Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kabinett ledninger, Hvilke Vei?

Anbefalte innlegg

Hi jeg kjøpte nettop en ny PC som ska brukes te server, men problemet mitt er at jeg ikke finner noen guide HDD, Power SW, Reset SW, Power Led og resten av dem skal være. eller det vil si, jeg vet hvor de skal være men ikke vilken vei. det er jo + og - på dem, På den ene siden av Led Lysene er det ei pil.

Hvilke vei skal de settes?

Hvor kan jeg finne guides?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det pleier å være markert et +-tegn på den ene pinnen av hvert "pinnesett" på hovedkortet. Den fargede ledninger skal på denne, og svart/hvit på den andre. Om det ikke er markert, så kan du ikke ødelegge noe ved å prøve deg fram. Det er jo tross alt bare to muligheter (så lenge du setter pluggene på rett plass).

PS: De pluggene som er brytere som power sw eller reset sw kan settes hvilken vei du vil siden de bare er der for å kortslutte de to pinnene de settes over.

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Det pleier å være markert et +-tegn på den ene pinnen av hvert "pinnesett" på hovedkortet. Den fargede ledninger skal på denne, og svart/hvit på den andre. Om det ikke er markert, så kan du ikke ødelegge noe ved å prøve deg fram. Det er jo tross alt bare to muligheter (så lenge du setter pluggene på rett plass).

PS: De pluggene som er brytere som power sw eller reset sw kan settes hvilken vei du vil siden de bare er der for å kortslutte de to pinnene de settes over.

Jeg har forresten samme "Problem" Har ikke bygged ferdig PC-en enda..venter på prosessor, men alle disse ledningene framme .. power sw å alt deder...er det bare å putte de hvor du vill der nere med alle di taggene ? Mener, er det "Random" Hva plass. Har 4oppe 3 nede" Tagger..en brikke lixom. Har 3 av alle brikkene nederst

se på bildet jeg vedlag..studer der nede og se jeg har mange ? er det random..har ikke forstått noe av dette + - ?? Har forresten instrumenter på mitt nye kabinett..cpu speed etc..som skal kobles til her..har bare toke på "Drive1" eller hva som står plassen..utenom audio greien ( Sikkårt input sound foran.. ) den skal litt lenger til venstre for den passer bare der ? Kan noen hjelpe meg ? Pleeeaasee....

Beklager for dårlig skrevet;)

Takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...