Chatrine17 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei! Jeg er fotograf og skal lage en fotoside der jeg presenterer "verkene" mine på en pen men oversiktlig måte. Det må være enkelt å laste opp/organisere bildene. Jeg er helt nybegynner når det gjelder å lage websider så jeg lurer på hvilken løsning jeg bør gå for. Er joomla noe jeg bør satse på? Hva med serverplass? Jeg trenger en del plass men finnes det noen bra gratisalternativ som er verd å satse på? mvh Chatrine Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 ingen forslag? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 1. Glem å få serverplass gratis. Webhotel er nesten gratis i disse dager. 2. Om hensikten din er å presentere bildene dine, og ikke stort annet så ville jeg anbefalt Gallery2. Joomla blir VOLDSOMT overkill. Om du ønsker å ha en blogg eller lignende så kan du bruke wordpress, det finnes garantert innstikk for fotoblogging. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Aha, takk for svar. Trodde serverplass var det sammen som webhotell Det sier litt om mitt kunnskapsnivå Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 En enkel versjon av Wordpress og Gallery2 Plugin eller Duh Gallery burde gi en god start med muligheter for å utfolde seg ettersom en får erfaring og kunnskap med det hele. Lenke til kommentar