opresterud Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Så at D-Link har lagt ut beta release av ny driver versjon 3.0 for DWL-650+ og ny beta firmware 2.13 for DI-614+ på http://support.dlink.com. Det nye med disse er bla. at de skal støtte 4x hastighet. Betyr det at utstyret faktisk kan håndtere 44mbps med en softwareendring? I såfall er det hyggelig for lommeboka Men D-Link har en generell advarsel om at firmware og drivere fra USA siten kan ødelegge samme produkter solgt i andre land. Noen som har erfaring med 614+ og 650+ solgt i Norge og bruk av USA drivere? Jeg lastet ned 2.10 firmwaren til 614+ fra USA siten, og den samme versjonen fra www.dlink.se, og filene var 100% identiske. Ola Lenke til kommentar
jonnyzapper Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg har lastet ned fra USA og installert: 4X Firmware på D-Link 614+ 4X driver på D-Link DWL 520+ 4X driver på D-Link 650+ Alt fungerer OK. Har ikke fått testet noe særlig på hastighet men det kan se ut som om Linkquality/signalstyrke økte noe. Har en Omni antenne på taket ute for forbindelse til naboer som vi holder på å teste. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Firmware 2.10 har trøbbel med Telenor ADSL, vet du om 2.13 fungerer med dette igjen? 2.03g er siste released Telenor-vennlige firmware. Ola Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 OK, svarer meg selv :-? Firmware 2.16 Beta ser ut til å fungere greit på min DI-614+, ikke noe problem med Telenor ADSL som i 2.10. Har kun brukt den i 30 minutter, men alle basic ting ser ut til å fungere. Har dog ikke forsøkt med wireless ennå. Har noen ekstra features i forhold til 2.03g, bla. så kan man velge å disable wireless. Dette er en sikkerhets-sak som jeg har savnet, siden det ikke er ofte jeg bruker wireless. Transmisjonsstyrken kan også justeres. Ola Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 2,03g er ikke så veldig Telenorvennlig den heller synes jeg.. Skulle kanskje ha beholdt D-linken min da.. nå som den plutselig begynner å virke.. også dobbelt så fort.. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Det er i hvertfall 2.03g som D-Link anbefaller hvis man har Telenor ADSL, og den har funka helt perfekt for meg nå i en måned. Med 2.10 så fikk jeg ikke kontakt med WAN. Ola Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 jonnyzapper skrev: Har en Omni antenne på taket ute for forbindelse til naboer som vi holder på å teste. Hvor har du kjøpt denne og hva koster den, funker bra? Lenke til kommentar
jonnyzapper Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg har denne D-Link antennen: ANT24-0800 http://www.dlink.no/products/details.asp?Nr=198 Inkluderer pigtail og Lightning Surge Arrestor/Protector + Denne D-link antennekabelen ANT24-CB09N N-male to N-female (9 meter) Oppsettet fungerer bra. Siden alt er fra D-Link passer det sammen med DI 614+ og jeg slipper ekstra overganger. Har ikke fått testet lengere avstander enda. Kjøpte det utstyret gjennom forhandelerkontakt jeg har. Men kan bestilles fra f.eks. http://www.itbutikken.com. Antenne og kabel kan også bestilles fra USA men problemet er dyr frakt. Kan skaffe deg D-Link utstyr til gunstig pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå