Gå til innhold

Mass Effect, Meninger og Tips


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer litt på om fiendene i main-quest scaler. For øyeblikket er jeg så dårlig at jeg til stadighet sitter fast på slosskampene i spillet, lurer derfor på om det er jeg som suger, eller om jeg er for lav level - eller begge deler! Spillet er veldig bra, men som i Kotor svikter Bioware når det gjelder opplæring av spilleren.

 

EDIT: Svaret sto på forrige side. Nvm meg!

Endret av Zlimy
Lenke til kommentar

Vanguard har ikke tilgang til opplæring i maskingevær eller snikskytterrifle - kun pistol og hagle. I tillegg vil en soldat som bruker poengene sine i pistol- og hagletrening være mer effektiv med kuler alene. Derfor har vanguard tilgang til spells, som må brukes som et supplement til skytingen for å være like effektiv som en soldat. Dessuten kan en soldat bruke mye bedre rustninger enn en vanguard.

 

Kan dog umulig tenke meg det er helt balansert, og vil kanskje tippe at en god spiller vil ha større potensiale med en vanguard, mens en mindre dyktig spiller vil ha det lettere med en soldat.

Lenke til kommentar
Nå har eg spelt i 10-11 timer berre gjort side quest + det på Citadel, neste main quest er å snakke med ho arkeolog dama eller kva det var på ein "dig site", trur det var sånn :)

 

Er vel level 17-20 vel.

 

Litt om min Char:

 

* Sentinel: Bruker berre pistol + bio & tech

 

* født på jorda

 

* Prøver å spille ein passifistisk soldat diplomat som tyr til våpen som siste utvei :D

 

Neste Char min blir sikkert total hardcore gun blazing sur/sint super soldat, spille på easy sånn at han blir ekstra "powerful"

 

Da har eg rundet spillet på normal som Sentinel!

 

Blei Level 45 og tok ca 31 timer, har gjort masse sidequests og roama rundt på planetene i MAKO bilen.

 

Veldig fornøyd med Sheparden min. Kom litt brått på når eg dro til Ilos, så fekk ikkje gjort meir av sidequest:(

 

Startet new game med det samme fjernet "motion blur" og "film grain" + skiftet til Radiant setting, blei litt meir nice og clean grafikk da :)

Laget ein kul hardbarka Bruce willis type som vanlig action ruthless soldat; too kick som alien scum asses :D

Va morsomt å vera bad i dialogene, sette skill point på max i Intimidate:) Ska SKRÆM FOLK!!!

Lenke til kommentar

Forventet ikke noe Jedi Academy, men jeg nevnte bare at det er så og si det eneste virkelig gode sci-fi spillet jeg har spilt.

 

Kampene i Mass Effect er rett og slett bare kjedelige. Føler at det er som i Bioshock, det er bare å putte noen par klosser i våpna og fyre løs, før man får se fiendene fyke avsted i dårlige ragdollbevegelser.

 

Hvis historien kan måle seg med Planescape: Torment, så kan jeg kanskje unnskylde den dårlige slåssinga, siden Planescape også led av dårlig kampssystem selvom det var et dritbra spill.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Herlig!

 

Håper det neste spillet holder samme standard som dette, og at de kanskje får det enda bedre.

 

Det er lov å håpe men med tanke på at de (bioware) nå er EA's bitches så er jeg nesten villig til å vedde den latterlig litte årslønna mi på at det ikke skjer.

 

Edit: D'oh!

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...