Gyr0 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvis jeg skulle fryst meg ned så ville jeg ikke gjort det alene. Tenk så stusselig å finne ut at alle du noensinne har kjent er døde. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvis jeg skulle fryst meg ned så ville jeg ikke gjort det alene. Tenk så stusselig å finne ut at alle du noensinne har kjent er døde. Kanskje det er den neste forretningsidéen: Family Freezer - A happy family in 2107! Lenke til kommentar
Aellz Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Hvis jeg skulle fryst meg ned så ville jeg ikke gjort det alene. Tenk så stusselig å finne ut at alle du noensinne har kjent er døde. Kanskje det er den neste forretningsidéen: Family Freezer - A happy family in 2107! haha.. men eh, om man fryses ned (død) er man ikke ehh levende.. å dermed kan man ikke leve opp igjen? , å fryses man ned levende, regner jeg med at man dør av kulde sjokk etter en stund? Endret 30. november 2007 av VetatioN Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Hvis jeg skulle fryst meg ned så ville jeg ikke gjort det alene. Tenk så stusselig å finne ut at alle du noensinne har kjent er døde. Tror ikke det ville vært mangel på folk som ønsket å bli kjent med en mann fra 100 år tilbake i tid. Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Kan noen gi meg poenget med å leve evig? Det er ikke noe poeng, annet enn at mennesket alltid har strebet etter dette. Før i tida løste vi problemet med religion. Men i dag vet vi at religionenes himmeler og paradiser bare er eventyr, og vi prøver å finne teknologiske løsninger på problemet. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Blir litt spennende når man dør, å kanskje få vite hva som skjer når du dør. Egentlig tror jeg at det som skjer er at det blir ingenting. Altså, det som ingenting betyr, ingenting. Det du ikke klarer å forestille deg, men når du klarer det så blir tanken revet bort. Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Yes, det skjer ingenting. Ingenting å grue seg til, med andre ord. Frykt for døden er irrasjonell; hvorfor frykte slutten på all frykt? Men det vil jo være trist å ta farvel med alle man kjenner. Endret 30. november 2007 av Strofe Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Then again, hvorfor det? Når du er død bryr du deg ikke og kan ikke tenke på det.. Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Mens man ennå er i live, tenkte jeg på. Mens man ennå er i live, tenkte jeg på. Det jeg ikke forstår, er hvorfor religiøse mennesker synes det er så trist når venner/kjente/familie går bort. Burde de ikke heller si "God tur, snakkes i Himmelen!"? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg tror det er fordi de innerst inne er ganske sikre på at dem ikke kommer opp i andre-etasje, men har bare innbilt seg selv det. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hvis jeg skulle fryst meg ned så ville jeg ikke gjort det alene. Tenk så stusselig å finne ut at alle du noensinne har kjent er døde. Tror ikke det ville vært mangel på folk som ønsket å bli kjent med en mann fra 100 år tilbake i tid. Tror du lett hadde fått mange venner om du hadde våknet opp om 100 år. Men hvordan vil det være med jobber f.eks? Jeg har en følelse av at den utdannelsen jeg har nå, ikke er godt for noe om 100 år Men vi hadde jo vert geniale å ha som historielærere og på museum. hehe Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg kunne godt tenke meg å få velge selv hvor lenge jeg vil leve. Å leve i mange millioner/milliarder år tror jeg faktisk hadde vært kjipt, men om de fant opp noe som stoppet aldringsprosessen slik at man selv kunne velge hvor lenge man ville leve, hadde vært topp. Det som er synd, er jo at slikt sikkert blir sett på som "uetisk" ellerno, og slik kommer det nok til å være en god stund til. Men tenk på fordelene ved det.. Tenk om verdens beste forskere fikk leve i flere tusen år, tenk all kunnskapen de måtte få etterhvert.. Istedenfor at hver generasjon må læres opp på nytt, kunne disse bare kjørt på og funnet ut av all verdens mysterier. Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Minnet til et menneske har jo dets begrensninger? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Det som bekymrer meg rundt dette om å gi mennesket evig liv er hvordan vi skal takle overbefolkning på jorda. Det vil helt klart benyttes av mange som har penger nok og vi vil få en langt større befolkningseksplosjon. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Det som bekymrer meg rundt dette om å gi mennesket evig liv er hvordan vi skal takle overbefolkning på jorda. Det vil helt klart benyttes av mange som har penger nok og vi vil få en langt større befolkningseksplosjon. Enig, katastrofe. Dessuten er jeg sikker på at det ikke går å få til. Nature er smartere enn mennesket uansett. HIV viruset har vi ikke klart å kurere ennå, enda de sa 15 år i 1985........................Ikke Ebola heller, og det er sikkert mer på lager. Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Men hvordan vil det være med jobber f.eks? Jeg har en følelse av at den utdannelsen jeg har nå, ikke er godt for noe om 100 årMen vi hadde jo vert geniale å ha som historielærere og på museum. hehe Ikke lett å si hvordan verden ser ut om 100 år hvis verden enda består. Tviler på man har 40 timers arbeidsuke. Og du ville nok uansett tjent til livets opphold ved å skrive en bok. Eller kanskje det ikke vil være noe spesielt med beretninger fra fortida, siden de har så mye elektronisk dokumentasjon? Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Det som bekymrer meg rundt dette om å gi mennesket evig liv er hvordan vi skal takle overbefolkning på jorda. Det vil helt klart benyttes av mange som har penger nok og vi vil få en langt større befolkningseksplosjon. Ja, vi kan i hvert fall ikke fortsette å reprodusere i dagens mønster. Da vil 4-5 generasjoner hope seg opp i løpet av 100 år, og vi vil få en mangedobling av befolkningen på Tellus. Hva bør vi gjøre? Trekke lodd om hvem som skal få barn? Jeg kunne godt tenke meg å få velge selv hvor lenge jeg vil leve. Å leve i mange millioner/milliarder år tror jeg faktisk hadde vært kjipt, men om de fant opp noe som stoppet aldringsprosessen slik at man selv kunne velge hvor lenge man ville leve, hadde vært topp. Jeg tror det ville vært kjipt å ikke ha muligheten til å dø. Men dersom jeg fikk leve så lenge jeg ville, tror jeg faktisk ikke jeg noengang ville valgt å dø. Det er tvangen som er naget. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Det er en ting jeg synes er undelig.Jeg synes det virker så utrolig rart at alle organismer dør av seg selv etter en viss tid. Hvilken evolusjonistisk gevinst får vi av det? Og hvordan i alle dager kom evolusjonen fram til denne gevinsten? Dersom jeg lever i 1000 år og er forplantingsdyktig i 990 år så vi jeg jo få mange mange flere barn enn dere som lever i knappe 100 år! Vi vil jo utkonkurrere dere i løpet av kort tid! Slik er det jo med alle arter i verden. Generasjonene etter meg vil jo fremdeles kunne utvikle seg like raskt som før, og de kan drepe meg og spise meg hvis de finner det for godt. Jeg fatter ikke hvorfor vi gjennom evolusjon har fått en sperre for hvor lenge vi skal leve. Har det noen sinne finnes en art som levde "evig"? Hvorfor døde den i så fall ut? I og med at alle arter i verden har en begrenset levetid må det jo være en svært viktig egenskap! En mulighet kan jo være plassmangel og mangel på næring, at jeg da vil konkurrere ut barna mine dersom det er begrenset med næring. Dette gjelder vel særlig på mikrobestadiet. Men jeg har allikevel vanskelig for å tro at dette kan stemme når havet er så ufattelig stort! Jeg kan ikke skjønne hvordan det kan gangne en art at individene dør av seg selv! Det kommer vel kanskje av at de fleste utenom mennesker blir drept av andre ting enn aldring, så evolusjonen fant ut at det var lurt få ting unnagjort fort, før man dør eksterne årsaker. Bli født > bli reproduksjons dyktig fortest mulig > få noen barn > ta deg av dem > dø > loop Edit: Men siden vi mennesker har funnet måter å være mer overlevelses dyktige på så har evolusjonen funnet ut at den kanne slakke ned på utviklingshastigheten mellom fødsel og død av aldring. Filosofiskteori skrevet av QBab iført fredagsfyll Endret 1. desember 2007 av QBab Lenke til kommentar
pertm Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Vel hvis man fikset slik at man kunne stoppe aldringsprossesen så ville en vel fått slik at ingen døde av det, men folk ville fortsatt død i ulykker og slikt. Det kunne jo lett ført til en befolkningsekslposjon som man ikke har sett maken til siden folk ville hatt så lang tid de kunne fått barn på. Kan tenke meg at i et slikt samfun ville arv blitt ganske rart hvis man arver noen og er tusenvis av år gammel. En annen måte som kunne hjulpet er om en hadde implanter som tok backup av hjernen slik at dør man så er det bare å gro en ny kropp og fortsette å leve. Kan tenke meg folk ville skiftet yrke mer i løpet av et livstid enn det som skjer nå. En ting er om en liker å gjøre noe, men som jobb i flere hundre år bli kanskje noe ensformig for mange yrker... Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Enig, katastrofe. Dessuten er jeg sikker på at det ikke går å få til. Nature er smartere enn mennesket uansett. HIV viruset har vi ikke klart å kurere ennå, enda de sa 15 år i 1985........................Ikke Ebola heller, og det er sikkert mer på lager. Joda, har forståelse i skepsisen din. Legevitenskapen har tatt seg vann over hode en rekke ganger før i form av løfter, vitenskapen generelt, som bl.a spådde flyvebiler og menneskelige roboter i år 2000. I 1985 visste vi ikke så mye om Hiv-viruset og dens komplekse oppbygning som i dag og man trodde derfor at det ikke skulle være så krevende og finne en kur. Det vil helt klart ta tid før vi får bukt med Hiv, spesielt når farmasøytiske bedrifter gjør alt for å bremse utvikling av en potensiell kur. Jeg tror uansett at vi på en eller annen måte for "vekt" opp de døde igjen, kanskje gjennom å klone DNA til den avdøde, dannet en ny kropp og som pertm nevner, implementere minnene inn i den nye hjernen fra den avdødes. Dette er selvsagt på nåværende tidspunkt bare science fiction, men vi ser allerede hva feks stamceller har potensiale til og dette bare gjennom 25 år forskning (som øker i utvikling med 2-3 ganger hvert år) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå