Gå til innhold

Fragile - eksklusiv RPG til Wii


kilik

Anbefalte innlegg

Utvikles av tri-Crescendo, folka bak Eternal Sonata og Baten Kaitos, i samarbeid med et internt Namco-team.

 

85nh3et.jpg

071122fragi06.jpg

071122fragi07.jpg

 

Overview

 

Fragile: Farewell Ruins of the Moon is set in a post-apocalyptic near future world that has lost its light and is covered in a dense fog. Almost all the world's population has vanished, and the cities have been left abandoned. The game places the player in the shoes of Seto, a young boy.

 

Seto wanders the world, searching for survivors and the answers behind the disappearance of everyone else. Seto also searches for a mysterious girl named "Heroine"; what her role is in the game is unknown. However in his quest he must deal with ghosts and demons that lurk within the ruins of the abandoned cities.

 

Characters

 

* Seto - The main protagonist of the game.

* Heroine - A mysterious girl who Seto is looking for during his journey.

 

Gameplay

 

The Wii Remote is used as an aid in exploration. Seto has access to a flashlight, controlled by the Wii Remote, to illuminate his surroundings as well to solve puzzles and to interact with the environment. Seto also has a metal detector that the player can also operate using the Wii Remote; this is used to find various items hidden on the ground.

 

Seto is able to use the flashlight to uncover ghosts, though the means of fighting these ghosts is currently unknown. In released screen shots Seto is seen holding a simple twig, though its use is also currently unknown.

 

The Moon is thought to play a large role in the game.

 

Hjemmesiden til spillet åpner på mandag.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det en gutt på bildene? :o

 

Skjønner ikke hvordan du kan spørre om det.

Leser du infoen så står det helt klart "her" ;)

Altså, jeg leste at det var en gutt, men uttrykte min overraskelse over det siden det slettes ikke ser ut som en. Det ser ut som en rødhåra jente.

Lenke til kommentar

Characters

 

* Seto - The main protagonist of the game.

* Heroine - A mysterious girl who Seto is looking for during his journey.

 

Seto -> hovedperson og gutt.

Heroine -> mystisk jente, derfor what her role is in the game is unknown".

 

Enkelt og greit. Virker lovende, men det gjorde jo BioShock, SimCity Societies, Half-Life 2, Settlers VI, Transformers, SSX Blur, Need For Speed: Underground og Tony Hawk's siden Pro Skater 4 også... ;)

Lenke til kommentar
Characters

 

* Seto - The main protagonist of the game.

* Heroine - A mysterious girl who Seto is looking for during his journey.

 

Seto -> hovedperson og gutt.

Heroine -> mystisk jente, derfor what her role is in the game is unknown".

 

Enkelt og greit. Virker lovende, men det gjorde jo BioShock, SimCity Societies, Half-Life 2, Settlers VI, Transformers, SSX Blur, Need For Speed: Underground og Tony Hawk's siden Pro Skater 4 også... ;)

 

Hva er galt med BioShock, Half-life 2, Settlers IV og SSX Blur? :p

Lenke til kommentar

BioShock ønsket å være en verdig etterfølger til System Shock 2. Problemet er at det er System Shock 2 under vann. Det meste har vi sett før, og selv om historien er glimrende ble spillet for kjedelig. Dessuten kan man bare installere det to ganger før det slutter å virke.

 

Half-Life 2 er så forskjellig fra Half-Life som man kommer. De klaustrofobiske korridorene er endret til utendørsområder, i stedet for en enslig forsker er man en topptrent soldat med en partner, i stedet for å ikke vite hva som foregår vet man nøyaktig hva som foregår og så videre. Hjelper ikke at det i tillegg føles som et helt annet spill som ikke har noe med Half-Life å gjøre. Selv Blue Shift var bedre en dette makkverket.

 

Settlers IV? Um... mente VI. Men uansett, Settlers IV insisterte på å vise byggemenyen over halve skjermen, så jeg så nesten ingenting av det som foregikk. Prøvde alt mulig for å forbedre det, men til ingen nytte. Settlers VI er for enkelt. I stedet for å hogge ned ved, ta treet til sagbruket og derfra til lageret tar man det rett til lageret. Greit man vil gjøre det lettere tilgjengelig for nye fans, men det er derfor man har helter. Tror jeg. Vet faktisk ikke hvorfor de heltene er der. De gjør jo ingenting annet enn å surre rundt på kartet og havne i trøbbel. ;)

 

SSX Blur? Slalom. Genialt spill i seg selv, men slalomen ødelegger alt. Den første løypen er ikke så vanskelig, men den andre starter rett ved et hopp, så man seiler ned gjennom luften og havner elegant forbi minst en eller to porter og får en seriøs tidsstraff. (vi snakker 15 sekunder pr port, og vinnertiden er ca tre minutter. Tre porter = 45 sekunder ekstra...) Dessuten er jo alle karakterene helt tause, noe som gjør at hele greia føles trist og ensomt selv når det er fem andre konkurrenter rett ved siden av deg. Prøv SSX3, så skjønner du hvor viktig stemmene er. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...