Gå til innhold

Mass Effect, Meninger og Tips

Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Medlem-148998

Synes det er helt konge:) Er ferdig med hovedoppdragene, men har starta på nytt nå ( Men har fortsatt alle våpen og stats) så jeg kan gjøre noen flere side oppdrag.

Lenke til kommentar

Det er absolutt blant topp mine topp 5 i år. For min del blir det dessverre for mye "Uncharted Worlds" og for lite hovedplaneter. Håper kanskje at DLC retter litt på dette, men hvem vet.

Det jeg ønsker for ME2 er flere hovedplaneter, lengre main storyline, mer variasjon i assignements(nesten alle UNCs er helt like med 3 forskjellige "dungeons" som er helt prikk like bortsett fra et par kasser som kanskje står i en annen vinkel. Du har bunker, frigate og building.), retrieve artifacts etc. er ikke like gøy etter at du har gjort det 200 ganger, mini-gamen som kommer når du skal gjøre... noe som helst passer ikke inn i det hele tatt. Skal de ha med mini-games ved hver minste ting lag dem bedre som f.eks. i Ratchet & Clank, muligheten til å utforske mer på de ulike planetene, bedre character customization, achievements som ikke lyver om requirements. *pust* Mer variasjon i items og equipment. Bedre interface,(inventory interface er helt horribelt), flere valg,(I traileren etc. får du inntrykk av at du har så mange valg som vil påvirke hvordan historien utfolder seg videre noe som jeg ikke synes er tilfelle. Flere valg, bedre replay value.

Lenke til kommentar

Haha, kunne ikke ha skrevet det bedre selv! Akkurat hva jeg synes om det.

Likner veldig på en liten Assassin's Creed-rant jeg hadde for litt siden :ermm:

Så klart, det som gjør ME så fett er dialogene, og personlig likte jeg slossing veldig mye.

Men likevel er jeg overrasket over hva vi kaller next-generation spill på denne tiden. Selv ikke eldgamle spill til gameboy hadde like mye repetisjon som de nyere spillene vi får presset på oss av alle de forskjellige spillutviklerne.

Endret av Xpm
Lenke til kommentar

Utrolig merkelig dette spillet. Det er en masse detaljer som irriterer meg (repetisjonen som nevnt over, de evinnelige heisturene etc.), men fortsatt klarer jeg ikke å rive meg vekk fra det. Har spilt igjennom 3 ganger allerede og har akkurat laget en ny karakter for min 4 gjennomgang.

Har ikke klart å få en karakter til 60 enda siden jeg digger å prøve nye karakterer hele tiden. Har spilt soldier, adept og vanguard (min favoritt hittil og kanskje den jeg senere skal få til 60). Nå har jeg akkurat startet en engineer.

Dette er kanskje det beste spillet jeg har spilt noensinne. Før var det Baldur's Gate II, men syntes dette overgår selv det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg driver å snuser litt på å plukke opp dette spillet, men jeg er i hovedsak ingen fan av RPG-er av Oblivion-typen. Vil dette spillet endre mitt inntrykk av sjangeren?

Lenke til kommentar

Tror nok det. Dette er ikke spesielt dyptgående når det gjelder statistikker og karakterutvikling, men fokuserer mye mer på dialog og historie. I tillegg er det stappa med god action. Men du må selvsagt kunne nyte en god historie for å falle for ME, da spillet inneholder den mest komplekse, best fortalte historien noensinne fortalt i et spill. Dette er ikke en klassisk "apekatt-macho"-shooter. Så det kommer litt an på hva slags spiller du er, men det er ikke i nærheten av sverd, rustninger, trollmenn og goblins hvis det er det du misliker med Oblivion.

Lenke til kommentar
Jeg driver å snuser litt på å plukke opp dette spillet, men jeg er i hovedsak ingen fan av RPG-er av Oblivion-typen. Vil dette spillet endre mitt inntrykk av sjangeren?

Tror ikke Oblivion er riktig å sammenligne med selvom de begge er RPG, de er bokstavlig talt på to forskjellige planeter, men innenfor samme sjanger. Å sammenligne med SW: KOTOR I&II er mer på sin plass, så dersom du har fått testet noen av disse så vet du hva du går til.

Mitt råd til deg; ME er et spill som av mange, inklusive meg, er årets klart beste spill, både gameplay-, historie- og generelt underholdningsmessig. Spillet er langt og et av svært svært få spill du umiddelbart runder på nytt både 1 og 3 ganger pga spillets mange valgmuligheter, både når det gjelder valg av karakterklasser, handlingsvalg(goodguy/girl, badguy/girl) og en hel del andre ting som sikkert kunne vært nevnt.

Det er ikke et hardcore RPG-spill slik som Baldurs Gate, TES3 og Gothic-serien, det er mer et historiedrevet action-RPG som jeg personlig tror de fleste RPG og FPS/TPS mennesker vil like. Jeg går samtidig med et inntrykk av dette er spill som særlig eldre spillere som meg, tar til sitt bryst.

Personlig slår det ikke KOTOR I som for meg er tidenes beste spill, men det er en svært god og velfortjent andreplass, og helt klart 360'ens beste spill så langt.

For å si det enkelt, liker du ikke dette, vil du nok aldri like RPG:-)

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Takk til Skyttt og BioNor for kjapp info, så spillet er nå kjøpt inn. Ettersom det er "SNØKAOS!" ifølge landets aviser kan jeg fint kose meg gjennom helgen med ME ;)

Lenke til kommentar
Nei, du må bruke dem selv.

Edit: Kilde: http://www.xbox360achievements.org/forum/s...ead.php?t=46500

Er nok slik ja. Du må dessverre lage flere careers for å klare alle. Mange kan bare spammes rundt omkring uten å treffe fiender da. Når jeg kjedet meg detonerte jeg en granat i trynet for å bruke medi-gel for first aid achievement. Spamming av throw, damping, overload, sabotage, barrier etc. før heistturer etc. gir deg achievements raskere. Powers om jeg har nevnt teller mot achievement er usikker på warp,lift,singularity siden de får du gjennom en gjennomgang uansett. hacking og neural shock må treffe fiender. Tror lift og singularity funker på kasser som kan flyttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...