Gå til innhold

Mass Effect, Meninger og Tips


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Har ikke fått begynt på andreomgangen min etter at jeg runda spillet med min klassiske heroiske "snill-Shephard". Skal snart begynne med ei dame med en annen klasse, som skal være dritkjip.

 

Men så forstår jeg det som at man kan fortsette med alle stats og våpen og greier. Hvordan kan det gå an? Og ærlig talt, hvorfor? Det gjelder vel ikke når jeg lager meg en helt ny karakter også? Litt kjipt å starte på lvl 46, da ser jeg for meg masse dødtid når jeg likevel er lvl 60.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gått gjennom spillet 5 ganger nå. Soldier, Vanguard, Engineer en gang hver og to ganger med adept tredje på veg. Skal maxxe adept. 3 x 75% paragon/renegade gir 12/12 charm/intimidate uten å sløse et eneste poeng på de. Finnes jo også armor glitch som gjør at du kan bruke alle armors uansett. Full bastion adept med heavy Colossus X armor <3 gjør insanity til barnemat.

Lenke til kommentar
Jeg sliter med å decrypte enkle låser og skap som inneholder "stuff" noen som kan gi en enkel forklaring på hvordan jeg skal gjøre dette ?

 

Trykk knappen på kontrollen når den lyser opp på skjermen.

 

Det gjør jeg - men får alltid failed. Selv om jeg har 4 poeng på decrypt

Lenke til kommentar

Antall poeng i decrypt gjør ikke mini-spillet enklere, derimot når du har lagt til nok poeng, så får du muligheten til å decrypte medium og etterhvert også vanskelige (hard) låser. Bare pass på å ha med deg den personen som har disse poengene, hvis det ikke er deg selv, ellers får du ingen glede av poengene.

 

Når det gjelder selve mini-spillet, så går det helt enkelt ut på å trykke på samme knapp som lyser opp. Lyser Y opp, så trykker du på Y så fort du kan. Ikke hold den inne eller trykk flere ganger. Med en gang du trykker, så lyser en ny opp, og da må du trykke så fort du kan igjen. Som sagt, dette blir ikke enklere jo flere poeng du tilordner, men det blir heller ikke vanskeligere utover i spillet. Du må bare være kjapp nok. Etterhvert får du dreisen på det. Stå på! ;)

Lenke til kommentar

For dere som ville ha armor glitchen:

 

 

Fordel å save først om timingen din er suck :p

 

Finn ut vilket nummer fra bunnen og opp rustningen du vil ha har f.eks. nest nederst = #2 fra bunnen.

Gå inn i menyen der du velger hvilken mods du vil ha på armor.

 

Hold da markøren over en mod. Helst en som det ikke er katastrofe om du mister(har aldri mistet mods selv, men har hørt det kan skje)

 

Nå kommer det vanskeligste trykk på Y for å gjøre om til omni-gel. Trykk A akkurat rett før vinduet spretter opp. Du vil da havne tilbake der du velger armors med pop-up vinduet fortsatt oppe. I stedet for nå å velge armors velger du nå mods for armor som viser 0 på alle stats. Gå da til bunnen av listen og tell oppover for å finne rustningen du vil ha. F.eks. Jeg vil ha Heavy Colossus X og listen ser slik ut

 

Phoenix IV

Hydra IX

Predator VII

Colossus X

 

Da tar du den armor mod'en som ligger nederst.

 

Du må altså ha 15 armor mods for å velge mellom 15 rustninger etc.

 

Litt komplisert i begynnelsen, men det blir rutine.

 

 

Tar jo ganske mye fra Soldier, men jeg spilte heldigvis gjennom med soldier før jeg fant glitchen :p

Endret av NorthernAvenger
Lenke til kommentar

må se å få rævva mi i gir å begynne å spille Mass Effect jeg, har hatt en liten pause siden jeg har fler spill jeg må spille.

Jeg er ikke en person som rusher gjennom ett spill på 2uker, tar heller det med ro og nyter spillet skikkeligt!

Er vel i level 34 eller noe slikt, begynne å få dreisen med alle våpnene nå siden jeg er soldat!

Lenke til kommentar

Fantastisk bra spill.Eneste skuffelsen var at det ikke varte lengre.Skulle akkurat spille det for andre gang,men da var plutselig beskjeden : klarer ikke skiven,tørk av med en klut , kommet opp? Har tørket skiven og restartet konsollen,men virker fortsatt ikke.Merkelig,da jeg ikke har fjernet skiven fra konsollen siden jeg kjøpte det. :thumbdown:

Endret av Norvegicus
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nå fullført alt og fått alle achivements bortsett fra disse Ally achivementene.

Disse går ut på å fullføre mesteparten av spillet med de forskjellige lagmedlemmene, og har fått til de 2 jeg brukte, men.

Å fullføre alle sidequest og ta alle missions tok meg ca. 60 timer og vil nødig gjøre det to-tre ganger til, mens man tydeligvis må dette for å få disse?

Er det jeg som har misforstått eller må man ta nesten alt så mange ganger til for å få disse poengene??

Lenke til kommentar
Har nå fullført alt og fått alle achivements bortsett fra disse Ally achivementene.

Disse går ut på å fullføre mesteparten av spillet med de forskjellige lagmedlemmene, og har fått til de 2 jeg brukte, men.

Å fullføre alle sidequest og ta alle missions tok meg ca. 60 timer og vil nødig gjøre det to-tre ganger til, mens man tydeligvis må dette for å få disse?

Er det jeg som har misforstått eller må man ta nesten alt så mange ganger til for å få disse poengene??

 

Man må så å si gjøre alt og spare assignements til du får lagmedlemmene som kommer sist. F.eks med Liara gjøre du bare main mission henter henne på Therum så tidlig som mulig så kan du begynne å gjøre alle sidequests.

 

Burde ikke ta 50-60 timer da. For meg tar det som regel 30 timer å få 100% når du har gått gjennom spillet før. Ja ally achievements er litt kjipe, å få tak i. Første gangen fikk jeg bare en ally achievement og noen andre som Vanguard, men nå har jeg alle achievements og har fått nerdestempel av bruttern.

Endret av NorthernAvenger
Lenke til kommentar
Har nå fullført alt og fått alle achivements bortsett fra disse Ally achivementene.

Disse går ut på å fullføre mesteparten av spillet med de forskjellige lagmedlemmene, og har fått til de 2 jeg brukte, men.

Å fullføre alle sidequest og ta alle missions tok meg ca. 60 timer og vil nødig gjøre det to-tre ganger til, mens man tydeligvis må dette for å få disse?

Er det jeg som har misforstått eller må man ta nesten alt så mange ganger til for å få disse poengene??

 

Man må så å si gjøre alt og spare assignements til du får lagmedlemmene som kommer sist. F.eks med Liara gjøre du bare main mission henter henne på Therum så tidlig som mulig så kan du begynne å gjøre alle sidequests.

 

Burde ikke ta 50-60 timer da. For meg tar det som regel 30 timer å få 100% når du har gått gjennom spillet før. Ja ally achievements er litt kjipe, å få tak i. Første gangen fikk jeg bare en ally achievement og noen andre som Vanguard, men nå har jeg alle achievements og har fått nerdestempel av bruttern.

 

Det var min andre gjennomkjøring og på hardcore, men teller den klokka når du saver begge gjennomkjøringer har jeg nok brukt mindre selv også.

Uansett lite fristende å ta alle sidequest så mange ganger for egentlig ganske lite poeng, men vil man ha full pott skal man kanskje "lide" litt for det ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare ett kort spørsmål.. Er akkurat ferdig med (den helt fantastiske) campaignen, og lurte på om..

 

det er mulig å lagre/spille etter at man har drept Sovereign for godt? Eller må man starte på nytt/ finne ett tidligere savegame? Syntes det hadde vært veldig kjedelig siden jeg er veldig fornøyd med karakteren min slik som han er nå.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...