knutby Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Jeg sitter na faen meg strandet i Los Angeles siden banken min fikk et invalid infall og sende meg et nytt kort! Og samtidig sa stoppet de det gamle kortet mitt! Og gjett hva, jeg er ikke hjemme! jeg er 10.000km unna! Jeg har ikke vart hjemme pa over 2 mander, huset har statt tomt i 2 uker, jeg har ikke snakket med banken pa 1 mande og da snakket vi ikke noe om a fa nytt kort! Sa na har jeg fatt ordnet 200$ fra Visa som skulle holde ut til Mandags morgen da banken apner igjen. Oddsen for at banken min fikser problemet da er vel lik null:S siden jeg alleredet har sperret det. Noe man matte gjore for a fa nodpenger fra visa! Hva skulle jeg ellers gjort? sovet pa gata? Pa mandag skal jeg hente en leiebil og kjore vestkysten pa kryss og tvers, det ser det morkt ut for na! Noen synspunkter pa hva jeg kan gjore? om det skulle vise seg a ta en hel uke a fa fikset greiene er jeg nesten fristet til a ta et tidligere fly hjem og sende regninga til banken. er 100% demms feil at de fucker opp ferien min. Jeg matte ut med 600kr bare for fa sendt penger hit. hvem skal ta den regninga? Faen ta Toten Sparebank! *emnetittel endret en smule av mod. * Endret 24. november 2007 av el-asso Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Auau for en kjip situasjon Det er sikkert mulig å få noen her hjemme til å 'wire-transfer' et par tusen kroner til deg så du har de nærmeste dagene, og å få sendt over det nye kortet via DHL/UPS eller lignende hurtigtransporttjenester til hotellet ditt. Men å leie bil er vel umulig uten gyldig kredittkort, så da går nok bilutflukt i vasken inntil du har det nye kortet i hende. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Men jeg undres; Banker stenger ikke kort uten videre og sender nytt, sjekket du utløpsdatoen før du dro? tok du med flere kort slik som er normalt kortvett? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Men jeg undres;Banker stenger ikke kort uten videre og sender nytt, sjekket du utløpsdatoen før du dro? tok du med flere kort slik som er normalt kortvett? Så enig, så enig. Det er alltid lurt å ha men seg to eller tre kort for sikkerhetens skyld. Men personen som sitter i denne "suppa" har det ikke enkelt nå. Vil likevel tro at hvis banken (Toten) kontaktes, så ordner de ekstra kort gjennom en amrikansk bank. Men mandagen vil vel gå med ...... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Men jeg undres;Banker stenger ikke kort uten videre og sender nytt, sjekket du utløpsdatoen før du dro? Jo, det gjør de faktisk. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Til neste gang: ikke reis til utlandet, og spesielt ikke USA, med bare et kort. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Ring Toten Sparebank i deres åpningstid, få de til å gjenåpne kortet ditt (så lenge ikke utløpsdatoen er forbi) så du kan bruke kortet videre. Legg press på dem og si at du forventer at de fikser problemet da du befinner deg på andre siden av jorden. Du ligger vel en 9 timer etter oss? Eller var det 10? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 utlopsdatoen er fin, alt er fint. men sa sendte de meg et nytt kort. skjonner ikke det. jeg har jo ikke bedt om det. Vel Sondag kl 24 lokal tid er de apen. da apner jeg slusene! Faen! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Det vil sikkert hjelpe situasjonen din at du river stakkaren på kundeservicen et nytt høl. Tror du skal ta deg en lang lur, og slappe av litt før du ringer. Hvis du har kortet i behold, er det normalt mulig å åpne det igjen. Selv om du har sperret det. Så, det er ikke noe problem, og du trenger hvertfall ikke avbryte ferien din. Neste gang; ta med både 2 og 3 kort på ferie. Endret 24. november 2007 av gorber Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Dette er enkelt, ring dem og be dem om å åpne kortet igjen. Det er fullt mulig dersom kortet ikke har gått ut. Du kan også be om å få et nødkort som du kan bruke dersom de av en eller annen grunn ikke kan åpne. Du vil da få instruksjoner fra Visa om hvor du kan plukke opp nødkortet. Jeg kan knapt tro at du har reist til utlandet med kun ett kort. Om du hadde mistet det så hadde du hatt enda mer trøbbel. Dette kan tross alt ordnes gjennom en telefonsamtale. Endret 25. november 2007 av cybirg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå