olevin Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hei. Jeg har sett meg ut noen deler til en pc jeg kunne tenke meg å bygge selv. Jeg ønsker en pc som skal fungere bra til spill og som ikke blir helt avleggs etter noen måneder. Jeg lurer derfor på om noen som kan mer enn meg om dette kan komme med noen innspill til handlelisten jeg har satt opp? Dvs. deler som ikke er kompatible, deler som jeg kan få billigere/bedre, flaskehalser, andre anbefalinger osv. Til slutt, vil jeg trenge noen ekstra vifter til denne paken? Jeg har i utgangspunktet ingen planer om overklokking. Handlevognen min finner du her Lenke til kommentar
stallman Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Nå kommer jo de nye GTS kortene strax. Og 8800GT er jo ute. Så hvis du klarer vente 1 uke får du mer for penga moiligt Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Bra oppsett, men som Winball sier, så er GeForce 8800GT et mye bedre kort til en bedre pris. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 ok utstyr det der men som sagt over, bytt skjermkort til 8800gt. det er billigere, bedre og bruker mindre strøm ville anbefale deg en cpu-kjøler også jeg da, siden jeg ikke liker støy. og den quadcorexpu'n ville jeg anbefale å klokke litt.. den er ikke særlig sprek i spill... dessverre for øyeblikket er det nok mer futt i en e6570.. kanskje 4kjerner blir støttet i spill i fremtiden, men pr idag er det ikke mye å hente i den.. hvis du ikke klokker den da.. og da trenger du litt bedre kjøling.. Noctua u9f vil jeg anbefale Lenke til kommentar
Føss Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 som sagt over meg, 8800GT eller vent på nye versonen av 8800GTS, quadcore er litt dårligere for spill og generelle oppgaver enn duo core til samme pris (grunnet høyere klokkefrekvens på duo). jeg vil selv gått for et hovedkort som hadde intel X38 brikkesett og kanskje noen raskere minnebrikker... Lenke til kommentar
olevin Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Takk for alle svar så langt. Her kommer noen oppfølgingsspørsmål: og den quadcorexpu'n ville jeg anbefale å klokke litt.. den er ikke særlig sprek i spill... dessverre Er det mye jeg trenger å gjøre for å overklokke denne? Vet det egentlig er et annet forum, men sånn i korte trekk. Har aldri overklokket før, så er litt usikker. jeg vil selv gått for et hovedkort som hadde intel X38 brikkesett og kanskje noen raskere minnebrikker... Er ikke raskerer minnebrikker veldig dyre da? Tenker du på 1000 MHz, eller er det andre ting som avgjør hvor raskt minne er, og kan du evt. anbefale noen brikker? Bra oppsett, men som Winball sier, så er GeForce 8800GT et mye bedre kort til en bedre pris. Så GT kortene er nyere og bedre altså? Da blir det vel å velge et sånt et da,tenker jeg. Noen som er å anbefale fremfor andre? Og hvor mye minne bør jeg ha? Mange spørsmål fra en noob, men det er første gang jeg skal sette sammen en pc, så jeg setter pris på all starthjelp.. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 ram-brikker trenger ikke være dyre. det holder i massevis med 800mhz-brikker, der får du 2gb-pakker til 390kr stk. ram-hastighet har ikke så mye å si, en kraftig cpu teller mer. ikke mange % å hente på 1066 vs 800mhz ram, men prisen øker med ca 500kr pr 2gb. så kjøp e6750, 2 eller 4 gb 800mhz ram, p35 eller x38 hovedkort (selv om x38 er unødvendig dyr), 8800gt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå