Kimz88 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hei Har en Renault Laguna 94 mod 2 liter. Den har akkurat rullet 180 000 km Men nå etterhvert har den plutslig begynt å riste ved gasspådrag, virker som om motoren er på vei til å dette fra hverandre. Det som er litt spesielt er at det det rister kun i 3, 4 og 5 gir. Ikke i første og andre. Den rister heller ikke når den ruller eller om jeg ikke gir gass. hva er det som kan være galt er? Girkassen? Noen løse fester i motorommet ? Må si det er utrolig plagsomt å kjøre med den når det er den rompevibratoren :S Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Eh, har du sjekket hjulene? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Kan være motorfestene men litt rart at bare er i 3,4 og 5,, brøv å sett den i anndre med håndbrekket på. Endret 24. november 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Det rister kun når du holder inn gassen, med en gang du tråkker inn clutchen blir det helt rolig? Rart at det ikke kommer på 1 og 2 gir. Da lukter det litt girkasse. Hvis du tømmer ut 2 gir. Rister det da? Kan jo bare være pga av lav hastigheten. Har sett dette 2 ganger før. Da har det vært indre drivledd som har gått tørt, men dette har vært på ford. Vet at indre drivmansjetter ryker på disse renaultene også så det kan hende at det er feilen. Spes på venstre siden. Du må nesten ha bilen i bukk for og sjekke. Du må kjøre bilen i gir i bukken og justere med bremsen så du får belastning på drivverket. Da skal det komme fram og du ser at drivakselen ikke har det så bra. Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Om det hadde vært hjulene, ville den ristet i fri. Om jeg kjører opp til hundre, og setter den i fri rister det ikke. Men testet litt i dag, det rister litt i 2 gir også, når den kommer opp på ca 5 000 omdreininger. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 ok. Da holder jeg en finger på et drivledd. Mest sannsyling indre. Et yttre ville lagd mye bråk. Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Mye arbeid ? Koster det mye? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Drivledd koster ca 1000kr stykket. Er det drivasklingen som vibrerer snakker vi 6-8000kr stykket eller noe sånt. Det kan jo være en aksling i kassa som ikke er rett lengre også, evnt lager. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Er det drivasklingen som vibrerer snakker vi 6-8000kr stykket eller noe sånt. Man trenger jo ikke kjøpe de fabrikkny. Tenker du får en drivaksling helt ned i tusenlappen fra et høggeri. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Har sett dette 2 ganger før. Da har det vært indre drivledd som har gått tørt, men dette har vært på ford. Vet at indre drivmansjetter ryker på disse renaultene også så det kan hende at det er feilen. Spes på venstre siden. Var borti det samme ganske nylig, men da på en Chrysler Grand Voyager. Var ikke helt lett å reprodusere symptomene på bukk, og alt så og kjentes helt greit. Men det var i alle fall bytte av den korte drivakselen som løste saken. Det er vel om jeg ikke husker helt feil også venstre side, som på de du nevner. Så jeg holder også en knapp på at dette er samme problem Kimz88. Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Okei, tusen takk for all hjelp ! (K) Tenkte jeg skulle levere bilen på service, får vel skjekke det i samme slengen da Men tusen takk da har jeg i allefall en liten aning om hva det kan være Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Vet at mansjetten på den ene siden må byttes. Men det kan vel ikke bare være den som gjør at det at det rister. Forresten, det blir bare værre og værre for hver gang jeg kjører. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det første jeg tenkte på var motoren. Kan det skyldes at ikke alle sylindrene er med når du akselererer og presser motoren? Jeg mener du vil få samme symptomer. Prøv å skifte tennplugger og ev. ledningene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Er ikke mansjetten der ødelegger du drivleddet. Da kommer sand og fugt inn i leddet. Klart det blir værre for hver dag. Mansjett MÅ du bytte med en gang du får beskjed eller ser at den er ødelagt. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hmmmm, sikker på at det ikke er motoren som fusker på én sylinder? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Det første jeg tenkte på var motoren. Kan det skyldes at ikke alle sylindrene er med når du akselererer og presser motoren? Jeg mener du vil få samme symptomer. Prøv å skifte tennplugger og ev. ledningene. Kan være det også ja. Dette er jo litt problemet med å skulle stille diagnoser over internett ut i fra mer eller mindre gode forklaringer på symptomer. Lyden og gangen i en motor som går på 3 syl er jo veldig karakteristisk, og har man hørt/kjent dette før blander man neppe dette med motorfester, drivaksler, eller andre ting . Men er jo ikke dermed sagt at det er så veldig greit å forklarer forskjellen skriftelig... Men for å utelukke feil på motor i dette tilfellet burde trådstarter kanskje ta meg seg noen som er i stand til å høre dette om han ikke selv er det. En annen sak som klart skiller disse forskjellige teoriene er hvorvidt du manlger motorkraft når denne ristingen oppstår. Så hvordan er det Kimz88, mister du effekt når denne ristingen oppstår? En motor som ikke går på alle sylindre oppleves som som veldig lite trekkvillig, og akselererer dårlig, mens problemer med drivaksler, motorfester ol, trekker og går tilnærmet normalt. Lenke til kommentar
bamsemoms Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Det første jeg tenkte på var motoren. Kan det skyldes at ikke alle sylindrene er med når du akselererer og presser motoren? Jeg mener du vil få samme symptomer. Prøv å skifte tennplugger og ev. ledningene. Kan være det også ja. Dette er jo litt problemet med å skulle stille diagnoser over internett ut i fra mer eller mindre gode forklaringer på symptomer. Lyden og gangen i en motor som går på 3 syl er jo veldig karakteristisk, og har man hørt/kjent dette før blander man neppe dette med motorfester, drivaksler, eller andre ting . Men er jo ikke dermed sagt at det er så veldig greit å forklarer forskjellen skriftelig... Men for å utelukke feil på motor i dette tilfellet burde trådstarter kanskje ta meg seg noen som er i stand til å høre dette om han ikke selv er det. En annen sak som klart skiller disse forskjellige teoriene er hvorvidt du manlger motorkraft når denne ristingen oppstår. Så hvordan er det Kimz88, mister du effekt når denne ristingen oppstår? En motor som ikke går på alle sylindre oppleves som som veldig lite trekkvillig, og akselererer dårlig, mens problemer med drivaksler, motorfester ol, trekker og går tilnærmet normalt. prøv å kjøre bilen opp til du kjenner vibrasjon..trå inn koblingspedalen..vibrerer det enda, kan du være sikker på at det er ett drivledd som er gåen.. Endret 15. desember 2007 av bamsemoms Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Joda har vært med på at en bil går på 3 sylindre i stede for 4 osv. Så det vet jeg at det ikke er. Men i går så kjørte jeg også, så smalt det litt ved gasspådrag å nå går den ikke mer. Så da har vel drivakslingen gått til helvete? Får satt den i gir å hele pakken, bilen starter å går på tomgang, men det er en sånn rar lyd ved siden av. Men det er KUN ved gasspådrag at det rister, når den kommer opp på et litt høyt turtall fra ca 3000 omdreininger. Om jeg ligger i 100 og setter den i fri rister det ikke mer. KUN ved gasspådrag.. Endret 17. desember 2007 av Kimz88 Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Fikk skjekket ut av ting i dag. Hele shitten er vist knekt tvert av. Drivakslingen ut til høyre hjul. Så må bytte dette greine. Men hva slags prisklasse er dette i? Hvordan er det feks å kjøpe fra hoggern? Er det trygt å kjøpe en slik del brukt elr bør man kjøpe den ny? Uansett, jeg skal selge den etter at jeg har fikset det. Så går vel greit kanskje da å kjøpe en brukt? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Fikk skjekket ut av ting i dag. Hele shitten er vist knekt tvert av. Drivakslingen ut til høyre hjul. Så må bytte dette greine. Men hva slags prisklasse er dette i? Hvordan er det feks å kjøpe fra hoggern? Er det trygt å kjøpe en slik del brukt elr bør man kjøpe den ny? Uansett, jeg skal selge den etter at jeg har fikset det. Så går vel greit kanskje da å kjøpe en brukt? hele drivakselen blir jo litt smådyrt, blir fort noen laken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå