DraZeN Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hei , åssn formaterer jeg en disk når jeg bare har en disk! Tenkte jeg skulle formatere c disken på windows xp professionale mitt , men det går jo ikke ann når windows bruker de filene . Og hvordan lager jeg en partisjon? Gjerne etter at windows er installert...... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg har alltid hatt sansen for de automagiske programmene til harddiskprodusentene. http://support.wdc.com/download/index.asp Programmet heter DataLifeguard og har et grafisk grensesnitt. Last ned fila og les oppskriften. Det greieste er kanskje å lage to partisjoner c: og d: . Da kan du bruke diskbehandlingen i XP etterpå til å feks dele d: opp i flere. Skal du forandre på c: etter innstallasjon tror jeg du må bruke PartitionMagic eller lignende. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Hvor starter jeg fdisk? Lenke til kommentar
salomo Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Du laster ned det fra Bootdisk.com Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hei , åssn formaterer jeg en disk når jeg bare har en disk! Du må boote fra floppy eller CD hvis du skal formatere c: Det er mange måter å lage partisjoner på. Hvis det er data som du vil beholde på disken så må du bruke f.eks Partiton Magic, ellers kan du bruke fdisk. Det kan også gjøres inne fra Windows, forutsatt at det er ledig plass (upartisjonert) på disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå