Gå til innhold

IGN insider sammenligner Assassin Creed PS3/360

Natski

Anbefalte innlegg

Graphics

we have another disappointing case of the PS3 coming up short.

I will reiterate once more that this isn't due to some preference on the

part of the editor (me) but a failing on the part of the developer to

make this version perform as well as it does on 360*

The Graphics category is undoubtedly the section that causes the most

controversy. Fresh off of the Call of Duty 4 Head-to-Head in which the

360 and PS3 were evenly matched in this department . Infinity Ward

proved that this is entirely possible last week when I witnessed COD4

playing extremely well on Sony's hardware.

There are two main problems with the visuals in Assassin's Creed. The

game suffers from drops in the frame rate and visible texture pop-in.

Both of these issues appear with more frequency on PS3 than on 360.

We've included side-by-side video to illustrate our point, so download

the movies below and see for yourself.

If you've watched the video above you'll notice that the pop-in issue

isn't nearly as obtrusive as the frame rate. If you get running at a

decent pace in one of the larger cities like Jerusalem there are

instances on both consoles where you'll see NPCs pop into existence a

second after you enter an area and hi-res textures will frequently load

a bit later. I never had this affect the gameplay in either title so it

isn't a major issue for 360 or PS3.

The frame rate is not only far more noticeable, but you can see the

difference between the two consoles at any point in the game, not just

large open environments. *Simply rotate the camera around Altair in the

first town and the PS3 clearly runs a good 5 to 10 frames a second

behind 360. This really becomes apparent when performing a quick move

like the leap of faith from a building's ledge. What looks highly

stylized on 360 only highlights the poor frame rate of the PS3

Presentation

In this section we usually discuss the quality of any full motion video

and the time it takes sections of the game to load.

*When you first pop in the disc for Assassin's Creed there are two major

differences between 360 and PS3. On Sony's console there's a lengthy

initial load time that puts a chunk of game data onto the PS3 hard

drive. This benefit of a console that comes equipped with a hard drive

is that theoretically after this one-time occurrence, games can

theoretically load faster from the hard drive instead of having data

read off the disc.

*

*Notice I said load times should "theoretically" improve. The problem is

that I couldn't find significant load time differences across the two

consoles. *Loading occurs extremely often and the amount of time it

takes varies with each instance. The good news is you'll never be

waiting that long. For example, after you've entered a level, there's

only a few seconds wait in between deaths.

Så nå har vi endelig fått det på det rene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men så lenge alle som spiller det på PS3 ikke merker stort til dette har det vel 0 å si, og er ikke slike poster som dette oppbrukt her på forumet??

IGN har vel for vane å si det samme om alle multiplattformspill i det siste, mens jeg som har spilt det på ps3 ikke skjønner hva de klager over.

Det hakker ikke, det er ikke plagsomme framedrops, og spillets farger ser glimrende ut på skikkelig satt opp tv..

Så noen vil gjerne ha det til å være mye verre enn hva det er, og her gjør IGN og visse andre hva de kan om dagen..

Lenke til kommentar
mens jeg som har spilt det på ps3 ikke skjønner hva de klager over.

Nå er vel greia at IGN har spilt det på *både* 360 og PS3 og dermed ser at det er en merkbar forskjell i 360 sin favør en del steder i spillet.

De sier jo ikke at det er *dårlig* på PS3. De sier bare at det er bedre på 360...

Lenke til kommentar

Forskjellen er vel sikkert synlig med forstørrelsesglass og lupe, men personlig tror jeg de er for den normale gamer akkurat like gode.

Gjerne vis meg bevis på det motsatte, men da skal det komme fra en bekreftet kalibrert tv, med kjente instillinger og kvalitet både på hdmi og komponent inngangen. Ingen av disse sidene som påstår å ha sett forskjeller sier noe som helst om slike ting, så for alt man vet bruker de en tv til 1000$ på ps3 og en til 10 000$ på 360.

Jeg kan bekrefte fra min erfaring at jeg har enda ikke lagt merke til hakking eller framedrops av betydning etter 6 timer i AC.

Synes foreløpig spillet ser enda bedre ut enn forventet og det er i hvertfall ikke snakk om blasse farger som noen påstår.

(ja om man setter 2 like tver opp ced siden av hverandre synes det kanskje, men hvem f... gjør dette hjemme i stua si når man spiller, så det blir jo betydningsløst uansett.

Tror man får en like god opplevelse uansett hvilken plattform den spilles på, og at man sitter skuffet hjemme over grafikk osv tror jeg ikke ville hjulpet på den miningen av å bytte konsoll..

Lenke til kommentar
Gjerne vis meg bevis på det motsatte, men da skal det komme fra en bekreftet kalibrert tv, med kjente instillinger og kvalitet både på hdmi og komponent inngangen

En kompis av meg som kjører AC på X360 med Epson TW700/Xbox 1 Monster Component HD syns fargene han sine ser bedre ut på sin konsoll, samt mindre framedrops i forhold til mitt oppsett; PS3 på Samsung M87/Eagle HDMI/Real Cable HDMI.

Dog syns jeg spillet gjør seg bra på PS3 tross litt framedrops her og der, lyden er også knall

Problemet er heldigvis ikke like stort som på Skate, men det er klart forskjeller på de 2 versjonene.

Her er forøvrig oppsettene som det er testet på:

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/rwksz

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Lil-H

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor du prøver å forsvare AC her archon. Om man ikke legger merke til framedrops i AC er man enten veldig treg i oppfattelsen eller bruker aldri freerunning. Sammenligner man grafikk og framerates i AC og COD4 skulle man ikke tro det kjørte på samme hardware. Prøvde forresten AC på 360'n til en kamerat igår og må si at selv om det ikke kjører smertefritt der heller går det dessverre vesentlig bedre enn på ps3.

Lenke til kommentar

Jeg er vel egentlig ikke ute etter å forsvare noen, bare komme med en mening om at det som nevnes og setter griller i hode på meningssvake mennesker er totalt overdrevet.

Om den er best på den ene eller andre er egentlig ikke veldig viktig for meg,da begge er gode nok i massevis, men jeg bare er rimelig lei alle sammenligningsvideoer fra nettsider her og der.

Personlig har jeg jo erfart at flest multiplattformspill er best på 360 om dagen, og har foreløpig 10 ganger så mange 360 spill som PS3, men i dette tilfellet tenker jeg bare at dette er en ting, flisespikkeri!

Legger jo seff merke til litt når man beveger seg raskt, men jeg har da tross alt overlevd Two Worlds, og da blir dette 100fps smooth i forhold, og i min "trege" oppfattelse er problemet ubetydelig;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Hehe, skal være enig i at det ikke ødelegger så veldig mye av spillopplevelsen i et spill som AC. Er bare noe jeg ikke klarer å la være å irritere meg over. Har et ønske om at de starter å inkludere muligheter for å justere på div grafikkinstillinger selv på konsoller, slik at de med behov for å spille spill uten merkbare drops i framerate får gjort det. Selv om det skulle gå alvorlig ut over hvordan spillene ser ut.

Edit: Ord del ing

Endret av jkr83
Lenke til kommentar

Faen jeg blir så sur når jeg leser dette as. Det er jo så åpenbart at PS3 versjonen er dårligere. Og det er synd for et spill som er såpass bra.

Jeg har hatt en åpen dialog med en på Ubisoft support, og det siste jeg hørte fra han var at jeg skulle update til firmware 2.1. Da jeg gjorde det og oppdaget at det var null forskjell sa jeg ifra, men hørte ikke noe mer fra dem.

Har de tenkt til å ignorere dette problemet fullstendig, eller skal de faktisk gjøre noe? De har jo hverken uttalt seg i media eller gjort noe for å lindre sårene. Det er synd da det er det best selgende spillet for tiden.

Det er så sant det der med at Leap of faith bare blir til en irriterende bug på PS3 versjonen. Det som kunne vært så stilig. Hver gang jeg gjør det får jeg 2-3 skjæringer i bildet pluss redusert fps i midten av hoppet.

Lenke til kommentar

Har ikke sett et eneste framedrop, kanskje littegran lavere fps når jeg sitter på toppen av et spir og ser utover en av byene. Og bortsett fra 3-4 hangups under loading, så funker spillet knirkefritt.

Kan ikke si at det ikke eksisterer, men er ikke noe jeg har lagt merke til uten at jeg har aktivt sett etter det.

Skate derimot er så full av framedrops at det her helt sykt!

Og dette argumentet med at fargene er mye mer livlige på AC til 360 blir for meg helt idiotisk, ettersom jeg

liker historisk realisme. Sterke farger + middelalder = nei. :D

Men visst det er som enkelte sier, så får utviklerne se og lære seg å lage spillene ordentlig til PS3, når de først

skal lage multiplatformspill.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Satser på at vi en vakker dag får se laggy porteringer til 360 istedet. Kanskje om et år eller to. :)

Hvorfor vil det være en vakker dag? Gud, noen av dere har virkelig fått Sony-navnet syra inn i hodet deres, det gjelder også for Microsoft.

Jeg synes virkelig ikke synd på deg hvis du "må" spille dårlige porteringer på PS3, siden du ønsker at andre skal oppleve det samme.

Alle bør få oppleve å spille bra spill, uansett hvilken konsoll de kjøper. For det er vel derfor du kjøper en konsoll?

Lenke til kommentar

Hvorfor snakker vi egentlig om dette, Cod 4 viste alle at det faktisk ikke er Ps3 det er noe galt med, det er late utviklere, det ser vi her. Det eneste å si i en sånn diskusjon er at Ubisoft har ligget litt på lat siden.

Etter Cod 4 har det ikke vært Xbox vs. Playstation det har blitt en observasjon for å se hva utviklerene ser på og her er Ps3 nedprioritert, noe som må sluttes med.

Lenke til kommentar
Satser på at vi en vakker dag får se laggy porteringer til 360 istedet. Kanskje om et år eller to. :)

Stiller samme spørsmål som en annen har stilt, hvorfor er det en vakker dag om det skulle skje? For å få et sekund med "i told you so"?

La oss heller si "en vakker dag" når det kommer til jobben med å kvalitetssikre produktet som blir gitt ut. Port eller ikke, det er noe forbandet herk at utviklerne ikke kan ta seg den tid med å faktisk porte spillet ordentlig til de platformene de skal gi ut til. Selv om det er port er ikke kvalitetssikring noe som kan strykes ut av listen.

Hvorfor er det mer kriging om hvilket spill som ser best ut på hvilken konsoll, hvorfor er det ikke mer enighet om at porting er et arbeid flere utviklere burde ta litt mer seriøst? Er folk så innsyra interesert å sammenligner størrelse på e-penis at de er blind for resten av bildet? "Min er størst" "Nei MIN er størst".

Wii eierne har sluttet å sammenligne størrelse i dusjen ser det ut til, for de har kommet til realiteten at de har minst utstyr og at de har mindre krutt i pungen. Der er det heller irritasjon over dårlige porter det går i der i gården. Jeg har i alle fall ikke sett en Wii eier med mer enn sagspon mellom ørene som begynner å sammenligne Wii grafikk med X360/PS3 grafikk (ser man bort fra Gametrailers fadese med CoD3 sammenligningen deres).

Nei det er dårlig porting som er fienden og ikke dårlig hardware.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...