Gå til innhold

Logitech Z-5500 generell diskusjon.

Anbefalte innlegg

G51 er laget til gaming, mens z5500 er laget som et multimedie-anlegg. Jeg vet at effekten ikke betyr all verden, men at anlegget har 505 watt er ikke noe man skal tro på. Jeg kjøpte det når jeg var 14 eller noe der, fordi det hadde "mange watt" og "en stor subb" og det var "surround, ikke stereo". Og det var billig ;) Jeg var veldig fornøyd med det i ca 1 år, før jeg tok turen på hfk med en venn og vi hørte cerwin vega for første gang. Da var det ingen vei tilbake og 10 000 kr forsvant ut av banken :) hehe.. Men til 2500 kr er det ABSOLUTT verdt en kikk! Det spiller velidg høyt og relativt pent. Det har en veldig slafsete bass, men diskanten minner meg grusomt om CV :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G51 er laget mer til spilling, altså avhengig av god surround og klar lyd. Det vil si at det taper litt på musikken osv. Den klarer nok fint musikk også, men en skikkelig hifi person hadde lagt merke til forskjellen ved gaming høyttalere, vanlige eller musikk høyttalere.

Z5500 er mer som et altmulig sett, altså kan brukest til film, musikk og spilling, men får ikke framhevet det viktig innen, ja la oss si spill, der man ofte er avhengig av klar lyd, og skikkelig surround.

G51 er mer som enn oppdatert utgave av disse : https://prisguiden.no/product.php?productId=21554 - https://prisguiden.no/product.php?productId=54534

https://prisguiden.no/product.php?productId=79389

Kanskje dårligt forklart, men dere skjønner vel poenget.

Endret av !Butthead!
Lenke til kommentar

Dette blir sikkert litt offtopic :p

Etter å ha lest gjennom her har jeg nå bestemt meg for å kjøpe Z-5500. Det gamle anlegget mitt begynner å bli litt lite, så regner med at dette vil være en verdig arvtaker. Sitter i dag på et eldre Logitech surround anlegg. Et X-620 som jeg vil si har vært en god følgesvenn. Av erfaring vil jeg si at Logitech lager gode kvalitetsprodukter til en fornuftig og konkurransedyktig pris.

Kan godt hende jeg legger ut noen erfaringer her når jeg kommer så langt at jeg har fått kjøpt Z-5500 :)

Lenke til kommentar
Dette blir sikkert litt offtopic :p

Etter å ha lest gjennom her har jeg nå bestemt meg for å kjøpe Z-5500. Det gamle anlegget mitt begynner å bli litt lite, så regner med at dette vil være en verdig arvtaker. Sitter i dag på et eldre Logitech surround anlegg. Et X-620 som jeg vil si har vært en god følgesvenn. Av erfaring vil jeg si at Logitech lager gode kvalitetsprodukter til en fornuftig og konkurransedyktig pris.

Kan godt hende jeg legger ut noen erfaringer her når jeg kommer så langt at jeg har fått kjøpt Z-5500 :)

Du kommer til å bli storfornøyd med anlegget! :thumbup: Bare ikke spill for høyt... det fikk jeg høre av naboen min :p

Lenke til kommentar
merkelig, jeg har hatt anlegget i snart 2år og har aldri byttet sikring!?

jeg har spilt hardt og lenge på det ved flere annledninger :p

...kanskje ikke hardt nokk!? :D

som Flimzes sier, så er sikringen på 250w av en årsak... ikke bytt til større, da kan elektronikken ta turen!

Har ikke tenkt å bytte til noe, men det sies at trykker du av, av/på knappen på sub'n for tidlig eller skrur den på rett etter du har skrudd den av så kan sikringen gå rimelig lett!

Dette sto på en bruker-greie på Komplett.no:

OBS!!!! Anlegget har en sikring som er plassert i suben. Denne sikringen er "time delayed", altså tidsinnstilt. Dvs. at du ikke kan skru av anlegget(knappen bakpå suben) og skru det på igjen før det har gått en viss tid(uvisst), fordi sikringen da vil gå. Dette problemet har en meget enkel løsning. Man skrur enkelt og greit ut sikringen og setter den inn igjen. Da kan man skru anlegget på igjen med en gang. Hvis du noen gang opplever at du skrur på anlegget med knappen bakpå suben og anlegget ikke får strøm kan jeg nesten garantere for at det er sikringen som har gått. Da er det bare å dra på nærmeste el-butikk og spørre om de har en 2 ampere time delayed sikring.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HAHAHA, DER røyk sikringen på min Z5500!!

hehe, jeg hadde instalert Elko Wireless-relé på noen stikk for lys og drev og Flicket det av og på, gang på gang på gang :p men, Z5500 sto på stua ifm. juleferie og litt vell mye serier og se... og Subben var koblet til en av de stikkontakene :p

jaja, får dra på den lokale sjappa og se etter en Time delayed sikring da^^

Lenke til kommentar

Bare lurer på om noen her egentlig vet hva en sikrig er jeg :roll:

Og hvorfor maser noen om "time delayed" sikring?

Om den har røket får du ikke noe liv i systemet, det er helt døtt som om du ikke har satt i strømen.

BTW: Her er en sikring på 80A (i Z-5500 er den på 2A og "tråden" i den er veldig tynn)

14017-Cadence_AGU_Sikring.jpg

Lenke til kommentar
Bare lurer på om noen her egentlig vet hva en sikrig er jeg :roll:

Og hvorfor maser noen om "time delayed" sikring?

Om den har røket får du ikke noe liv i systemet, det er helt døtt som om du ikke har satt i strømen.

BTW: Her er en sikring på 80A (i Z-5500 er den på 2A og "tråden" i den er veldig tynn)

14017-Cadence_AGU_Sikring.jpg

Kan jeg bare stappe i en 2A 250V sikring da? Ikke noe som heter Time Delayed?

Lenke til kommentar

Det at den er "time delayed", betyr at det er en treig sikring, altså at den tåler flere amper enn oppgitt, over korte tidsrom, uten å ryke.

Forresten så var det en tidligere i tråden som påsto at G51 hadde "ekte" watt, må nok protestere der, har vel knapt halvparten så mange reelle watt som den er oppgitt til.

Skulle Z-5500 vært på 500 watt RMS, så måtte den trukket ca 800 watt fra vegguttaket, altså 3,5A, men strømforbruket er oppgitt til under halvparten av det, 1,5A.

Lenke til kommentar
Nei, skal ikkje bety noko det, du skal faktisk bruke knappen, det er det den er meint for.

Spelar du veldig høgt, når er det den går? Verkar merkeleg, har aldri tatt min.

Den går ikke når jeg spiller.... enten ryker den når jeg trykker den av eller på!

Lenke til kommentar

Hmm, slår du av anlegget før du slår av knappen? Kan jo alltids prøve stikkontakten i staden for, kanskje effekten som blir laga når du trykker på knappen er nok til å ta sikringen. I så fall er det dårleg patent av Logitech.

Lenke til kommentar
Hmm, slår du av anlegget før du slår av knappen? Kan jo alltids prøve stikkontakten i staden for, kanskje effekten som blir laga når du trykker på knappen er nok til å ta sikringen. I så fall er det dårleg patent av Logitech.

Ja slår det alltid av før jeg trykker det helt av.

Skal prøve å ta stikkontakten heller. Men det har vel ikke noe med at det står på hele dagen? Jeg skrur kun av bakpå subben når jeg skal legge meg.....

Lenke til kommentar

Eg har ei padde som eg trykker av, aldri brukt knappen bakpå subwooferen, sikkert derfor eg aldri har hatt problemar med sikringen heller. Det er jo ikkje noko stor effekt, men det er lurt å slå av anlegget med fjernkontrollen eller på kontrolleiningen før du slår av med brytaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...