Gå til innhold

Kjøp av ny kraftig bærbar, verdt å vente?

ekl1tz

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i lengre tid vurdert å kjøpe en bærbar maskin. Maskinen må ha kraftig grafikk, derfor har jeg vurderte de "dyrere" highend modellene til forskjellige produsenter, som dell's xps1730 osv. Men i det siste har det vært mye snakk om Nvidias nye GPU for bærbare. Dette har gjort at jeg har tvilt på om det er verdt å kjøpe nå, eller å vente? Jeg har egentlig veldig lyst å kjøpe med engang, ettersom jeg har allerede ventet endel fra før. Jeg har lest på toms hardware, at dell skal komme med en mulighet å oppgradere xps1730 med den nyere teknologi når det kommer på markedet. Jeg vet ikke om dette er et rykte. Uansett siterer jeg Tomsguide.com:

Finally, Dell tells us that it "engineered the XPS M1730 chassis to handle the thermal and power requirements of the most powerful next-generation graphics technology. Dell also will offer a graphics upgrade program when next-generation graphics processor technology is available."

Jeg antar at dette stemmer, og da er egentlig valget mitt ganske klart. Vist noen har bedre forslag, eller andre ting så bare kom med det :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kjøper M1730 nå bør du finne ut om oppgradering av GPUen blir tilgjengelig i europa.

Mener å huske at man kunne oppgradere Dells M1710 fra 7900GTX til 7950GTX, men det var vissnok bare tilgjengelig for US kunder.

Om du bør vente eller ikke er ikke godt å si. Det er saftig mobil hardware tilgjengelig i dag både fra Dell, alienware og andre. Men dette nye 8800M GTX som kommer ut ser absolutt meget lovende ut ja. Tar sikkert ikke lange tiden heller før det er tilgjengelig. Om det ikke allerede er ute i noen maskiner da, er usikker på det..

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk vurdert alienware, men hvordan blir det med norsk tastatur osv? Hva om den må inn på reprasjon? Jeg sitter nå og leser hw.no's test av Toshiba satellite x200 nå, virker jo ganske lovende den også. Nvidias nye GPU er så vidt jeg vet ikke tilgjengelig enda, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Er litt usikker, men jeg tror det er mulig å få norsk tastatur på laptoper fra alienware. Evt kan du bytte det ut til et etterpå. Men her må du gjøre litt undersøking om du kjøper.

x200 virker bra i testen, men 4605 i 3dmark06 er en del mindre enn hva jeg får på min 1år gamle M1710.

Rock xtreme 770 er tilgjengelig med 8800gtx.

http://www.rockdirect.com/viewNotebook.php...me=XTREME%20770

Lenke til kommentar

Den Rock maskinen så jo slettes ikke så dum ut, men må jeg enda betale 25% moms? Og hva betyr included VAC (står to priser, en uten og en med, renger med at det er moms)? Man kan ikke velge norsk tastatur layout, men man kan velge dansk. Dansk tastatur er vel ganske likt..

Lenke til kommentar
Den Rock maskinen så jo slettes ikke så dum ut, men må jeg enda betale 25% moms? Og hva betyr included VAC (står to priser, en uten og en med, renger med at det er moms)? Man kan ikke velge norsk tastatur layout, men man kan velge dansk. Dansk tastatur er vel ganske likt..

VAC er moms ja, du skal betale den uten, da Norge ikke er en del av EU. Men så legges det da til 25% moms når maskinen kommer til Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...