulle jeg gjerne sett hjemlet i forbrukerkjøpsloven . Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har mange ganger sagt at jeg aldri skal handle på komplett, netshop, mpx og andre nettbutikker pga åndssvak service. Men så kommer de med et skrekkelig bra tilbud og så driter jeg i alle prinsipper og hiver meg over bestillknappen. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har mange ganger sagt at jeg aldri skal handle på komplett, netshop, mpx og andre nettbutikker pga åndssvak service. Men så kommer de med et skrekkelig bra tilbud og så driter jeg i alle prinsipper og hiver meg over bestillknappen. Mistenker vel egentlig at forbrukere helst vil ha de beste prisene, og servicen kan skralte så lenge enn får dekt behoet for stadig nye ting. Skulle en droppe butikker hver gang noe går galt så ville de fleste ha kjørt uttallige km for å få seg ting eller kjøpt fra ebay e.l. ettersom alle vil oppleve noe galt med en butikk en eller annen gang. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Det finnes faktisk butikker som ordner opp etter seg. En av disse som sikkert er kjent for de fleste Bergensere var Flexi Data, dessverre eksisterer ikke denne butikken lengre. De folkene som drev den butikken står det stor respekt av! De var en mønsterbedrift i forhold til returer og klager. Behandlet alt med et smil og hadde en genuin interesse. Problemet med dagens komplett.no (og de andre store) er at den er så stor og så kostnadseffektiv at de har mistet medmenneskeligheten. Netshop er et annet eksempel. Den nystartede Netshop, var et helt annet kapittel enn i dag. Prisene var også brilliante ettersom de alltid priset seg minst 1kr under komplett =) Endret 24. november 2007 av radivx Lenke til kommentar
gurutunk Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Bestilte komplett pc i komponenter fra komplett.no. dessverre var det feil på ene ram brikken og den ene harddsiken. Har sendt inn 2 ganger fordi det var feil. Fått pakken i retur begge gangene med begrunnelsen at det er i orden. Selv om jeg skreiv på pakken "skal ikke sendes i retur før jeg har blitt kontaktet". Fikk også regning på service. Jeg har montert PC-er i en årrekke, og de behandler meg jeg skulle vært en idiot. "Har du prøvd det og det osv.." Til slutt fikk leverte jeg harddsiken og ramm brikken inn til ett godkjent service verksted, hvor det bekreftet at det var feil på begge deler, og laget ett dokument som bekreftet hvile feil som var funnet. Kontaktet Komplett igjen ang. dette her, men likevel nekter de å sende nytt! De sier, så lenge de ikke finne feil hos dem så vil de ikke sende nytt! Hallo! Harddsiken tikker som en klokke og henger seg opp! Er UMULIG og ikke fatte at det er noe feil med den! Er det lovlig å drive butikk på denne måten? Jeg sier bare, aldri aldri mer komplett(idiot).no. Har handlet der flere ganger, med godt intrykk, men det var helt til noe jeg fikk var defekt. Defekt vare = tapt tid og penger dersom du handler hos komplett.no - Produsentene av Harddisker har diagnoseprogrammer du kan kjøre. Resultatene fra disse kan benyttes som grunlag i en reklamasjon. - Har du søkt RMA direkte fra produsenten av HDD og RAM? - Hardisker kan jo lage en del "klikke" lyder både under normal drift og ved termisk rekalibrering kan lese/skrive operasjonen midlertidig avbrytes (ikke lenge.. noen tidels sekunder) og gjerne akompagnert av en "metall klunk/dirr- lyd" - om de får det til å virke.... hvorfor får ikke du? Tror neppe de "tuller med deg". - Har du god strøm/jording til PC? - Greit miljø rundt PC ? (stråling/varme/magnetisme/vibrasjoner) .... fikk feil på min forrige PC (hdd) som stod ved siden av min Logitech Z-5500 sub under border...ble for mye vibrasjoner for min Raptor.... my fault. ... ingen vet hva du vet...... bare hva du forteller... og fortelle at "jeg har prøvd alt", er i tekniker/support kretser bevis på at man er "noob" (... Ser at ikke har skrevet "jeg har prøvd alt") Har man en annen disk og minne som fungerer feilfritt kan det i seg selv bevise at den disk og minne som ikke virker har feil.... The big point last: Defekt vare = tapt tid og penger ... samme f hvor du handler. Det er bare graden av tid som skiller..... ... SÅ, kan man si; om de er så sikkre på at det ikke er feil, da kan de jo selge dine deler som B-vare... så kan du betale bare litt mellom for nye deler?.... de kan til og med bygge de "påstått defekte" (eller var det "påstått ok" ) varene inn i en annen PC de kan selge til en kunde... da taper ingen.. med mindre de har feil og neste kunde får lide... diplomatisk det da... Give me a job in the UN! .. smells like a Nobel price.. or was it Oscar Price? hehe Knut Lenke til kommentar
Bjornivar Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Jeg tenkte at en av grunnen til f.eks komplett.no var fordi de skulle ha god service? Det ser ikke slik ut i denne sammenhengen. Endret 25. november 2007 av Bjornivar Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Litt OT men Dell behandler meg sånn de også.... jeg har bygd hvertfall 10 maskiner fra bunn av og kan mitt. De starter alltid med...har du sjekket at kabeler står i osv!! hater det!! Hallo...jeg har bygget maskiner i 2 år eller noe...de har hjulpet folk som ikke vet forskjell på inn og ut i en maskin Endret 25. november 2007 av Olanru Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det er faktisk lett å glemme, og de forventer heller ikke at du kan alt. Du hadde nok irritert deg over det også, hvis de forventet du var utdannet innen IT og kunne alt. Komplett.no har god service, alt annet er unntak. Jeg har handlet for veldig mye hos dem, og har aldri hatt problemer. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 At man blir behandlet som en drittunge er jo egentlig bare å forvente. Maskiner solgt etter 2002 har så lav terskel for å bygges riktig at hvermannsen prøver seg litt for ofte. Tipper 99% av klagesakene komplett har løses ved å be dem sjekke at alle komponentene har strøm fra forskjellige steder. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det er nok litt for mange som begir seg ut på pcbyggereventyret uten nok kunnskap. De har jo hatt så mange retur av PCI-E skjermkort at de har med stor rød skrift at man må sjekke at man har en slik port. Dette gjelder forsovidt alt som er direkte avhengig av noe for at man skal kunen dra nytte av det. Også må jeg si at jeg liker den nye butikken, veldig funksjonell og pent design. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Någon gång hade det varit intressant att høre säljares historier om kunder, kanske det kan bidra till att førstå vardagen hos säljarna och att de ibland kanske av den grund kan stå på sitt nesten uansett... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Trådstarter skal også ha kompensasjon for tapt tid og eget forbruk av penger på saken.Jeg foreslår en god prosent av en timeslønn, f.eks minst 100 kr pr time du har brukt på saken. Jeg hadde en gang fått feil kabinett av pcutstyr.no og foreslo dette samt at jeg måtte ta taxi i og med at jeg ikke hadde bil. De sa selvfølgelig. Fikk nytt kabinett, samt 300kr avslag og 10% rabatt på neste kjøp. Nå er dette lenge siden skjedde da, men synes det er den typen service man skal forlange. Gjør en butikk en så grov feil, slike vurderinger, så får de ta det til etterretning og ta regninga sjøl. Finner det morsomt hvis disker lider av click-of-death og de på komplett ikke kjenner til dette. Men etter reportasjonen om komplett.no's "fabrikk" så skjønner jeg til dels at de er litt tunghørte der. Du er klar over at butikken ikke kan ventes eller skal ta regningen for Taxi, eller timelønn? Jada, men det gjelder å klage så mye som overhodet vet du =) Litt sukking skader ikke heller. Lenke til kommentar
Conan85 Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Harddsik er testa i testprogrammet fra leverandør (maxtor) og fikk beskjed om at enheten må byttes ut. Dessuten tikker den som en klokke og låser hele maskinen når du dobbelklikker på den. Har en annen helt identisk som fungerer utmerket. Minnebrikken gir BSOD (Blue screen of death) Når den settes i. Ja, har prøvd felre porter. Har også 2 av den, den ene sitter i pc, og fungerer også utmerket! Har jobbet på elkjøp i 1 år, også hatt avd. leder ansvar, så vet nokk om kunder som forlanger mer enn de fortener. Er ett problem det, men er lett å skille mellom kunder med rettigheter og de uten! Om noen i det hele tatt kan sammenligne meg med en vanskelig kunde, så er de jævlig tette i huet. Gidder ikke legge mere krefter i denne retur saken. Kunne kjøpt meg ny brikke og HDD en annen plass for porto og tid jeg har brukt på denne saken allerede. Vil bare dele min erfaring. Vil heller betale mer og få service om jeg skulle få noe defekt.. Enn å handle "billig" å få penga tapt ved defekt vare. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Litt OT men Dell behandler meg sånn de også....jeg har bygd hvertfall 10 maskiner fra bunn av og kan mitt. De starter alltid med...har du sjekket at kabeler står i osv!! hater det!! Hallo...jeg har bygget maskiner i 2 år eller noe...de har hjulpet folk som ikke vet forskjell på inn og ut i en maskin Joda, har snakket med en del som "kan sitt" etter å ha bygget maskiner i X antall år i min tid på teknisk support. Men å finne knappen for å skru på trådløst nettverk, det kan de ikke Har jobbet på elkjøp i 1 år, også hatt avd. leder ansvar, så vet nokk om kunder som forlanger mer enn de fortener. Er ett problem det, men er lett å skille mellom kunder med rettigheter og de uten! Om noen i det hele tatt kan sammenligne meg med en vanskelig kunde, så er de jævlig tette i huet. Med det lille avsnittet der forteller du meg egentlig ganske mye om hva slags kunde du er. Endret 26. november 2007 av TEE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå