Amberlamps Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Haha jeg må bare le litt av flere kommentarer her, sorry. Z-5500 trekker ikke 505 watt rms nei. Det trekker ca 130-150 watt rms. Logitech har oppgitt falske watt.Og om du sier anlegget er for godt for deg, så tror jeg ikke det! Det holder nok i massevis til dere som mener det er bra, men jeg vil tippe at dere er omtrent 13-16 år gamle No offence, men Z-5500 har langt ifra trøkk og laaangt ifra en fin lyd En skikete mellomtone og en slafsete bass. På høye volumer er det vondt å høre pga en ekstrem forvrengning men hva forventer man til prisen ? For 2500 kr er det et knall-anlegg, no doubt. Men å si at det låter nydelig og kraftig vil jeg ikke si. Kom og lytt på cvene mine vis du vil høre kraft Men ikke forvent noe godlyd her heller, tho mye bedre en logitech sitt! Må bare le av du gidder å kommentere i det hele tatt... og hvordan vet du at den ikke trekker 505 Watt RMS ? Trenger ikke å være rakketforsker for å forstå det da Samlet utgangseffekt (FTC): 505 watt RMS basshøyttaler: 188 watt RMS (til 8 ohm ved 100 Hz, med 10 % THD (total harmonisk forvrenging)) satelitthøyttalere: høyre/venstre: 62 watt RMS x 2 (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD) senterhøyttaler: 69 watt RMS (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD) venstre/høyre bakhøyttaler: 62 watt RMS x 2 (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD) Okei, de tester høytalerene på 1 testtone: 1Khz og ender opp med HELE 10% Harmonisk forvrengning. Og de tester subben på EN testtone 100 hz og ender opp med 10% harmonisk forvrengning. Så skal vi se hvordan ekte watt regnes ut: NAD c372: 2x150 watt Målt på denne måten: 20-20000hz (altså alle toner fra 20 hz til 20 000 hz, og ender opp med 0.02 % harmonisk forvrengning! Bare for å legge til noe. C372 koster 6000 og ingen høytalere følger med. Z-5500 koster 2500 inkl 5 satelitter og en subb. Den yter "såkalte" 505 watt rms. NAd c372 yter 2x150 watt /1x300 watt. Konklusjon: NAD har ekte watt, Logitech har "falske" watt. Et sitat fra en tideligere tråd ang wattene til z-5500: Logitech har oppgitt dette anlegget til totalt 500 watt, dette er bare tull. En titt bak på sub-kassa og noen utregninger og man kommer frem til at strømforsyninga trekker 240 watt fra lysnettet. Du trenger ikke være ingeniør for å skjønne at strømforsyninga ikke kan gi mer enn den trekker fra lysnettet. Dette anlegget har faktisk bare 145 realistiske watt Håper dette gjorde det litt klarere for noen folk her inne Men så skal det være sagt! watt er ikke alt, kvalitet er viktigere. Men logitech har tho ingen av disse to hehe Fant ikke frem til emnet der det sto noe om akkurat dette. Men når begynte man å måle ting ut i fra hva pokker det trekker fra strømnettet? Tulling. Men uansett.... man kjøper vel ikke anlegg etter spesifikasjonene? Gjør man vel? Bare man er fornøyd med det så driter man vel i hvor mange Watt det gir? Endret 7. januar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Haha jeg må bare le litt av flere kommentarer her, sorry. Z-5500 trekker ikke 505 watt rms nei. Det trekker ca 130-150 watt rms. Logitech har oppgitt falske watt.Og om du sier anlegget er for godt for deg, så tror jeg ikke det! Det holder nok i massevis til dere som mener det er bra, men jeg vil tippe at dere er omtrent 13-16 år gamle No offence, men Z-5500 har langt ifra trøkk og laaangt ifra en fin lyd En skikete mellomtone og en slafsete bass. På høye volumer er det vondt å høre pga en ekstrem forvrengning men hva forventer man til prisen ? For 2500 kr er det et knall-anlegg, no doubt. Men å si at det låter nydelig og kraftig vil jeg ikke si. Kom og lytt på cvene mine vis du vil høre kraft Men ikke forvent noe godlyd her heller, tho mye bedre en logitech sitt! Må bare le av du gidder å kommentere i det hele tatt... og hvordan vet du at den ikke trekker 505 Watt RMS ? Trenger ikke å være rakketforsker for å forstå det da Samlet utgangseffekt (FTC): 505 watt RMS basshøyttaler: 188 watt RMS (til 8 ohm ved 100 Hz, med 10 % THD (total harmonisk forvrenging)) satelitthøyttalere: høyre/venstre: 62 watt RMS x 2 (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD) senterhøyttaler: 69 watt RMS (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD) venstre/høyre bakhøyttaler: 62 watt RMS x 2 (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD) Okei, de tester høytalerene på 1 testtone: 1Khz og ender opp med HELE 10% Harmonisk forvrengning. Og de tester subben på EN testtone 100 hz og ender opp med 10% harmonisk forvrengning. Så skal vi se hvordan ekte watt regnes ut: NAD c372: 2x150 watt Målt på denne måten: 20-20000hz (altså alle toner fra 20 hz til 20 000 hz, og ender opp med 0.02 % harmonisk forvrengning! Bare for å legge til noe. C372 koster 6000 og ingen høytalere følger med. Z-5500 koster 2500 inkl 5 satelitter og en subb. Den yter "såkalte" 505 watt rms. NAd c372 yter 2x150 watt /1x300 watt. Konklusjon: NAD har ekte watt, Logitech har "falske" watt. Et sitat fra en tideligere tråd ang wattene til z-5500: Logitech har oppgitt dette anlegget til totalt 500 watt, dette er bare tull. En titt bak på sub-kassa og noen utregninger og man kommer frem til at strømforsyninga trekker 240 watt fra lysnettet. Du trenger ikke være ingeniør for å skjønne at strømforsyninga ikke kan gi mer enn den trekker fra lysnettet. Dette anlegget har faktisk bare 145 realistiske watt Håper dette gjorde det litt klarere for noen folk her inne Men så skal det være sagt! watt er ikke alt, kvalitet er viktigere. Men logitech har tho ingen av disse to hehe Fant ikke frem til emnet der det sto noe om akkurat dette. Men når begynte man å måle ting ut i fra hva pokker det trekker fra strømnettet? Tulling. Kan et annlegg virkelig yte mer enn det den trekker fra strømnettet i en tidsperiode som folk faktisk bryr seg om? Jeg må si meg imopnert over logitechs ingenjører som har fått annlegget til å lage nok strøm til å bare trekke 240watt, og lage resten selv Endret 7. januar 2008 av Flimzes Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 For å være helt ærlig så gir jeg blaffen i hvor mange watt dette anlegget har egentlig, det er bra uansett. Var en god oppgradering fra mitt gamle X-620(6.1 surround) som også var fra Logitech og har vært en god følgesvenn. Om dette anlegget er så jævl** dårlig som dere(disse få som maser om det) vil ha det til, så pell dere vekk fra tråden! Orker ikke å lese en masse dritt som kommer fra folk som forventer 150 000kr anlegg-kvalitet fra et anlegg til under 3000kr. Det blir bare for dumt Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 For å være helt ærlig så gir jeg blaffen i hvor mange watt dette anlegget har egentlig, det er bra uansett. Var en god oppgradering fra mitt gamle X-620(6.1 surround) som også var fra Logitech og har vært en god følgesvenn. Om dette anlegget er så jævl** dårlig som dere(disse få som maser om det) vil ha det til, så pell dere vekk fra tråden! Orker ikke å lese en masse dritt som kommer fra folk som forventer 150 000kr anlegg-kvalitet fra et anlegg til under 3000kr. Det blir bare for dumt Herregud, jeg har heller ikke noe hifianlegg til 150 000 kr. Jeg har NAD og CV. Ingen av delene låter noe bra men det trøkker som en gud. Jeg forklarte veldig godt at til 2500 kr er det veldig bra, men jeg måtte le av diverse kommentarer som sa at det låt jævlig fint og trøkket sååå syykt. Det er ikke sant. Det er mye slafsete bass, og en skrikete mellomtone og en svak diskant. Enkelt og greit. Men til 2500 kr får man mye! Man får et THXsertifisert 5.1 surround anlegg med mere godlyd en "vanlige" mennesker trenger. Det knuser de fleste anlegg fra Elkjøp osv og er en ekstrem oppgradering fra vanlig tvhøytalere Jeg hadde dette anlegget selv, så alt jeg sier er basert på erfaring, ikke hva jeg har lest om det. SÅ ikke kom her og sleng MEG full i dritt, når jeg forklarte at anlegget ikke har 505 watt RMS. Det var nemlig en som spurte hvor mye anlegget ytet i RMS, og jeg svarte 100% riktig på dette. Mvh hilsen Effectiv Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Haha jeg må bare le litt av flere kommentarer her, sorry. Z-5500 trekker ikke 505 watt rms nei. Det trekker ca 130-150 watt rms. Logitech har oppgitt falske watt.Og om du sier anlegget er for godt for deg, så tror jeg ikke det! Det holder nok i massevis til dere som mener det er bra, men jeg vil tippe at dere er omtrent 13-16 år gamle No offence, men Z-5500 har langt ifra trøkk og laaangt ifra en fin lyd En skikete mellomtone og en slafsete bass. På høye volumer er det vondt å høre pga en ekstrem forvrengning men hva forventer man til prisen ? For 2500 kr er det et knall-anlegg, no doubt. Men å si at det låter nydelig og kraftig vil jeg ikke si. Kom og lytt på cvene mine vis du vil høre kraft Men ikke forvent noe godlyd her heller, tho mye bedre en logitech sitt! Må bare le av du gidder å kommentere i det hele tatt... og hvordan vet du at den ikke trekker 505 Watt RMS ? Trenger ikke å være rakketforsker for å forstå det da Samlet utgangseffekt (FTC): 505 watt RMS basshøyttaler: 188 watt RMS (til 8 ohm ved 100 Hz, med 10 % THD (total harmonisk forvrenging)) satelitthøyttalere: høyre/venstre: 62 watt RMS x 2 (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD) senterhøyttaler: 69 watt RMS (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD) venstre/høyre bakhøyttaler: 62 watt RMS x 2 (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD) Okei, de tester høytalerene på 1 testtone: 1Khz og ender opp med HELE 10% Harmonisk forvrengning. Og de tester subben på EN testtone 100 hz og ender opp med 10% harmonisk forvrengning. Så skal vi se hvordan ekte watt regnes ut: NAD c372: 2x150 watt Målt på denne måten: 20-20000hz (altså alle toner fra 20 hz til 20 000 hz, og ender opp med 0.02 % harmonisk forvrengning! Bare for å legge til noe. C372 koster 6000 og ingen høytalere følger med. Z-5500 koster 2500 inkl 5 satelitter og en subb. Den yter "såkalte" 505 watt rms. NAd c372 yter 2x150 watt /1x300 watt. Konklusjon: NAD har ekte watt, Logitech har "falske" watt. Et sitat fra en tideligere tråd ang wattene til z-5500: Logitech har oppgitt dette anlegget til totalt 500 watt, dette er bare tull. En titt bak på sub-kassa og noen utregninger og man kommer frem til at strømforsyninga trekker 240 watt fra lysnettet. Du trenger ikke være ingeniør for å skjønne at strømforsyninga ikke kan gi mer enn den trekker fra lysnettet. Dette anlegget har faktisk bare 145 realistiske watt Håper dette gjorde det litt klarere for noen folk her inne Men så skal det være sagt! watt er ikke alt, kvalitet er viktigere. Men logitech har tho ingen av disse to hehe Fant ikke frem til emnet der det sto noe om akkurat dette. Men når begynte man å måle ting ut i fra hva pokker det trekker fra strømnettet? Tulling. Men uansett.... man kjøper vel ikke anlegg etter spesifikasjonene? Gjør man vel? Bare man er fornøyd med det så driter man vel i hvor mange Watt det gir? Bah les hva jeg skriver før du svarer! ""Håper dette gjorde det litt klarere for noen folk her inne Men så skal det være sagt! watt er ikke alt, kvalitet er viktigere. Men logitech har tho ingen av disse to hehe"" Endret 7. januar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Haha jeg må bare le litt av flere kommentarer her, sorry. Z-5500 trekker ikke 505 watt rms nei. Det trekker ca 130-150 watt rms. Logitech har oppgitt falske watt.Og om du sier anlegget er for godt for deg, så tror jeg ikke det! Det holder nok i massevis til dere som mener det er bra, men jeg vil tippe at dere er omtrent 13-16 år gamle No offence, men Z-5500 har langt ifra trøkk og laaangt ifra en fin lyd En skikete mellomtone og en slafsete bass. På høye volumer er det vondt å høre pga en ekstrem forvrengning men hva forventer man til prisen ? For 2500 kr er det et knall-anlegg, no doubt. Men å si at det låter nydelig og kraftig vil jeg ikke si. Kom og lytt på cvene mine vis du vil høre kraft Men ikke forvent noe godlyd her heller, tho mye bedre en logitech sitt! Må bare le av du gidder å kommentere i det hele tatt... og hvordan vet du at den ikke trekker 505 Watt RMS ? Trenger ikke å være rakketforsker for å forstå det da Samlet utgangseffekt (FTC): 505 watt RMS basshøyttaler: 188 watt RMS (til 8 ohm ved 100 Hz, med 10 % THD (total harmonisk forvrenging)) satelitthøyttalere: høyre/venstre: 62 watt RMS x 2 (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD) senterhøyttaler: 69 watt RMS (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD) venstre/høyre bakhøyttaler: 62 watt RMS x 2 (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD) Okei, de tester høytalerene på 1 testtone: 1Khz og ender opp med HELE 10% Harmonisk forvrengning. Og de tester subben på EN testtone 100 hz og ender opp med 10% harmonisk forvrengning. Så skal vi se hvordan ekte watt regnes ut: NAD c372: 2x150 watt Målt på denne måten: 20-20000hz (altså alle toner fra 20 hz til 20 000 hz, og ender opp med 0.02 % harmonisk forvrengning! Bare for å legge til noe. C372 koster 6000 og ingen høytalere følger med. Z-5500 koster 2500 inkl 5 satelitter og en subb. Den yter "såkalte" 505 watt rms. NAd c372 yter 2x150 watt /1x300 watt. Konklusjon: NAD har ekte watt, Logitech har "falske" watt. Et sitat fra en tideligere tråd ang wattene til z-5500: Logitech har oppgitt dette anlegget til totalt 500 watt, dette er bare tull. En titt bak på sub-kassa og noen utregninger og man kommer frem til at strømforsyninga trekker 240 watt fra lysnettet. Du trenger ikke være ingeniør for å skjønne at strømforsyninga ikke kan gi mer enn den trekker fra lysnettet. Dette anlegget har faktisk bare 145 realistiske watt Håper dette gjorde det litt klarere for noen folk her inne Men så skal det være sagt! watt er ikke alt, kvalitet er viktigere. Men logitech har tho ingen av disse to hehe Fant ikke frem til emnet der det sto noe om akkurat dette. Men når begynte man å måle ting ut i fra hva pokker det trekker fra strømnettet? Tulling. Men uansett.... man kjøper vel ikke anlegg etter spesifikasjonene? Gjør man vel? Bare man er fornøyd med det så driter man vel i hvor mange Watt det gir? Bah les hva jeg skriver før du svarer! ""Håper dette gjorde det litt klarere for noen folk her inne Men så skal det være sagt! watt er ikke alt, kvalitet er viktigere. Men logitech har tho ingen av disse to hehe"" chill batty boy! Ja jeg leste før jeg svarte mr. wicked! Jeg mener at det holder en meget god kvalitet og jeg er ihvertfall fornøyd med det. Hvis du mener også at Watt ikke er alt hvorfor klikka du på den appellen du hadde for oss her oppe da? Men du trenger ikke svare. Tror vi legger det dødt nå. Lykke til videre Endret 7. januar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Du er veldig useriøs, tyder på at du er under 17 Jeg klikka ikke, jeg SVARTE han fyren som spurte. Men han trodde meg ikke, så jeg la fram bevis. Er det noe gale i det ? NEI absolutt ikke. Og jeg merket at logitech ikke hadde god kvalitet. Dårlig kvalitet på både kassene til elementene og kassen til subben. Det er forresten et tips til dere med dette anlegget! Prøv å skru av baksiden (der forsterkeren er) og legg inn dempemateriale på alt materialet på innsiden, untatt der forsterkeren er (fare for antennelse kanskje? ) og det elementet er. Leste mye om at dette gjorde bassen mangen hakk strammere og fjernet veldig mye ressonans fra kassen. Btw en annen ting: bruk optisk kabel vis dere skal se film. Du får fullverdig surround og kan spille ca 1/3 høyere Gud vet hvorfor. kanskje dårlig kvalitet på standardkablene fra pc til forsterkeren. Mvh Effectiv Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Men uansett, man får det man betaler for. Men Z5500 er forsatt "mye" for pengene. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Men uansett, man får det man betaler for. Men Z5500 er forsatt "mye" for pengene. Helt enig. Litt off-topic. Jeg har et X-Fi kort og en sånn digital I/O modul. Noen som vet hvordan jeg kan få den til å virke? Har vært inne i softwaren og aktivert den digitale utgangen for å få dette til å virke, men det kommer ikke noe signal i den optiske utgangen. Kjører Vista x64 btw. EDIT: Fikk fiksa det. Måtte bare installere en "ekstra" audioconsole. Dvs jeg installerte "Creative Console Luncher" og satte det på derfra. Endret 8. januar 2008 av Snuggis Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Watt har jo ikke alt så si, har sendt inn mitt for 2 gang nå på snart 2 år. Kjipt, men er fortsatt bestemt på at det er et relativt bra anlegg til 2200kr =D Endret 8. januar 2008 av siemensboy Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Vel, bare for å støtte Effectiv her: Min gamle H/k-reciever er oppgitt til 5*50 watt(FTC), men trekker 580watt fra størmnettet... men det som uansett er viktigst er hvor mange ampere en forsterker har, dvs hvor strømsterk den er. Nytter ikke med mange watt om forsterkeren får pustebesvær, og du hører surklelyder i stikkontakten Er alltid skryte-watt som blir oppgitt på PC-høyttalere, men er likevel ikke feil at det z5500 er oppgitt til 505 RMS... dette er vel musikk-watt (RMS) og ikke kontinuerlige watt (FTC)! Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Vel, bare for å støtte Effectiv her: Min gamle H/k-reciever er oppgitt til 5*50 watt(FTC), men trekker 580watt fra størmnettet... men det som uansett er viktigst er hvor mange ampere en forsterker har, dvs hvor strømsterk den er. Nytter ikke med mange watt om forsterkeren får pustebesvær, og du hører surklelyder i stikkontakten Er alltid skryte-watt som blir oppgitt på PC-høyttalere, men er likevel ikke feil at det z5500 er oppgitt til 505 RMS... dette er vel musikk-watt (RMS) og ikke kontinuerlige watt (FTC)! Er ikke RMS kontinuerlig? Det går i en sinus-kurve og jeg mente at dette var kontinuerlig .. Men jeg er langt ifra sikker på det, så kan godt hende at jeg tar feil. anyways er det ikke "ekte" watt på logitechanlegget. Musikkwatt eller ikke (vet ikke hva du mener med musikkwatt tho ) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 http://www.hifi-writer.com/he/misc/rmspower.htm I have provided a technical explanation (attached) showing in considerable detail about why this use of RMS is wrong, but believe me, it is wrong, and invariably grates on anyone who knows anything at all about electronics. A technically correct term for the measured power output of (and amplifier) would be 'long term almost undistorted sine wave average power into a resistive load', but this is commonly, and acceptably, shortened to just 'average power', or 'average sine wave power', since the other conditions in my longer description would be understood by technical people in this context. I am always surprised that anyone claiming technical knowledge in this area would use the term RMS in relation to power output. Although it is a term used by advertisers and (some) specification writers, it has no place in any respectable publication, especially one pretending to impart technical expertise. I would strongly suggest that 'RMS power' be banned forever from any journal that wants any sort of technical respectability when it discusses technical matters. Instead, I would advocate that the terms used should be just 'power', 'average power' or 'average sine wave power', all with the unit watt (abbreviated W). There could also perhaps be the occasional comment that it is sometimes erroneously referred to as 'RMS power'. Technical readers will understand, and others will at least not be mislead. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Vurderer å oppgradere fra Z-4 til z-5500. Men valget står mellom syncmaster 22" 226CW og z-5500. Men det anlegget der, hvordan er egentlig bassen? Er den fyldig? Er det slik som mange sier at det er kongelig til prisen og at ting faller ned fra bordet, blablabla ? Regner med at man ikke får magesug av anlegget ihvertfall 500W rms er jo ikke allverden.. men så får man det man vell det man betaler for. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Vurderer å oppgradere fra Z-4 til z-5500. Men valget står mellom syncmaster 22" 226CW og z-5500. Men det anlegget der, hvordan er egentlig bassen? Er den fyldig? Er det slik som mange sier at det er kongelig til prisen og at ting faller ned fra bordet, blablabla ? Regner med at man ikke får magesug av anlegget ihvertfall 500W rms er jo ikke allverden.. men så får man det man vell det man betaler for. Nå har ikke jeg dette annlegget, men jeg har vært hos en kamerat og prøvd det. Bassen er bra den ass, kameraten min kunne også fortelle om en gang han hadde på ganske høyt, da var moren hans 2 hus unna og kjente vibrasjoner i sofaen.. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jøsses Får håpe naboene ikke vil klage da.. Merker vell nok av forskjell mellom z-5500 og z-4 kan jeg tenke meg ? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Vurderer å oppgradere fra Z-4 til z-5500. Men valget står mellom syncmaster 22" 226CW og z-5500. Men det anlegget der, hvordan er egentlig bassen? Er den fyldig? Er det slik som mange sier at det er kongelig til prisen og at ting faller ned fra bordet, blablabla ? Regner med at man ikke får magesug av anlegget ihvertfall 500W rms er jo ikke allverden.. men så får man det man vell det man betaler for. Nå har ikke jeg dette annlegget, men jeg har vært hos en kamerat og prøvd det. Bassen er bra den ass, kameraten min kunne også fortelle om en gang han hadde på ganske høyt, da var moren hans 2 hus unna og kjente vibrasjoner i sofaen.. Hahaha right. Kjente vibrasjoner 2 hus unna. Rekkehus? KANSKJE. Men eneboliger er heller tvilsomt. Når mine to 15 tommere fra CV, som spiller høyere og kraftigere en de fleste subber ikke kjennes i huset forsiden av meg, bare høres, så tviler jeg sterkt på at hun kjente det riste i sofaen 2 hus vekke *fjortis overdrivelse* (Been there Hadde anlegget selv for 2 år siden) Og det spiller litt dypt og buldrete men ikke nok til at jeg hørte noe spesielt på andre siden av huset Edit: Sikker på at moren hannes ikke feis? Endret 9. januar 2008 av Effectiv Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Tror det blir syncmaster i første omgang da Men ok OT. Beklager dobbelpost Endret 9. januar 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Anlegget er LITT oppskrytt. Til musikk er det ikke så ekstremt bra som fanboys på forumet skal ha det til, men det er forsåvidt helt greit. Spør du meg, funker det bedre til hip-hop og trance enn til feks metal, men det er bare min oppfatning. Til å være eit surroundanlegg til 2500,- er ikkje prisen så værst i forhold til kva du får. At det ikkje er noko kjempeanlegg til musikk seier seg sjølv, musikk er ikkje meint å være i surround. Har hatt anlegget sjølv i 2 år og er veldig nøgd med det, men no skal det ut og skikkeleg stereoanlegg inn. Får jeg kjøpe det av deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå