Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alpine Type-X og Lanzar forsterker

R_fosgate

Anbefalte innlegg

Jeg har på tur i posten 2 stk Alpine Type-X 12" element.

Jeg tenkte å bruke en Lanzar 2 kanals forsterker til å drive disse elementene...

Forsterkeren er på 2x 2000Watt ved 4 ohm..

Og Alpine elementene er på 4 ohm...

er det noen som har prøvd denne kombinasjonen (å drive ett element pr. kanal på forsterkeren)

kom med synspunkter!

er dette dårligere enn en monoblokk forsterker?

takker for svar.

Endret av R_fosgate
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte å bruke en Lanzar 2 kanals forsterker til å drive disse elementene...

er det noen som har prøvd denne kombinasjonen (å drive ett element pr. kanal på forsterkeren)

kom med synspunkter!

takker for svar.

2x2000 watt er ikke utenkelig det,, men er det RMS hehehe? de Alpine Type-X kan kjøres i 1Ohm det vet jeg for jeg har kobla et slikt sinna annlegg før ;) MEN IKKE KJØR dem på hvær sin kanal! ikke på en 2 kanals,, da slår dem aldri likt,, kjør begge på bridge, regner med forsterkeren gir da 2 ohm... PS: husk mye strøm... kan ikke få sakt ofte nok hvor viktig det er... men en monoblokk er bedre,, dem leverer renere lyd,, og kjør dem helst på en bass preout fra CD spiller...

Lenke til kommentar

kom med synspunkter!

takker for svar.

2x2000 watt er ikke utenkelig det,, men er det RMS hehehe? de Alpine Type-X kan kjøres i 1Ohm det vet jeg for jeg har kobla et slikt sinna annlegg før ;) MEN IKKE KJØR dem på hvær sin kanal! ikke på en 2 kanals,, da slår dem aldri likt,, kjør begge på bridge, regner med forsterkeren gir da 2 ohm... PS: husk mye strøm... kan ikke få sakt ofte nok hvor viktig det er... men en monoblokk er bedre,, dem leverer renere lyd,, og kjør dem helst på en bass preout fra CD spiller...

Hvem er du for en a?

I et stereooppsett så er det NATURLIG at de ikke spiller likt... I visse tilfeller vil kanskje noe av informasjonen utligne hverandre, men høyst tvilsomt. Tvilsomt fordi ved så lave frekvenser er det lite med stereoseparasjon og det meste foregår i mono. Så å kjøre en på hver sin kanal er faktisk ikke så dumt som du tror det er.

Dessuten... en forsterker GIR ikke impedans. Den kan "SE" en viss last, målt i Ohm.

Lenke til kommentar

kom med synspunkter!

takker for svar.

Hvem er du for en a?

I et stereooppsett så er det NATURLIG at de ikke spiller likt... I visse tilfeller vil kanskje noe av informasjonen utligne hverandre, men høyst tvilsomt. Tvilsomt fordi ved så lave frekvenser er det lite med stereoseparasjon og det meste foregår i mono. Så å kjøre en på hver sin kanal er faktisk ikke så dumt som du tror det er.

Dessuten... en forsterker GIR ikke impedans. Den kan "SE" en viss last, målt i Ohm.

om dem ikke slår riktig og dem er i et lite bagasjerom så gir dem da mottrykk mot hværandre og da ender du opp med ganske så dorlige elemente med tiden,, og jeg vil påstå av egen erfaring at du får ikke noe god bass om dem ikke slår likt,, men det er naturlig at dem ikke slår likt ja, jeg har en kompis som lager subber,, han sa også det, men dem er svært like.. beste er og koble dem sammen på bridge,,, står fast på den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...