Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hele bilen rister ved gasspådrag


Kimz88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drivknuter er et annet ord for ledd Kimz.

Men hvis det nå er brudd i akselen (som jeg får inntrykk av) er det jo ikke nok å bytte leddene. Og siden du hadde denne ristingen på forhånd ville jeg heller ikke tatt sjangsen på å bytte bare aksel og bruke de gamle leddene.

Jeg ville prøvd å finne en komplett aksel med ledd på hogger.

Lenke til kommentar
Så om jeg har forstått dere riktig. Jeg bør kjøpe drivknuten (ledd) nytt og finne selve akslingen på et hoggeri ? :)

 

jepp. og hvis ikke akslingen ikke er skadet kan du bruke den du har..

for å skjekke om akslingen er bøyd, kan du trille akslingen på ei glass eller annen rett plate..da vil du se om den er skadet.. NB etter du har dratt av knuten.

jeg kjøpte en drivknute til en mazda 626 og betalt 14-1500,- på mekonomen så det er ikke all verden

Endret av bamsemoms
Lenke til kommentar

Nja, det kommer jo an på om jobben skal gjøres selv, prisen på delene, hva man har mest av, tid eller penger osv. Jeg ville byttet den selv, og siden bilen skal selges med en gang ville jeg kjøpt en brukt komplett aksel, satt den på, og solgt møkka. Man får ikke noe igjen for nye ledd ved salg.

 

Men når det er sagt er det riktig som de andre sier, man vet ikke hva man får når man handler brukt, så man risikerer at den er defekt slik at man må gjøre jobben 2 ganger. Særlig det yttre venstre drivakselleddet er en slitedel, og skulle jeg beholde bilen en stund ville jeg også kjøpt nytt. Så dette må du vurdere selv hva du finner hensiktsmessig.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Nja, det kommer jo an på om jobben skal gjøres selv, prisen på delene, hva man har mest av, tid eller penger osv. Jeg ville byttet den selv, og siden bilen skal selges med en gang ville jeg kjøpt en brukt komplett aksel, satt den på, og solgt møkka. Man får ikke noe igjen for nye ledd ved salg.

 

Men når det er sagt er det riktig som de andre sier, man vet ikke hva man får når man handler brukt, så man risikerer at den er defekt slik at man må gjøre jobben 2 ganger. Særlig det yttre venstre drivakselleddet er en slitedel, og skulle jeg beholde bilen en stund ville jeg også kjøpt nytt. Så dette må du vurdere selv hva du finner hensiktsmessig.

 

selger han bilen med en aksling som kan være gåen etter en mnd tid, kan det bli dyrt for selger om de hever kjøpet, eller om de forlanger å få en orntlig reperasjon.. det er ikke bare å selge brukt i dag..

bare et hint..

Lenke til kommentar

Okei tusen takk for raske svar :)

 

Skal bruke resten av uka til å leite litt rundt om kring, høre om priser osv. Jobben blir vel gjort av en mekaniker jeg kjenner samtidig som jeg er med. Kjekt å følge med samtidig prøve å lære seg noe :)

 

Men er det noen nettsider over der man kan skaffe deler til Renault Laguna etc.?

Endret av Kimz88
Lenke til kommentar
Okei tusen takk for raske svar :)

 

Skal bruke resten av uka til å leite litt rundt om kring, høre om priser osv. Jobben blir vel gjort av en mekaniker jeg kjenner samtidig som jeg er med. Kjekt å følge med samtidig prøve å lære seg noe :)

 

Men er det noen nettsider over der man kan skaffe deler til Renault Laguna etc.?

 

kjækt å være med på ting som man ikke har gjort før

Lenke til kommentar

www.bruktbildeler.com er i alle fall et sted for bildeler fra høggern.

 

Den risikoen ved å bruke brukte drivknuter, sparer du lite på.

 

Kjøp drivknutene på biltema (bedre enn brukte vil jeg tro). Så selve akslingen på høggern. Siden dette skal gjøres hjemme så blir ikke dette store summen. Da slipper i alle fall at kjøper kommer tilbake å klager på dårlig akslingg/ledd etter kort tid.

 

Ta gjerne et bilde og vis oss her om du har mulighet :-)

Lenke til kommentar

Ja men da gjør jeg det. Skal prøve å handlet det så fort som mulig. Men drivledd fra biltema? Har vel kanskje ikke til Renault Laguna dem? Men bilde skal bli ;) Tar noen bilder når jeg har kjøpt delene og skal sette i gang med monteringen

 

Æsj, skjekket på nettsiden til Biltema nu, dem hadde ikke drivknute til min type bil :(

Endret av Kimz88
Lenke til kommentar

Så på Mekonomoen sin hjemmeside også. Tastet inn reg. nr men dem hadde ikke drivledd, kun drivaksel. Men skal ringe dem i morgen å høre om de kan bestille og eventuelt hvor mye det vil koste. Skal også Ringe Renault som du sa og et annet bilverksted jeg kjenner en fyr jobber :)

Lenke til kommentar
Så på Mekonomoen sin hjemmeside også. Tastet inn reg. nr men dem hadde ikke drivledd, kun drivaksel. Men skal ringe dem i morgen å høre om de kan bestille og eventuelt hvor mye det vil koste. Skal også Ringe Renault som du sa og et annet bilverksted jeg kjenner en fyr jobber :)

 

er du smart kan du ta det gjennom noen du kjenner som jobber på feks bilverksted.. de får som regel prosenter på d de kjøper.. :yes:

Lenke til kommentar

Det var vist den indre drivknuten som var gåen, men da har nok den ytre også fått litt juling selvom den ikke var helt gåen. Det vil si at det holder med da å kjøpe det ytredrivleddet nytt og den indre drivknuten brukt? Men bare for å renske opp litt, indre drivknuten, vil det si det samme som hele drivakselen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...