Gå til innhold

valg av videokamera

Anbefalte innlegg

Ok har tenkt litt nå. Valget går enten på et hd eller 3ccd kamera.

Disse er de har tenkt på:

Sony HDR-HC3: https://prisguiden.no/product.php?productId=43603

Canon HV20: https://prisguiden.no/product.php?productId=63192

Panasonic NV-GS180: http://www.dinside.no/php/art.php?id=302805

+ har noen av dere andre noen andre forslag til andre 3CCD kameraer?

Noen som har noen av disse eller vet vet hva som er best?

Ikke tenk på prisen, bare tenk på kvaliteten av kamerat og bildet/lyd

Håper så inndelig at noen svarer ;D

MVH GreVeen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn veldig generelt, vil jeg vel påstå at Sony HC3 og Canon HV20 gir skarpere bilder enn Panasonic GS180 ettersom sistnevnte ikke har HD, mens GS180 gir best fargegjengivelse. I raske bevegelser vil nok også GS180 yte littegrann bedre.

Men hvorfor ikke vurdere en av de større 3CCD modellene til Panasonic? GS500 er mye bedre på lysfølsomhet enn GS180, mye mere manuelle innstillinger og tilsvarer HC3 og HV20 på en mye bedre måte enn GS180 (også på pris), bortsett fra at dette heller ikke er HD. GS180 er forøvrig en utgått modell, og tilsvarende i dag er GS230 eller GS320.

Av Sony HC3 og Canon HV20 mener jeg å huske at Canon har fått best kritikker.

Lenke til kommentar

takker for svar. Jeg er ikke helt proff i dette så vet ikke hva jeg skal svare faren min. Siden han tror at hd er bedre en 3ccd :/ så kan noen begrunne hvorfor 3ccd er bedre? Er det noe med lys å sånt?

EDIT: Nevner at kamerat burde være litt vanntett. Og skal bruke det mest til ski og skateboard filmer ;D Med tanke på fisheye å sånt

Takker for alle svar

MVH GreVeen ;D

Endret av greveen
Lenke til kommentar

Et 3ccd-kamera har tre bildebrikker, og hver primærfarge (R,G,B) behandles hver for seg, og gir mye riktigere og bedre farger enn 1ccd og 1cmos-kameraer, der alle fargene behandles samtidig. Når det gjelder HD, er det kostbare saker. Antall pixler i bildet blir ca det dobbelte, og man må ha en full-HD tv for å få fullt utbytte. I tillegg trenger du en nyere pc og et nytt, ikke av de billigste redigeringsprogrammene, en HD/Blu-ray-DVDbrenner, samt en HD/Bluerayavspiller. I tillegg koster disse HD-DVDplatene mye.

Jeg ville gått for SD. Altså som nevnt før her: Panasonic NV-GS 500. :new_woot:

Lenke til kommentar
Et 3ccd-kamera har tre bildebrikker, og hver primærfarge (R,G,B) behandles hver for seg, og gir mye riktigere og bedre farger enn 1ccd og 1cmos-kameraer, der alle fargene behandles samtidig. Når det gjelder HD, er det kostbare saker. Antall pixler i bildet blir ca det dobbelte, og man må ha en full-HD tv for å få fullt utbytte. I tillegg trenger du en nyere pc og et nytt, ikke av de billigste redigeringsprogrammene, en HD/Blu-ray-DVDbrenner, samt en HD/Bluerayavspiller. I tillegg koster disse HD-DVDplatene mye.

Jeg ville gått for SD. Altså som nevnt før her: Panasonic NV-GS 500. :new_woot:

Tusen takk ;D Og btw fant denne filmen som er filmet med Canon HV20: http://www.stickypod.com/videos/data/500/h...efaliscious.mov

Noen som har noen sports film (skate,ski,snowboard) som er tatt av et panasonic nv-gs500?

Ble ganske frelst da siden jeg skal jo bruke det til skateboard og snowboard/ski.

Men for å si det sånn, det er egentlig DERE som velger hva slags kamera jeg skal ha:P

Men kan man få like bra bilde/bedre med en Panasonic NV-GS500??

Endret av greveen
Lenke til kommentar
Canon HV20: https://prisguiden.no/product.php?productId=63192

Noen som har noen av disse eller vet vet hva som er best?

har hv20, og det er veldig bra. glem hc3, du får mye mer for pengene med hv20. er du først i den prisklassen ser

jeg på valget som et valg mellom oppløsning (HD+CMOS) eller perfekte farger (SD 3ccd).

du skal være en rimelig ekstrem feinschmecker for ikke å være fornøyd med fargene på hv20.

å filme med SD ser jeg på som et spesielt stort feilgrep hvis materialet kan ha verdi om noen tiår.

redigeringsverktøy etc er dyrere i dag, greit nok, men du kan også redigere om noen år.

enkel HD redigering koster ingenting om du har vista eller mac, og med litt tolmodighet vil enhver

pc som ikke er mer enn ett par år klare det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok har skjønt at jeg skal ha 3ccd kamera nå. Men hvilket er best av 230 og 320?

Og har de like mange manuale mulighet, sånn som å bytte fokus å sånt? Som panasonic nv-gs 500?

og btw, papyrus.no har ganske bra tilbud, får 320 for 4000 og de hadde 500 for 6000 eller noe

men ser ut som at de har tatt det vekk :/

Siden jeg tror faren min skal ha 500, men tror ikke vo får lov til å ta med hans kamera i ski bakken, Siden skal filme snowboard og ski og skate. Så derfor har jeg å brodern kanskje tenkt til å spleise på 320 eller 230, Men må høre hva slags manuelle instillinger de har, som å bytte fokus å sånt. og hvem som er best.

Endret av greveen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...