etoel Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har hatt Canal Digital (analog) kabel TV i mange år og brukt Windows XP media senter de siste to årene og det har fungert utmerket - EPG har inneholdt de aller fleste kanalene (MCE sin EPG). Nå tester jeg digital tv på en annen PC og prøver Vista Ultimate. Trodde vel egentlig at EPG skulle være lik, men den finner ikke informasjon om TV2, TV Norge, TV2 Zebra osv - kanaler jeg hadde på XP EPG. Den finner NRK1 og en del andre kanaler. Er det noen som har noen måte å "fortelle" Vista hvilke kanaler dette er? Lenke til kommentar
voll Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har hatt Canal Digital (analog) kabel TV i mange år og brukt Windows XP media senter de siste to årene og det har fungert utmerket - EPG har inneholdt de aller fleste kanalene (MCE sin EPG). Nå tester jeg digital tv på en annen PC og prøver Vista Ultimate. Trodde vel egentlig at EPG skulle være lik, men den finner ikke informasjon om TV2, TV Norge, TV2 Zebra osv - kanaler jeg hadde på XP EPG. Den finner NRK1 og en del andre kanaler. Er det noen som har noen måte å "fortelle" Vista hvilke kanaler dette er? Men du er det ikkje slik at med ein digital tuner får du inn berre den kanalen som til ei kvar tid står på tuneren? Eg får i alle fall ikkje til å skifte kanalar på min tv, men må gjere det på tuneren? Lenke til kommentar
etoel Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Jo hvis du benytter en vanlig ekstern dekoder direkte mot en TV er det slik voll, men jeg benytter eksterne tunere mot Vista Media Center. Jeg sliter med at den tjenesten som automatisk henter den elektroniske programguiden (EPG) ikke finner informasjon for en del av de kanalene jeg har og som mitt gamle mediasenter (XP MCE) fant uten problemer. Det burde derfor være mulig å finne de igjen Formatet jeg finner for dette er en fil som heter prefs.xml under \programdata\ehome\prefs, men jeg aner ikke om denne skrives over hele tiden og om det er mulig å finne hvilke ID'er som tilhører riktige kanaler. kanskje noen som har fått EPG til å virke på Canal Digital kan poste sin? Endret 25. november 2007 av etoel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå