AMDBunny Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hei Jeg kjøpte for nesten to år siden et par Sennheiser hodetelefoner. De var dyre og kostet nesten 1 200kr. I forrige uke hørtes lyden rar og jeg fant da ut at det hadde blitt brudd i ledningen. Jeg har funnet ut at de har 2 års garanti. Vil garantien dekke dette? Lenke til kommentar
frevild Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 En garanti er en bindende erklæring om at selger skal være ansvarlig for visse typer feil. Hva garantien omfatter, er avhengig av hva som står. Hva slags feil er det garantert mot? Er det gitt noen forbehold? Uansett hva garantien sier, vil du ha et visst vern gjennom forbrukerkjøpsloven. For hodetelefoner vil jeg tippe at reklamasjonstiden er to år. Det er imidlertid ikke gitt at ledningsbrudd som inntrer etter så lang tid er en "mangel." Ledningsbrudd skjer vel som følge av slitasje (tretthetsbrudd), og hvor lang holdbarhetstid man kan forvente, tør jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå