Gjest Guest_gjest1_* Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hei jeg har hatt mageproblemer helt siden jeg var liten. Jeg er nå 17 år og det har ikke forbedret seg. Problemet er at magen min blåser seg opp og jeg får skikkelig vondt i magen noen ganger som plager meg sterkt. Legene vil nesten ikke hjelpe meg, og jeg har aldri funnet ut hva som er galt. Samme reaksjon (bare mye værre) får jeg hvis jeg spiser jordnøtter eller ting som kan inneholde spor av jordnøtter. Altså jeg får en oppblåst kulemage og en smerte som er 100 ganger værre enn kolikk. Klarer så vidt å holde meg oppreist med disse magesmertene jeg får når jeg får i meg jordnøtter. Det er enkelt å holde seg borte fra det og det gjør jeg selvfølgelig. Selv om jeg holder meg vekk fra jordnøtter har jeg fortsatt en del mageproblemer (bare mildere som sagt). Jeg lurer på om noen her har hatt lignende problemer eller kjenner noen som har hatt det. Lege er håpløst nå, så jeg må utforske på egenhånd ved å gå på dietter. Jeg har prøvd å gå uten gluten, melk, men ikke noe av de diettene fungerer. Jeg har til og med prøvd å holde meg unna all brødbakst (til og med den glutenfrie). Da har jeg faktisk blitt bedre, men denne dietten er svært slitsom da jeg blir ekstra dårlig når jeg får imeg noe brødbakst siden det blir uvant for kroppen. Kan noen hjelpe meg med å si noe ut fra disse syntomene. Eventuelt gi meg tips om hva jeg kan spise i løpet av en dag slik at jeg får holdt meg unna brødbakst (er ikke sikkert det er problemet). Er svært vanskelig da jeg ikke er mye borte osv. Takker på forhånd Lenke til kommentar
nettii Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 leger er noke herk. prøv heller å kontakt et privat firma..feks medi3 det kan nå hende du er en av dei som sliter med vann i kroppen....tar du noke medisiner?mange får det av de. begynd heller å lev på middaga da,siden du sikkert ikkje har gluten so er det ikkje farlig med saus å slikt,men du kan jo vere litt ops på det. gryteretter,kjøttkake,fiskebolla,fiskepinna,osv... men ikkje spis ferdig pizza,det får du garantert låkt i magen av. et anna tips er at vist du må ete skive,so skjer av skorpene lykke til Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg går ikke på noe medisiner. Leger er noe herk ja, de bare sier samme greia hele tiden og anbefaler meg dietter jeg alerede har gått på, men som ikke virker. Jeg har begynt å lure på om det kanskje er gjær jeg ikke tåler. Noen som vet noe om det? Det er så fryktelig irriterende hvis jeg blir dårlig under en prøve på skolen osv. Det har skjedd. Jeg er bare så lei av at jeg har gått nesten hele livet mitt med mageproblemer. Jeg vil finne ut hva jeg må holde meg unna. Ikke gå på en kjempestreng diett der jeg ikke vet noen ting av hva jeg tåler og ikke. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hei. Har du sjekket for Irritable Bowel Syndrom? UC? og Chron? Lenke til kommentar
nettii Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 http://www.lmf.csbkunder.com/ kansje du blir litt klokare av dette? Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 hvis du får mye luft i magen, ta deg et glass "samarin" du får kjøpt det på butikkene, hjelper veldig mye med å få ut luften av magen.. resten kan jeg ikke svare deg noe på. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg tviler på at det vil stoppe smerten jeg har i magen. Til dere andre: Jeg tror jeg skal undersøke det med IBS. Flere av syntomene virket like bortsett fra fordøyelsessyntomene. Jeg tror fordøyelsessystemer mitt fungerer helt fint. Bæsjer ca 1 gang om dagen og det er normalt. Men det som ikke virket så troverdig med IBS var at jeg leste at såppass mange plages av det. Jeg har aldri hørt om noen som har hatt de samme problemene som meg og det er da rart ingen leger har nevnt det med IBS til meg tidligere. Er oppblåst i dette øyeblikket jeg skriver også, men magesmerter har jeg ikke hatt foreløpig i dag. Pleier å føle ubehag i magen ca hver dag, men smerten varierer. Noen dager kan det være helt jævlig og andre dager kan det bare være litt ubehagelig. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anne_* Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg tviler på at det vil stoppe smerten jeg har i magen. Til dere andre: Jeg tror jeg skal undersøke det med IBS. Flere av syntomene virket like bortsett fra fordøyelsessyntomene. Jeg tror fordøyelsessystemer mitt fungerer helt fint. Bæsjer ca 1 gang om dagen og det er normalt. Men det som ikke virket så troverdig med IBS var at jeg leste at såppass mange plages av det. Jeg har aldri hørt om noen som har hatt de samme problemene som meg og det er da rart ingen leger har nevnt det med IBS til meg tidligere. Er oppblåst i dette øyeblikket jeg skriver også, men magesmerter har jeg ikke hatt foreløpig i dag. Pleier å føle ubehag i magen ca hver dag, men smerten varierer. Noen dager kan det være helt jævlig og andre dager kan det bare være litt ubehagelig. Hei, ville bare si at jeg kjenner meg helt igjen av det du skriver. Jeg hadde vondt i magen hver eneste dag i flere måneder for to år siden. Prøvde å få hjelp av lege. Etter lang tid gikk det pluteslig over uten at jeg fikk svar på hva det var, men nå, for to uker siden har det plutselig kommet tilbake, og er der hver dag. Jeg føler meg stor og oppblåst, og smerten varierer fra skikkelig intens til ubehag. Har ikke samme problemet med jordnøtter, men ellers kjenner jeg meg helt igjen i din situasjon:/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå