Gå til innhold

Fått gave jeg ikke liker, hva sier jeg?

Fribbern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel som jeg sa i tidligere post, så fortalte jeg sanheten, og dem tok det greit, tror jeg. he he..

Nå sitter jeg med en klokke for håndene som jeg må lære meg og like, nesten som da jeg begynte og drikke øl, det må også læres, og nå er det det beste i hele verden (vel nesten, det er en ting som er bedre ;)) så hvem vet, en dag så blir klokken det fineste i hele verden :)

Lenke til kommentar

Jeg syns den var fin jeg :)

Altså, for meg er klokke ikke en tids-viser, jeg har jo mobil til sånt :p

Enten er det en pulsklokke (funksjonell) eller asscessories , og da må den jo passe med klærene og anledningen. Den var jo ikke direkte stygg, så nå får du bare ønske deg klær spm matcher klokken :)

Lenke til kommentar
Hei.

Fikk i dag en gave i posten fra mine foreldre som jeg ikke likte.

Det er en klokke, som vistnok kostet en del penger, og det beste av alt, den ble kjøpt mens dem var på ferie i Nice. Så jeg kan ikke bytte den. Når jeg pratet med dem på tlf, gledet dem seg til jeg skulle få dem, for de syens den er velig fin.

Hva sier jeg til dem? skal jeg være ærlig og si jeg synes den var dritstygg og kommer aldri til og bruke den. Eller sier jeg jada, kjempefin den.

Dette var noe dritt :p he he

"Wow, den klokka der var rett og slett...kremt..interessant og jeg kommer aldri til å gå med den. Pyntegjenstand på hylla. Ellers, glem det"

Det enkleste er ofte det beste, så lenge du ikke blir slått for det? :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Først kjøper du deg enda en klokke som du liker.

Og om de spør hvorfor du ikke bruker den klokka de ga til deg, sier du at du kjøpte en selv også. Slik at du skulle ha to klokker til forskjellige anledninger og antrekk. Så sier du at klokken du fikk av dem ikke passet til ALT, defor måtte du bare gjøre det. :w00t:

Jeg syns egentlig den var helt grei jeg da. :) Klokken altså..

Lenke til kommentar

Ja, en hvit løgn for å unngå å såre andre er vel og bra, bare man ikke drar den superlangt.

Gaver er jo gjerne noe man kjøper fordi man tror personen vil like det, og man legger vanligvis litt, hva skal jeg si, "følelse" i valget.

Om man sier at man er misfornøyd så risikerer man at den man fikk gaven av blir sur, lei seg og sånn. Og det er i alle fall ikke noe morro. :dontgetit:

Da er det bedre å si man er fornøyd, for man er vel egentlig det? Man hadde jo ikke trengt å få noe, så da får man være fornøyd med det man faktisk fikk..

Lenke til kommentar
Ja, en hvit løgn for å unngå å såre andre er vel og bra, bare man ikke drar den superlangt.

Gaver er jo gjerne noe man kjøper fordi man tror personen vil like det, og man legger vanligvis litt, hva skal jeg si, "følelse" i valget.

Om man sier at man er misfornøyd så risikerer man at den man fikk gaven av blir sur, lei seg og sånn. Og det er i alle fall ikke noe morro. :dontgetit:

Da er det bedre å si man er fornøyd, for man er vel egentlig det? Man hadde jo ikke trengt å få noe, så da får man være fornøyd med det man faktisk fikk..

Jeg tenkte mye på dette, og kom fram til at det er bedre og fortelle sanheten.

Vis jeg gir en gave, vil jeg ikke at den som fikk den skal lyve til meg og si dem var fornøyde når dem ikke er det.

På en måte er det bedre og ikke få noe i det hele tatt, enn at noen bruker en x antall kroner på en gave som kommer til og støve i en skuff til jeg blir 60 år og klokken da passer moten jeg går med.

Lenke til kommentar
er det riktig oven for dem da?

Svar heller på dette da...

Hvordan skulle julekvelden bli rundt om i de norske hjem om alle skulle si hva de mente om alle gavene de fikk?

Farvel julestemning! :!:

Det er derfor vi har ønskelister.

Jeg mener fortsatt at det beste er ærlighet, og blir noen misfornøyd så har men lært til neste år.

Gaven du gir til din nærmeste, vil du ikke at den personen skal være ærlig med deg om hva hun/han synes?

Jeg mener det blir feil og være falsk ovenfor en gave. og i de fleste tilfeller kan den byttes.

Blir du lei deg om noen bytter gaven din? det er jo det samme som og si at dem ikke liker den.

Lenke til kommentar
er det riktig oven for dem da?

Svar heller på dette da...

Hvordan skulle julekvelden bli rundt om i de norske hjem om alle skulle si hva de mente om alle gavene de fikk?

Farvel julestemning! :!:

Det er derfor vi har ønskelister.

Jeg mener fortsatt at det beste er ærlighet, og blir noen misfornøyd så har men lært til neste år.

Gaven du gir til din nærmeste, vil du ikke at den personen skal være ærlig med deg om hva hun/han synes?

Jeg mener det blir feil og være falsk ovenfor en gave. og i de fleste tilfeller kan den byttes.

Blir du lei deg om noen bytter gaven din? det er jo det samme som og si at dem ikke liker den.

Jeg mener at man skal opptre som man er fornøyd med gavene man får. som sagt tidligere hadde man i utgangspunktetikke trengt å få noe som helst,derfor burde man være takknemlig for at den personen har brukt tid og penger på en gave til deg. Selv om gaven du fikk ikke stod på ønskelisten du skrev i utgangspunktet.

Og jeg mener også at gave verken skal selges eller byttes. i alle fall ikke til noe annet. Er greit om du får en genser i feil størrelse og bytte den til riktig størrelse.. Men syns det blr for dumt å bytte en genser inn i en bukse, eller få pengene tilbake for eksempel. Jeg hadde rett og slett blitt lei meg om jeg hadde fått høre at gaven jeg hadde kjøpt hadde blitt byttet..

Lenke til kommentar
Som om jeg nesten skulle sagt det selv, SSGXD. Blitt litt såret hvis jeg fikk vite at dama f.eks byttet noe jeg brukte 3-400 kroner på, et smykke elns.

Ja, gaver er gitt personlig og skal aldri etter min mening byttes inn i noe annet eller selges/gis bort.

Klær er det greit at blir byttet til riktig størrelse, men ikke til noe annet.

Sier litt om samfunnet vi lever i idag at vi bytter, selger og gir bort gaver vi får kun fordi det ikke var akkurat det vi ønsket oss. Blir nesten irritert. Samfunnet har blitt så utrolig materalistisk at det er skemmende.

Det var jo engang et uttrykk som sa "det er tanken som teller". Det har endret seg til "det er hva vi får som teller", slik kan det i alle fall virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...