Gå til innhold

Kommentarer?


Anbefalte innlegg

Denne konfigurasjonen koster 9400,- hos MPX.no.

 

Asus P4PE/GL/F/SATA/GD - S478/DDR333/533mHz/I845PE --- 1300 ,-

Asus V9180VS - GeForce4 MX440-8X V9180 Video Suite --- 1283 ,-

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed --- 1798 ,-

Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x --- 850 ,-

AOpen H600B Midi Tower kabinett --- 877 ,-

Maxtor 120GB DMP9-FDB 8MB ATA133 --- 1295 ,-

Kingston 512MB DDR SDRAM PC2700 --- 1247 ,-

Logitech Cordless Desktop Comfort --- 750 ,-

 

Jeg ønsker en maskin for "fremtiden", med så mange støtter og funksjoner som mulig og som enkelt kan oppgraderes og som støtter standarder som ikke blir borte med det første. Overklokking o.l. nerding er ikke veldig interessant for meg, det viktigste er at systemet går stabilt og trygt.

 

Er da dette oppsettet et fornuftig valg?

 

Eventuelt kunne det kanskje vært en tanke å bytte til en 512MB Corsair XMS2700 PC2700 brikke, og et Abit IT7-MAX2 V2 hovedkort?

 

Tar imot innspill med stor glede!

 

 

Med vennlig hilsen,

 

Panasony

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SDRAM er MEGET fortid, skal du ha noe som er fremtid må du holde deg VEKKE fra dette. Ha et hovedkort som støtter DDR RSm sitedenfor. Dessuten er GeForce4 MX forfærdelig dårlig. Rett og slett grusomt!

 

Rett oppunder 2k får du et av dagens beste skjermkort, Radeon 9500Pro og hvis du venter til etter GFFX er begynt å komme for fullt i butikkene og om en måneds tid når de nye Radeon kortene kommer så synker det enda mer. Men ikke sats på GF :/

Lenke til kommentar
Denne konfigurasjonen koster 9400,- hos MPX.no.

 

Asus P4PE/GL/F/SATA/GD - S478/DDR333/533mHz/I845PE --- 1300 ,-

Asus V9180VS - GeForce4 MX440-8X V9180 Video Suite --- 1283 ,-

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed --- 1798 ,-

Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x --- 850 ,-

AOpen H600B Midi Tower kabinett --- 877 ,-

Maxtor 120GB DMP9-FDB 8MB ATA133 --- 1295 ,-

Kingston 512MB DDR SDRAM PC2700 --- 1247 ,-

Logitech Cordless Desktop Comfort --- 750 ,-

 

Jeg ønsker en maskin for "fremtiden", med så mange støtter og funksjoner som mulig og som enkelt kan oppgraderes og som støtter standarder som ikke blir borte med det første. Overklokking o.l. nerding er ikke veldig interessant for meg, det viktigste er at systemet går stabilt og trygt.

 

Er da dette oppsettet et fornuftig valg?

 

Eventuelt kunne det kanskje vært en tanke å bytte til en 512MB Corsair XMS2700 PC2700 brikke, og et Abit IT7-MAX2 V2 hovedkort?

 

Tar imot innspill med stor glede!

 

 

Med vennlig hilsen,

 

Panasony

 

Helt grei data... bare bestill på www.flexi-data.no eller www.pcutstyr.no

 

MPX ER DYRT SOM BARE FAEN

Lenke til kommentar
SDRAM er MEGET fortid, skal du ha noe som er fremtid må du holde deg VEKKE fra dette.  

 

Såvidt jeg ser så er det DDR ram han har tenkt på. Det "riktige" navnet på DDR er jo i grunn DDR SDRAM. Kanskje du har misforstått litt der.. :)

Det med skjermkortet kan jeg jo si meg enig i.

 

Når det gjelder spørsmålet i tråden, har jeg ikke så mye peiling, men ville gått for et annet skjermkort hvis du skal spille spill og ha noe for "framtiden" som du sier.

 

Mvh. Gordito

Lenke til kommentar
SDRAM er MEGET fortid, skal du ha noe som er fremtid må du holde deg VEKKE fra dette. Ha et hovedkort som støtter DDR RSm sitedenfor.

 

Undskyld?

Det heter DDR-SDRam. Om du leser litt mer så ser du at det ståt "DDR SDRAM PC2700".

Les og lær!

 

DRam :

 

"Dynamic RAM (DRAM)

Dynamic RAM uses a kind of capacitor that needs frequent power refreshing to retain its charge. Because reading a DRAM discharges its contents, a power refresh is required after each read. Apart from reading, just to maintain the charge that holds its content in place, DRAM must be refreshed about every 15 microseconds. DRAM is the least expensive kind of RAM. "

 

 

SDRam :

 

"Synchronous DRAM (SDRAM)

Synchronous DRAM (SDRAM) is a generic name for various kinds of DRAM that are synchronized with the clock speed that the microprocessor is optimized for. This tends to increase the number of instructions that the processor can perform in a given time. The speed of SDRAM is rated in MHz rather than in nanoseconds (ns). This makes it easier to compare the bus speed and the RAM chip speed. You can convert the RAM clock speed to nanoseconds by dividing the chip speed into 1 billion ns (which is one second). For example, an 83 MHz RAM would be equivalent to 12 ns. "

 

DDR-SDRam:

 

"Double Data Rate SDRAM (DDR SDRAM)

Double Data Rate SDRAM can theoretically improve RAM speed to at least 200 MHz. It activates output on both the rising and falling edge of the system clock rather than on just the rising edge, potentially doubling output. It's expected that a number of Socket 7 chipset makers will support this form of SDRAM. "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...