sparemaster Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Har som kjent en Derbi Senda X-race 2006. Det rare med denne er at etter at en kopiss bytta gasswire har den vært litt rar. Den har starta helt fint når den var kald og funket veldig bra. Men når den blir varm vil den ikke gå på tomgang. Så jeg skrudde på bakkeskruen slik at den får høyere turtall. Nå bakker den litt høyt når den er kald men helt bra når jeg har fådd den varm. Tenkte jeg sku bytte plugg først og så mindre dyse om nødvendig. Hva tror dere? Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 kom med et svar da Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 min 2006 xrace fusker også, men det er jo sånne ting det er greit med garanti. så om du ikke har så altfor mye trim er det vel bare å sette den på verksted gratis? det gjør jeg i alle fall Lenke til kommentar
llalexll Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Pluggen har ingenting med dette å gjøre. Ser ikke helt grunnen til at du skal bytte dyse hvis den sviva fint før. Du sier at den fusker. Når er det den fusker? Når du kjører? Eller er det bare det at den ikke går på tomgang. Hvis du vil ha bedre svar ta en titt innom www.mopedportalen.com. Er selv medlem der. alex_89_p heter jeg der! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Pluggen har ingenting med dette å gjøre. Ser ikke helt grunnen til at du skal bytte dyse hvis den sviva fint før. Du sier at den fusker. Når er det den fusker? Når du kjører? Eller er det bare det at den ikke går på tomgang. Hvis du vil ha bedre svar ta en titt innom www.mopedportalen.com. Er selv medlem der. alex_89_p heter jeg der! Jaggu er ikke du her og gitt Må si du er _en go del_ mer aktiv på mopedportalen ja Endret 11. desember 2007 av gilera Lenke til kommentar
llalexll Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 hehe joda. Der jeg hører hjemme Får bli litt mere aktiv her da vettu. Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 [Det var en annen kar som skiftet gasswieren og da sa han at han innstilte den slikt at den får mere bensin akuratt som og dyse den opp. Den bakker helt fint når den er kald men når den blir varm går turtalle ned slik at den såvidt går. Er vell blandingsfeil men trodde pluggen hadde en viss innvirking:P Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 [Det var en annen kar som skiftet gasswieren og da sa han at han innstilte den slikt at den får mere bensin akuratt som og dyse den opp. Den bakker helt fint når den er kald men når den blir varm går turtalle ned slik at den såvidt går. Er vell blandingsfeil men trodde pluggen hadde en viss innvirking:P Det går ikke å stille inn så den får mer bensin uten å bytte dyse.. Da ha han nok bare skrudd så den får mindre luft.. Prøv å skru blandingsskruen litt ut.. Det er bare å prøve seg litt og litt frem. Start mopeden, kjør en liten tur så den blir varm. Deretter lar du mopeden stå på tomgang, og still på blandeskruen mens motoren går. Når motoren går høyest på turtall (uten at du rører gasswiren eller tomgangskruen) er den riktig innstillt. Og det er ikke snakk om maks turtall da Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 [Det var en annen kar som skiftet gasswieren og da sa han at han innstilte den slikt at den får mere bensin akuratt som og dyse den opp. Den bakker helt fint når den er kald men når den blir varm går turtalle ned slik at den såvidt går. Er vell blandingsfeil men trodde pluggen hadde en viss innvirking:P Det går ikke å stille inn så den får mer bensin uten å bytte dyse.. Da ha han nok bare skrudd så den får mindre luft.. Prøv å skru blandingsskruen litt ut.. Det er bare å prøve seg litt og litt frem. Start mopeden, kjør en liten tur så den blir varm. Deretter lar du mopeden stå på tomgang, og still på blandeskruen mens motoren går. Når motoren går høyest på turtall (uten at du rører gasswiren eller tomgangskruen) er den riktig innstillt. Og det er ikke snakk om maks turtall da Både feil og riktig. Man gir mer bensin ved å stille på gassnåla i gasstemplet, det som skjer da er det man øker mengden ved så og så mye pådrag, altså, mer bensin tidligere, som kan få en stakkars 50cc til å drukne. Men dette må man isåfall gjøre bevisst, for det er helst ikke noe som bare "skjer" uten videre bytting av gasswire, men man kan jo alltids være "uheldig" Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Du har peiling ja men tror du dette er feilen?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå