Argusblikk Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei Forsøkte å finne en mest mulig beskrivende emnetittel, men er ikke helt sikker på at det gikk. I alle fall: Har en kompis som har et ørlite problem. Han har en avtale med naboen om at han får lov å koble seg til deres trådløse nettverk, routern står et lite stykke unna altså, og han har en Vista-maskin. Nettverket vises som 3 streker (av max 5), og han skal da ha god nok tilkobling, men når han forsøker å koble seg opp dukker det opp enten en melding som sier at det ikke var mulig å koble seg til routern fordi den ikke svarer, eller så er det en liten, gul trekant over nettverksikonet nede ved klokken. Holder man over den står det "Begrenset tilkobling". Er greit nok det, hadde det bare ikke vært for at naboen, som kom innom, kunne enkelt koble seg til med sin XP-maskin, og det selvom hans maskin viste at tilkoblingen til nettverket var lav. Jeg forsøkte også med min maskin, en Compal IFL90+ med Vista den også, med samme resultat som kompisen min. Nå kommer jeg altså til spørsmålet: Hvorfor skjer dette? Er Vista mer "kresen" på nettverk enn det XP er? I såfall hva må til for å løse dette problemet (som da altså også er grunnen til at jeg skriver dette for ham, han har jo ikke nett!). Takker for fremtidige løsninger på problemet. Mvh MKS1001 Lenke til kommentar
maartn Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 PC-en får ikke IP fra routeren. Er DHCP aktivert på routeren? Sjekk om XP PC-en til "naboen" har fast IP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå