Chatrine17 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei! Jeg er fotograf og skal lage en fotoside der jeg presenterer "verkene" mine på en pen men oversiktlig måte. Det må være enkelt å laste opp/organisere bildene. Jeg er helt nybegynner når det gjelder å lage websider så jeg lurer på hvilken løsning jeg bør gå for. Er joomla noe jeg bør satse på? Hva med serverplass? Jeg trenger en del plass men finnes det noen bra gratisalternativ som er verd å satse på? mvh Chatrine Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 ingen forslag? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 1. Glem å få serverplass gratis. Webhotel er nesten gratis i disse dager. 2. Om hensikten din er å presentere bildene dine, og ikke stort annet så ville jeg anbefalt Gallery2. Joomla blir VOLDSOMT overkill. Om du ønsker å ha en blogg eller lignende så kan du bruke wordpress, det finnes garantert innstikk for fotoblogging. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Aha, takk for svar. Trodde serverplass var det sammen som webhotell Det sier litt om mitt kunnskapsnivå Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 En enkel versjon av Wordpress og Gallery2 Plugin eller Duh Gallery burde gi en god start med muligheter for å utfolde seg ettersom en får erfaring og kunnskap med det hele. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Ok! Takker for svar men trenger svar på et enkelt spørsmål Husk at jeg er en grønnskolling! Jeg har nå kjøpt domenet www.naturgalleriet.net hos www.proisp.no. Domenet er ikke registret enda. Proisp.no tilbyr det som heter cPanel som sikkert mange her kjenner ut og inn. Jeg har lest litt om Gallery2 og lastet opp installasjonsfilene til en mappe ved hjelp av "file manager". Jeg har funnet ut at jeg må gjøre det som er forklart her: 4. Once all the files are successfully uploaded point your browser to: http://www.yourdomain.com/gallery/install ("gallery" in this instance should be the name of the folder you just uploaded) Det får jeg ikke til! Er det fordi domenet mitt ikke er registrert enda? Jeg fikk en e-post med info om hvilken adresse jeg skulle bruke for å se siden min før domenet var registrert. Har prøvd med denne adresse også men det funker ikke... Noen som kan svare på dette? Endret 25. november 2007 av Chatrine17 Lenke til kommentar
kimare Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Bruker simpleviewer gjennom porta. http://www.stegmann.dk/mikkel/porta/ eksempel: http://www.stegmann.dk/mikkel/porta/demo/mies_simpleviewer/ Du finner billige webhotell her: http://www.one.com/no/ Dersom noen har et forslag på et gratis og enkelt html/web program hadde det vært flott, så kan jeg og trådstarter få laget resten av hjemmesidene våre Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg og mange andre mener at Notepad er gratis Lenke til kommentar
kimare Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Men jeg er redd det vil ta skrekkelig lang tid om jeg skal programmere fra bunn av i notepad Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Nesten enig med IceFox. Vil bare si at Notisblokk eier Til saken, kanskje Coppermine funker for deg? Det tror jeg du til og med kan installere i fra cPanel som du har Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Er dere helt loka? Å bruke notisblokk til noe annet enn notiser er idiotisk. Det er uoversiktlig og funksjonsfattig. Bruk i det minste notepad ++ som har higlighting m.m. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Vil bare si at jeg er relativt godt i gang med gallery2 som ser ut til å passe meg PERFEKT! Helt konge med andre ord. Men har mye å sette meg inn i. Hjemmesida skal jo ikke bare være et galleri, må jo ha en forside med tekst og lenker osv. og det er vel her wordpress kommer inn? Har ikke satt meg inn i wordpress enda... Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 det er vel her wordpress kommer inn? Har ikke satt meg inn i wordpress enda...Kan godt hende det vett Det gjør ingenting, Wordpress er så lett å lære som bare det! Lykke til Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Er dere helt loka? Å bruke notisblokk til noe annet enn notiser er idiotisk. Det er uoversiktlig og funksjonsfattig. Bruk i det minste notepad ++ som har higlighting m.m. Ja, det er selvfølgelig sant. Og bruke bare standard notepad er en pain in the ass. Sykt uoversiktelig. Var heller mente som et hint at han skulle kode siden sin. Hva han bruker er neste problem. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 One.com tillater ikke at du bruker webhotellet slikt, det er en grunn til at det er så billig. Svært mange begrensninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå