Gå til innhold

Mass Effect, Meninger og Tips

Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare ett kort spørsmål.. Er akkurat ferdig med (den helt fantastiske) campaignen, og lurte på om..

det er mulig å lagre/spille etter at man har drept Sovereign for godt? Eller må man starte på nytt/ finne ett tidligere savegame? Syntes det hadde vært veldig kjedelig siden jeg er veldig fornøyd med karakteren min slik som han er nå.

Det er ikke mulig, nei. Derimot kan du starte på nytt, og ta med karakteren da.

Lenke til kommentar

Har akkurat gjort meg ferdig med spillet som ond. Fokuserte kun på "main quest" og tror det tok meg tilsammen 10 timer å spille ferdig. Som Gamer.no sa i sin anmeldelse er det litt skuffende at ond/god ikke påvirker miljøet i spillet i særlig grad.

Kommer det en etterfølger som fortsetter der man slapp, eller er det aller siste valget man gjør i spillet lagt inn kun for morro skyld?

Lenke til kommentar
Bare ett kort spørsmål.. Er akkurat ferdig med (den helt fantastiske) campaignen, og lurte på om..

det er mulig å lagre/spille etter at man har drept Sovereign for godt? Eller må man starte på nytt/ finne ett tidligere savegame? Syntes det hadde vært veldig kjedelig siden jeg er veldig fornøyd med karakteren min slik som han er nå.

Det er ikke mulig, nei. Derimot kan du starte på nytt, og ta med karakteren da.

Så den har samme level som når du sluttet spillet?

Lenke til kommentar
kan man finne nye armorer og våpen i dette spillet? og vill personen da forandre utsene når man finner nytt gear?

vurderer og kjøpe spillet smile.gif

Litt usikker på hva du egentlig spør om her. Men ja, som i alle andre rollespill finner man drøssevis med nye våpen og rustninger/romdrakter i spillet. Og selvsagt har karakterene på seg disse, så de forandrer på sett og vis utseende. Hvis det var det du mente. Men det er ikke her fokuset ligger, da kan du spille WOW eller noe. Mass Effect fokuserer på fantastisk historiefortelling, sterke karakterer, levende dialoger, en nydelig designet galakse og rollespillaction.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg rundet spillet (lørdag morgen, to be exact..)

FØLGENDE INNEHOLDER SPOILER

For et spill! :w00t:

Dette er en av de beste spillene jeg har spilt på lenge! Jeg er litt forsiktig med å gi ut 10'ern til spill, men dette spiller her får det.. nesten! Jeg gir spillet 9 av 10 pga sideoppdragene. Sideoppdragene, eller "Uncharted Worlds" var FOR like til at det får full pott fra meg! Dere som leser dette vet vel hva jeg snakker om.. Veldig mye tid gikk med (for meg, som sonderte alt), på å komme opp bratte fjellbakker, og når man fant noe, så var det de samme få bygningskonstruksjonene brukt.. Hadde de bare ikke gjort dette, men heller gjort de mer varierende (ja, jeg vet jeg spør om mye), så hadde spillet fått glatt 10 av 10, for å si det slik!

Spill som man blir litt hektet på er det jo ofte slik at man blir litt bundet til karakterene i spillet, og slik ble det her også.. så når valget mellom Kaiden eller Ashley kom hadde jeg STORE problemer med å velge.. STORE! Jeg valgte en litt "feig" løsning; jeg måtte smugkikke litt på nettet for å finne svar; Jeg var klar over romanseplottet mellom Ashley/Kaiden og Shepard, men jeg var ikke klar over at man fikk en achievement point for å fullføre det! Jeg spilte som "kvinnelig Shepard" og valget falt dermed på å redde Kaiden, for å få med meg de poengene. Jeg hadde egentlig ønske om å beholde Asheley da hun var den karakteren jeg alltid hadde med på oppdrag (noe Kaiden aldri var), siden hun var en overlegen soldat. Jeg er ingen achievement-hore, men kan jeg få dem, så tar jeg dem..

Historien er jo rett og slett kjempebra! Den var for meg veldig engasjerende og tøff, og komplett! De har tydeligvis brukt VELDIG mye tid på akkurat dette, som med mye annet! Alt var liksom så troverdig på sin måte!

En annen liten minusting, som også ofte er nevnt, er inventory / item -menyen. Den var noe uoversiktlig må jeg si.. Men, det er ikke nok til å trekke ned en hel karakter (det gjorde dessverre "uncharted worlds").

Jeg spilte kanskje rundt 53 timer, fullførte alt av sideoppdrag (er jeg ganske sikker på), og fant alle ting som man skulle finne (tenker på minerals og medallions, osv..). Jeg kom til level 49, og var kun 2-3000 XP unna å komme til level 50 (som jeg syntes var litt kjipt, så jeg spilte litt på nytt for å få "level 50 acheivementen".).

Lurte på om jeg skulle begynne på nytt og prøvde så vidt.. men, jeg spilte med Vanguard, og syntes egentlig det var en veldig tøff klasse å spille, og vet liksom ikke helt hva som kan "toppe" det i en eventuell ny runde.. Noen som har noe forslag?

Jeg begynte jo på nytt, for å få de få tusen XP'ene, og kom til dit hvor Nihlus ble skutt av Saren, og det var egentlig veldig gøy å spille da man legger merke til mer av historien og detaljer ved en andre gjennomgang; da husker man bedre ting som man ikke tenkte SÅ mye over første turen..

Spillet var som sagt SYKT bra, og jeg gir spillet 9 av 10, og det ene og alene pga "uncharted worlds" som jeg synes kunne ha blitt gjennomført LITT bedre..

Så, noen forslag til ny klasse å spille? Er John Shepard verdt å prøve?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg også rundet dette herlige spillet!

Fantastisk historie som bare ble mer og mer spennende utover i spillet. Slutten var et utrolig høydepunkt! Akkurat som en perfekt Sci-Fi film!

Jeg klokket inn på 35 timer og klarte akkurat level 50. Tok de fleste sideoppdrag og fant det meste av ting og tang.

Jeg spilte som Shepard og fikk derfor ikke brukt Biotechs - noe som gjør at det frister med en gjenomspilling til - om ikke så lenge :)

Jeg fikk 17/45 achievements - 455/1050 poeng uten å stå på noe for de.

Kanonspill!!!!

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Skal kjøpe dette spillet veldig snart, bare så utrolig dumt at jeg har mistet kortet mitt med alle pengene..:S

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Tror dette blir kjøpt her og snart :p

viss eg finner det til en billig penge.

Tror jeg nesten må skuffe deg, fant kortet og lette etter det i forskjellige butikker... Alle skal ha 599 for det! det er dyrere enn ninja gaiden 2 og MGS4!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

jeg orket ikke å vente lenger, så bare dro til spaceworld og brukte 600 kr, setter det på nå, fy fader jeg gleder meg!:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...