Gå til innhold

Overføre fra mitt nye Sony videokamera til PC?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå kjøpt meg denne: http://www.fotosentralen.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=18407

Jeg handlet firewire kabel istad slikt at jeg kan koble den til PC-en. Men jeg kobla de to sammen, og skrudde på kameraet og ingenting skjer. Hvordan skal jeg da kunne overføre fra den til PC-en?

BTW: fulgte ikke med CD som inneholder noe program, bare en dvd med filmer på. Går det iikke ann å koble den til PC-en?

Endret av uranus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å overføre film fra DV-kamera til PC må du i tillegg til FWkabel bruke et redigeringsprogram. På din datamaskin skal du kunne finne Windows Movie Maker, som kan være greit å overføre med. Programmet kan brukes til enkel redigering, men du kan f. eks. ikke brenne en DVD fra det programmet. --- Et billig og meget rikholdig program, som er veldig stabilt, kan jeg anbefale: Magix Movie Edit Pro

Lenke til kommentar

Er fullt klar over det, men jeg trykte "capture from" greia i Movie Maker og den finner ikke noe.

Min konklusjon er at kameraet ikke får kontakt med maskina. skal det ikke noen drivere til også? Og hvilken modus må kameraet stå på?

Dette står ikke i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar

Drivere skal ikke være nødvendig. Kamera skal stå på avspilling. Start og stopp styres vanligvis fra programmet. For å få beste kvalitet, bør du velge DV-AVI, ellers foreslår kanskje programmet 'Best kvalitet for avspilling på PC' som er ca VHS-kvalitet. Når du slår på kamera, skal du høre et 'pling' fra PC som forteller at kontakt er opprettet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bumper denne....

Har akkurat samme kamera - og samme problem...

Kjøpte Firewire kabel i dag - men laptopen finner ikke kameraet.

Prøver med Windows Movie Maker (kjører XP).

Uranus: fant du ut hva som var problemet dos deg?

Testet på en annen maskin (med vista) - og den fant kameraet med en gang.

1394 porten fungerer som den skal (ifg enhetsbehandling).

Håper noen kan hjelpe meg...

mvh

Jørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...