Gå til innhold

Logitech Z-5500 generell diskusjon.

Anbefalte innlegg

Eg har ei padde som eg trykker av, aldri brukt knappen bakpå subwooferen, sikkert derfor eg aldri har hatt problemar med sikringen heller. Det er jo ikkje noko stor effekt, men det er lurt å slå av anlegget med fjernkontrollen eller på kontrolleiningen før du slår av med brytaren.

Ja å slå av med av-knappen på "padda" er sikkert en god idé! Skal prøve det :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den går ikke når jeg spiller.... enten ryker den når jeg trykker den av eller på!

Hmm... Slikt pleier å skje med de "raske" sikringene. Er du sikker på at du har fått en "treg" sikring?

Står Treg på pakken ihvertfall...

Er riktig at jeg skal bruke 2A 250V Treg sikring?

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar
Er riktig at jeg skal bruke 2A 250V Treg sikring?

Det stemmer. På selve sikringen skal det stå T2H250V, og ikke F-et-eller-annet.

Da må det være noe annet. :hmm:

jeg kjøpte en pakke med sikringer fra Clas Ohlson og det står kun 2AC250V. Har jeg ikke rette sikringen da??

Lenke til kommentar
jeg kjøpte en pakke med sikringer fra Clas Ohlson og det står kun 2AC250V. Har jeg ikke rette sikringen da??

Kan godt hende det er litt forskjellige typer "trege" sikringer der ute. Jeg kjøpte en pakke med sikringer fra Clas Ohlson jeg også, og de fungerte fint i anlegget, men jeg husker ikke hva som stod på de. Skal sjekke det når jeg kommer hjem senere i kveld. :)

Lenke til kommentar

Kan godt hende det er litt forskjellige typer "trege" sikringer der ute. Jeg kjøpte en pakke med sikringer fra Clas Ohlson jeg også, og de fungerte fint i anlegget, men jeg husker ikke hva som stod på de. Skal sjekke det når jeg kommer hjem senere i kveld. :)

Takker!

Lenke til kommentar
Skulle Z-5500 vært på 500 watt RMS, så måtte den trukket ca 800 watt fra vegguttaket, altså 3,5A, men strømforbruket er oppgitt til under halvparten av det, 1,5A.

1.5 A tilsvarer 350 watt ut av veggutaket. Hvor mye yter Z-5500 egentlig i RMS da?

Er det ikke rundt 505/500 det yter i RMS sånn omtrent?

Kjøpte meg et Z-5500 i dag jeg :D Fy fa*n for et trøkk^^ Et av de beste kjøpene jeg har gjort :)

Lenke til kommentar
Skulle Z-5500 vært på 500 watt RMS, så måtte den trukket ca 800 watt fra vegguttaket, altså 3,5A, men strømforbruket er oppgitt til under halvparten av det, 1,5A.

1.5 A tilsvarer 350 watt ut av veggutaket. Hvor mye yter Z-5500 egentlig i RMS da?

Er det ikke rundt 505/500 det yter i RMS sånn omtrent?

Kjøpte meg et Z-5500 i dag jeg :D Fy fa*n for et trøkk^^ Et av de beste kjøpene jeg har gjort :)

Bra du også er fornøyd da! Hvor mye ga du for ditt?

Ja det er trøkk i massevis:p

Er redd jeg kommer til å få klager fra naboer hvis jeg kjøper dette annlegget :p Utrolig bra lyd, men kanskje litt for bra til det jeg kan ha... men alikevel har jeg så jævlig lyst på det :roll:

Fikk høre fra nabo'n som bor 20m vekke kunne høre det inne i sitt hus.... jeg hadde det på 60% av volumet :p

Stakkars jævler :cool:

Lenke til kommentar
Fikk høre fra nabo'n som bor 20m vekke kunne høre det inne i sitt hus.... jeg hadde det på 60% av volumet :p

Haha, ja har også hørt noen rykter fra en kamerat at det kan skje ja :p Så vet ikke om jeg tør å kjøpe dette :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Haha, ja har også hørt noen rykter fra en kamerat at det kan skje ja :p Så vet ikke om jeg tør å kjøpe dette :p

Tror egentlig ikke de kan klage om ikke det er sent på kveld eller noe :p

Jeg kan kun spille på litt guff fra skolen slutter til folk kommer hjem om dagen... da viser jeg litt hensikt:p Men nabo'n er hjemmeværende her... men pokker ikke mitt problem :p

Må bare si at det ruler på film og spill også!!

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar

Haha jeg må bare le litt av flere kommentarer her, sorry. Z-5500 trekker ikke 505 watt rms nei. Det trekker ca 130-150 watt rms. Logitech har oppgitt falske watt.

Og om du sier anlegget er for godt for deg, så tror jeg ikke det! Det holder nok i massevis til dere som mener det er bra, men jeg vil tippe at dere er omtrent 13-16 år gamle :p No offence, men Z-5500 har langt ifra trøkk og laaangt ifra en fin lyd :) En skikete mellomtone og en slafsete bass. På høye volumer er det vondt å høre pga en ekstrem forvrengning men hva forventer man til prisen ? :) For 2500 kr er det et knall-anlegg, no doubt. Men å si at det låter nydelig og kraftig vil jeg ikke si. Kom og lytt på cvene mine vis du vil høre kraft :) Men ikke forvent noe godlyd her heller, tho mye bedre en logitech sitt! :p

Lenke til kommentar
Haha jeg må bare le litt av flere kommentarer her, sorry. Z-5500 trekker ikke 505 watt rms nei. Det trekker ca 130-150 watt rms. Logitech har oppgitt falske watt.

Og om du sier anlegget er for godt for deg, så tror jeg ikke det! Det holder nok i massevis til dere som mener det er bra, men jeg vil tippe at dere er omtrent 13-16 år gamle :p No offence, men Z-5500 har langt ifra trøkk og laaangt ifra en fin lyd :) En skikete mellomtone og en slafsete bass. På høye volumer er det vondt å høre pga en ekstrem forvrengning men hva forventer man til prisen ? :) For 2500 kr er det et knall-anlegg, no doubt. Men å si at det låter nydelig og kraftig vil jeg ikke si. Kom og lytt på cvene mine vis du vil høre kraft :) Men ikke forvent noe godlyd her heller, tho mye bedre en logitech sitt! :p

Må bare le av du gidder å kommentere i det hele tatt...

og hvordan vet du at den ikke trekker 505 Watt RMS ?

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar

Jeg kan kun spille på litt guff fra skolen slutter til folk kommer hjem om dagen... da viser jeg litt hensikt:p Men nabo'n er hjemmeværende her... men pokker ikke mitt problem :p

Hehe frister veldig nå ja :p

Lenke til kommentar

Koster jo egentlig ikke mye... du får en god del for pengene!

Lenke til kommentar

Er ganske billig til å være så bra ja, men det kommer ihvertfall oppi 3 tusen ++ for meg fordi jeg da også må ha nytt lydkort (pga det intrigerte jeg har nå vil ikke gi ordentlig surround i vista, pga dårlig drivere muligens), men forsatt er jo ikke det sykt mye .. det er vel verdt det :roll:

Lenke til kommentar

Er ganske billig til å være så bra ja, men det kommer ihvertfall oppi 3 tusen ++ for meg fordi jeg da også må ha nytt lydkort (pga det intrigerte jeg har nå vil ikke gi ordentlig surround i vista, pga dårlig drivere muligens), men forsatt er jo ikke det sykt mye .. det er vel verdt det :roll:

Ble 3000 her også med lydkort.... bærbare tar ikke ikke slike anlegg :p

Jeg valgte dette: Creative SB

Funker digg til bærbar!

Logitech Z5500 Film1

Logitech Z5500 Film2 ;)

Lenke til kommentar

Må bare le av du gidder å kommentere i det hele tatt...

og hvordan vet du at den ikke trekker 505 Watt RMS ?

Trenger ikke å være rakketforsker for å forstå det da :)

Samlet utgangseffekt (FTC): 505 watt RMS

basshøyttaler: 188 watt RMS (til 8 ohm ved 100 Hz, med 10 % THD (total harmonisk forvrenging))

satelitthøyttalere:

høyre/venstre: 62 watt RMS x 2 (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD)

senterhøyttaler: 69 watt RMS (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD)

venstre/høyre bakhøyttaler: 62 watt RMS x 2 (til 8 ohm ved 1 kHz, med 10 % THD)

Okei, de tester høytalerene på 1 testtone: 1Khz og ender opp med HELE 10% Harmonisk forvrengning.

Og de tester subben på EN testtone 100 hz og ender opp med 10% harmonisk forvrengning.

Så skal vi se hvordan ekte watt regnes ut:

NAD c372:

2x150 watt Målt på denne måten: 20-20000hz (altså alle toner fra 20 hz til 20 000 hz, og ender opp med 0.02 % harmonisk forvrengning!

Bare for å legge til noe. C372 koster 6000 og ingen høytalere følger med.

Z-5500 koster 2500 inkl 5 satelitter og en subb. Den yter "såkalte" 505 watt rms. NAd c372 yter 2x150 watt /1x300 watt.

Konklusjon: NAD har ekte watt, Logitech har "falske" watt.

Et sitat fra en tideligere tråd ang wattene til z-5500:

Logitech har oppgitt dette anlegget til totalt 500 watt, dette er bare tull. En titt bak på sub-kassa og noen utregninger og man kommer frem til at strømforsyninga trekker 240 watt fra lysnettet. Du trenger ikke være ingeniør for å skjønne at strømforsyninga ikke kan gi mer enn den trekker fra lysnettet. Dette anlegget har faktisk bare 145 realistiske watt

Håper dette gjorde det litt klarere for noen folk her inne :)

Men så skal det være sagt! watt er ikke alt, kvalitet er viktigere. Men logitech har tho ingen av disse to :) hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...