Gå til innhold

Mass Effect, Meninger og Tips

Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Likte ikke KOTOR i det hele tatt, og har heller ikke sansen for fremtidsspill. Så har dog bestemt meg for å ønske spillet til jul istedenfor. Har alikevel ganske god følelse angående spillet ;)

Hvis du ikke likte Kotor, og har heller ikke sansen for Scifi så kanskje ikke spillet imponerer deg like mye som hos resten av oss.

Vil allikevel si at det er et spill du bør prøve, for hvis du faktisk liker det så har du noe fantastisk å se fram til.

Lenke til kommentar

Da rundet jeg det på good-way-method som Vanguard, gjorde noen mellom-quests, men hadde flere igjen. Tenkte å ha mer gjenspillingsverdi i å la en del ligge, og ta det hele som ond dame.

To spørsmål:

Jeg ville fyren min skulle få seg et nummer med dama, og ikke alien-lovin. Men jeg fikk aldri valget, hvis ikke svaret "we are only friends" til Alien-chicken tidlig spolerte de sjansene? Dama (mennesket!) ville jo ha meg ut på drink, men så fikk ejg aldri prata noe mer med henne før jeg var på siste brettet.. og da var jo Alien'en all over me. Buhuuu....

Ellers: Ikke et bedre "spill" enn Kotor,, opplevelsesmessig. Helt riktig. Historiemessig og følelsesmessig er det umulig å overgå KotoR, og de som har spilt det - vet hvorfor.

Men likevel var Mass Effect fantastisk.. kanskje litt skuffet over den emosjonelle forskjellen mellom KotoR og Mass Effect, tror kanskje forventningene er grunnen til det. Er fremdeles en soleklar sekser på terningen, og årets spill for min del.

Men tilslutt: hvis jeg spiller det på ny.. og en annen klasse enn Vanguard, hva anbefales? Er det ikke biotech(vanguard har jo det) som kan gi noe dark-force opplegg? Eller?

edit: enda en ting... var på månen, helt frivillig, var faktisk fi der som kanskje ikke var overraskende (overraskende at det stor Alliance og likevel ville drepe meg). Men hvordan får jeg dratt til jorda? Er jo flere planeter jeg ikke får landet på, men er det oppdrag til hver enkel planet? I såfall, hvor finner jeg oppdraget til ze earth?

Endret av chiefo
Lenke til kommentar

Syntes ikke KOTOR2 var særlig gøy(gav det nok ikke nok tid) men tenkte jeg skulle gi Mass Effect en sjanse. I begynnelsen likte jeg det ikke og syntes grafikken var temmelig dårlig. Så så jeg Bears(tror jeg) sitt innlegg i en av postene om å fjerne film grain og etter første oppdrag tok spillet seg virkelig opp. Nå simpelthen elsker jeg det om grafikken er himmelsk. Og jeg er bare på citadellet og har bare gjort ett par oppdrag foreløpig så dette er rett og slett ett fantastisk spill hitill!!

Lenke til kommentar

Har nå rundet spillet uten å få gjort alle side questene. Er det ingen måter jeg kan fortsette etter jeg har drept Saren? Ser bare at jeg kan begynne på nytt med samme karakter, men da må jeg skaffe meg alle side questene på nytt igjen. Ble i tillegg bare lvl 35 siden jeg ikke gjorde alle side questene, tenkte jeg skulle ta det etter jeg hadde tatt Saren. Så dette spillet har ikke noe Zelda stil, etter man har tatt bossen kan man gå tilbake og gjøre hva man vil?

I tillegg, om jeg starter med en ny karakter og ny class, mister jeg da lvl som jeg hadde på soldier classn min?

Lenke til kommentar

Nå har eg spelt i 10-11 timer berre gjort side quest + det på Citadel, neste main quest er å snakke med ho arkeolog dama eller kva det var på ein "dig site", trur det var sånn :)

Er vel level 17-20 vel.

Litt om min Char:

* Sentinel: Bruker berre pistol + bio & tech

* født på jorda

* Prøver å spille ein passifistisk soldat diplomat som tyr til våpen som siste utvei :D

Neste Char min blir sikkert total hardcore gun blazing sur/sint super soldat, spille på easy sånn at han blir ekstra "powerful"

Lenke til kommentar

Litt skuffet egentlig.

- Spillet er langt mindre/kortere enn hva utviklerene lovet.

- Lag/hakking

- Linært (dette er mer en personlig skuffelse, selvom jeg visste at spillet kom til å være mer linært en hva feks. oblivion er, så ble jeg skuffet over at jeg ikke kunne bygge videre på karakteren)

- Selv om du kan "zoome" inn og ut på stjernekartet og finne haugevis av planeter, er det bare fåtall som går ann å besøke.

- De få planetene du kan besøke er som regel veldig kjedelig, altfor like og døde sidequests.

- merkelig vanskelighetsgrad; spillet er vanskeligere i starten enn hva det blir mot slutten.

- kunne gjort mye mer ut av upgrade/våpen/equipment

Det er en ganske lang liste, men spillet er likevel veldig bra. Jeg hadde kanskje forventet meg litt for mye, jeg ventet meg noe revolusjonerende bra som feks. super mario galaxy, oblivion osv.

Spillet har jo fantastisk story, voice acting, interessant combat osv - men er en del punkter som skuffer. Min personlig mening er 7/10

Lenke til kommentar

Første "WOOOW!" opplevelsen jeg har fått av et spill på mange år. Forrige gang jeg ble så hektet på et spill var når MGS2 hadde release. Før det var det kun GTA som stilte opp med "WOOW!" tittelen. Om jeg snør inne resten av vinteren uten mat, men har dette spillet å varme meg med er det ikke vits i og komme å redde meg, send det videre ;)

Er midt inne i eksamens rushet nå, og et spill som dette kunne med fordel kommet noen uker senere...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

slenger meg på her.

det er ett sidequest som jeg ikke får gjort, når jeg dro tilbake til Feros, jeg skal til ExiGen labben og legge noe data greier på en disk og gi til en fyr, men kommer ikke ned dit.

heisen fungerer ikke, ikke den "døra" på zus`hope heller.....

Lenke til kommentar
slenger meg på her.

det er ett sidequest som jeg ikke får gjort, når jeg dro tilbake til Feros, jeg skal til ExiGen labben og legge noe data greier på en disk og gi til en fyr, men kommer ikke ned dit.

heisen fungerer ikke, ikke den "døra" på zus`hope heller.....

Samme problemet her egentlig. kommer meg bare ned til tunnelen...

Lenke til kommentar

Er akkurat ferdig. Har gjort alle quests jeg har kommet over med unntak at noen få som enten ikke ble ferdige eller som jeg ikke fikk begynt på fordi slutten kom litt brått på. Ble lvl 47.

Knallspill. Er enig i at det kanskje kan virke litt kort om man bare kjører på med hovedquesten. Er også enig i at det sannsynligvis ikke kan være så langt som noen har hevdet. Som sagt så gjorde jeg nesten alle quests, ble lvl 47 og dette tok 35 timer. Mener jeg leste en review hvor man snakket om 50-70 timer om man gjør "alt". Greit nok, jeg gjorde jo ikke alt men at det er 35 timer med gameplay gjemt inni der et sted som jeg ikke kunne finne det er jeg skeptisk til.

Så, når kommer 2ern? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...