AnaXyd Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Men tiden vil med andre ord gå saktere, samtidig som du ikke merker det? Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Man merker ikke at tiden går saktere, nei. Først når du kommer tilbake til jorda, og ser at alle du kjenner er døde Hvorfor merker man egentlig akselerasjon i rommet? Hva er det man akselererer i forhold til? Endret 25. november 2007 av Strofe Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Så nettopp "superhumans" på Discovery og må bare le av karen som tror han kan få et evig liv om 15 år. Vi kan styre kroppen og dens funksjoner minimalt og han tror han kan få et evig liv om 15 år? Komisk... Lenke til kommentar
diplex Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Det er en ting jeg synes er undelig. Jeg synes det virker så utrolig rart at alle organismer dør av seg selv etter en viss tid. Hvilken evolusjonistisk gevinst får vi av det? Og hvordan i alle dager kom evolusjonen fram til denne gevinsten? Dersom jeg lever i 1000 år og er forplantingsdyktig i 990 år så vi jeg jo få mange mange flere barn enn dere som lever i knappe 100 år! Vi vil jo utkonkurrere dere i løpet av kort tid! Slik er det jo med alle arter i verden. Generasjonene etter meg vil jo fremdeles kunne utvikle seg like raskt som før, og de kan drepe meg og spise meg hvis de finner det for godt. Jeg fatter ikke hvorfor vi gjennom evolusjon har fått en sperre for hvor lenge vi skal leve. Har det noen sinne finnes en art som levde "evig"? Hvorfor døde den i så fall ut? I og med at alle arter i verden har en begrenset levetid må det jo være en svært viktig egenskap! En mulighet kan jo være plassmangel og mangel på næring, at jeg da vil konkurrere ut barna mine dersom det er begrenset med næring. Dette gjelder vel særlig på mikrobestadiet. Men jeg har allikevel vanskelig for å tro at dette kan stemme når havet er så ufattelig stort! Jeg kan ikke skjønne hvordan det kan gangne en art at individene dør av seg selv! Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Det er vel naturens måte å sørge for artenes overlevelse på. Evolusjon skjer først når reproduksjon finner sted. Vi vil ikke tilpasse oss omgivelsene hvis de samme individene skal fortsette å leve. Målet med evolusjon er dypest sett ikke at hvert enkelt individ skal overleve, men at genene skal føres videre. Jeg har hørt at det er funnet alger som ikke har noen aldringsprosess, men bare fortsetter å leve til de blir spist opp. Endret 26. november 2007 av Strofe Lenke til kommentar
diplex Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Nei det er da like mange ledd å utvikle seg i såfremt man kommer i kjønnsmoden alder like fort som de som lever kort. Hvis jeg får barn når jeg er 20 og barna mine får barn når de er 20 osv, så forhindrer vel ikke det at jeg kan få flere barn? Jeg vil jo ha barn samtidig som jeg har tipp tipp tipp tipp oldebarn, men det burde vel ikke spille noen rolle? Det er sant at " Målet med evolusjon er dypest sett ikke at hvert enkelt individ skal overleve, men at genene skal føres videre." Men genene mine vil da bli ført videre i langt større grad enn genene dine hvis jeg lever i 1000 år og får 100 barn enn deg som lever i 80 og får 8 barn? Lenke til kommentar
Kassetspiller Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hvis man særiøst ønsker seg et "evig liv" er det nedfrysning man først skal satse på Siden menneske kroppen består mye av vann, blir ikke nedfrysning litt ødeleggende siden is krever større plass en vann? Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Man tørker nok fort ut etter at man dør. Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Nei det er da like mange ledd å utvikle seg i såfremt man kommer i kjønnsmoden alder like fort som de som lever kort. Hvis jeg får barn når jeg er 20 og barna mine får barn når de er 20 osv, så forhindrer vel ikke det at jeg kan få flere barn? Jeg vil jo ha barn samtidig som jeg har tipp tipp tipp tipp oldebarn, men det burde vel ikke spille noen rolle? Det er sant at " Målet med evolusjon er dypest sett ikke at hvert enkelt individ skal overleve, men at genene skal føres videre." Men genene mine vil da bli ført videre i langt større grad enn genene dine hvis jeg lever i 1000 år og får 100 barn enn deg som lever i 80 og får 8 barn? Hvis du får barn samtidig som dine tipptipptipptipptipp....oldebarn får barn, vil jo tipptipptipptipptipp...oldebarna dine etter hvert ha tilpasset seg naturen bedre enn dine direkte etterkommere, siden de vil ha vært utsatt for naturlig utvalg i langt større grad enn dine direkte etterkommere. Ideelt sett burde foreldrene dø så snart de har reprodusert ferdig og sørget for at ungene klarer seg selv. De gjør bare kampen for tilværelsen vanskeligere for neste generasjon, siden de skaper større konkurranse om mat. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Så nettopp "superhumans" på Discovery og må bare le av karen som tror han kan få et evig liv om 15 år. Vi kan styre kroppen og dens funksjoner minimalt og han tror han kan få et evig liv om 15 år? Komisk... Jeg så også det programmet og skjønte ikke hvorfor den karen var med i programmet i det hele tatt? Det var jo ingenting spesielt med ham, bortsett fra at han etterstrebet å leve et veldig sunt og langt liv, med inntak av vitaminer, riktig kosthold etc. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Tror ikke at vi blir udødelig men i fremtiden kan det være at man lever lengre. Man skal nu egentlig være glad for at man ikke blir 1000år. tenk når du sitter på jobb å tenker jaja bare 920 år igjen til jeg blir pensjonist:) Endret 27. november 2007 av kimstianp Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Siden menneske kroppen består mye av vann, blir ikke nedfrysning litt ødeleggende siden is krever større plass en vann? Du blir "tørket" og tappet for blod som erstattes med en tynnflytende substans. Deretter fryses du ned med nitrogen på 183- grader hvis jeg ikke tar helt feil. Tror det er over 500 000 verden over som har foretatt seg denne prosedyren i håp om å våkne om 100 år. Jeg skal helt klart benytte meg av muligheten. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Har lenge tenkt på å fryse meg ned når jeg dør og bli fryst opp igjen når man har god nok teknologi til det. Litt skremmende når man har sett den Woody Allen filmen da. :S Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Tror det er over 500 000 verden over som har foretatt seg denne prosedyren i håp om å våkne om 100 år. Jeg skal helt klart benytte meg av muligheten. Jeg også! Da blir jo døden mer spennende. De 100 årene vil man jo ikke oppleve som et sekund engang. Men man er kanskje litt stiv og støl når man våkner? Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Tror det er over 500 000 verden over som har foretatt seg denne prosedyren i håp om å våkne om 100 år. Jeg skal helt klart benytte meg av muligheten. Jeg også! Da blir jo døden mer spennende. De 100 årene vil man jo ikke oppleve som et sekund engang. Men man er kanskje litt stiv og støl når man våkner? LITT? folk som har ligget i koma i 4 år eg jo heilt ødelagt. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Nedfrysning og koma kan nok ikke sammenlignes.. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvis man særiøst ønsker seg et "evig liv" er det nedfrysning man først skal satse på Så det kan tenkes å bli mulig å vekke til live døde personer som har blitt nedfrosset? Det var jo en fyr på VG-TV forleden som hadde frosset ned morfaren sin i USA. Koste rundt $ 30 000 hvis jeg ikke husker feil. Kanskje noe å satse på? Må jo være ganske spennende å våkne opp om 500 år og utforske verden. Hvilken garanti har du for at ikke gjennopplivelsen vil gå galt? Og vil ditt imunforsvar klare å beskytte seg mot den tids sykdommer? Dette er et interessant tema.. Mener jeg leste en spådom i 2100 at det ville komme en slags "Udødelighetschip". En chip inn i hodet, og pling! Udødelig? HAHAHAHAHAHAHAHA.. Nå er du pokker meg godtroende om du går for den teorien Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvis man særiøst ønsker seg et "evig liv" er det nedfrysning man først skal satse på Så det kan tenkes å bli mulig å vekke til live døde personer som har blitt nedfrosset? Det var jo en fyr på VG-TV forleden som hadde frosset ned morfaren sin i USA. Koste rundt $ 30 000 hvis jeg ikke husker feil. Kanskje noe å satse på? Må jo være ganske spennende å våkne opp om 500 år og utforske verden. Hvilken garanti har du for at ikke gjennopplivelsen vil gå galt? Og vil ditt imunforsvar klare å beskytte seg mot den tids sykdommer? Dette er et interessant tema.. Mener jeg leste en spådom i 2100 at det ville komme en slags "Udødelighetschip". En chip inn i hodet, og pling! Udødelig? HAHAHAHAHAHAHAHA.. Nå er du pokker meg godtroende om du går for den teorien Nope, tviler nok litt på den teorien ja! Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Kan noen gi meg poenget med å leve evig? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvilken garanti har du for at ikke gjennopplivelsen vil gå galt? Og vil ditt imunforsvar klare å beskytte seg mot den tids sykdommer? Vi har ingen garanti, ikke med nåværende teknologi. Men den utvikler seg i et utrolig tempo og forestill deg hva vi vil kunne gjøre med menneskekroppen etterhvert. Hvis du så "superhumans", vet du at utviklingen vil gå 25-40 ganger raskere om 10 år enn hva som er tilfelle i dag. Det er iværtfall det som ble sagt. Forstill deg om 50 år? Har lenge tenkt på å fryse meg ned når jeg dør og bli fryst opp igjen når man har god nok teknologi til det. Jeg også! Da snakkes vi i det neste århundre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå