FuzzFuet Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Har du vurdert Z-5450? Samme system, men litt mer frihet til å plassere høyttalerne. Det er ikke det samme, har et Z-5500 og et Z-5450 her i huset og Z-5500 har mye bedre "trøkk" i bassen mens Z-5400 har ikke så "god" bass, blir lett innestengt på en måte, mens diskant osv. er det samme Nå er ikke jeg noen ekspert, men dette er min mening etter det jeg hører Og de "trådløse" høytalerne må fortsatt ha strøm da, så helt fritt er det ikke. Hører at sikringen går lett på bassen siden den er tidsinnstilt eller noe. Hvor og hvordan gjør man det??? Den har røket 2-3 ganger hos meg Har lest at der er bare å skru ut og inn sikringen så kan du slå den av og på så mye du bare vill! hvor sitter den egentlig? Bak på subben rett over strømledninga. Er sikringen røket så er den det, og da må du skifte. Koster 2.50kr for en ny. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Har du vurdert Z-5450? Samme system, men litt mer frihet til å plassere høyttalerne. Det er ikke det samme, har et Z-5500 og et Z-5450 her i huset og Z-5500 har mye bedre "trøkk" i bassen mens Z-5400 har ikke så "god" bass, blir lett innestengt på en måte, mens diskant osv. er det samme Nå er ikke jeg noen ekspert, men dette er min mening etter det jeg hører Og de "trådløse" høytalerne må fortsatt ha strøm da, så helt fritt er det ikke. Hører at sikringen går lett på bassen siden den er tidsinnstilt eller noe. Hvor og hvordan gjør man det??? Den har røket 2-3 ganger hos meg Har lest at der er bare å skru ut og inn sikringen så kan du slå den av og på så mye du bare vill! hvor sitter den egentlig? Bak på subben rett over strømledninga. Er sikringen røket så er den det, og da må du skifte. Koster 2.50kr for en ny. 2.50,- ? Bare å kjøpe inn ett lite lager da;) Men vet du hvor lenge den er innstilt? 1 time? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Nå har jeg nettopp tatt i bruk Logitech Z-5500! Må si det var en herlig lyd i det! Ikke skurringer på høye punkt eller noe, kun foreldre som lurer på hva f*** de har kjøpt til meg! Men får ikke lyd på de to bakhøytalerne? Hva må jeg gjøre for å kunne få det til? (Musikk) Takker for svar! Endret 25. desember 2007 av HighlineDSG Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Sikringer er ikke tidsinnstilte, det hadde jo bare vært dumt, hva skal man da med sikringer? Derimot så er ikke sikringen i Z-5500 så alt for stor, mener å ha lest at den er på 250W, folk har satt i 500w sikringer og på den måten omgått problemet, men det er nok ikke anbefalt, for da er det mulig at noe inni høytaleren går i stykker om du spiller for høyt for lenge. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 merkelig, jeg har hatt anlegget i snart 2år og har aldri byttet sikring!? jeg har spilt hardt og lenge på det ved flere annledninger ...kanskje ikke hardt nokk!? som Flimzes sier, så er sikringen på 250w av en årsak... ikke bytt til større, da kan elektronikken ta turen! Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 merkelig, jeg har hatt anlegget i snart 2år og har aldri byttet sikring!?jeg har spilt hardt og lenge på det ved flere annledninger ...kanskje ikke hardt nokk!? som Flimzes sier, så er sikringen på 250w av en årsak... ikke bytt til større, da kan elektronikken ta turen! Har ikke tenkt å bytte til noe, men det sies at trykker du av, av/på knappen på sub'n for tidlig eller skrur den på rett etter du har skrudd den av så kan sikringen gå rimelig lett! Dette sto på en bruker-greie på Komplett.no: OBS!!!! Anlegget har en sikring som er plassert i suben. Denne sikringen er "time delayed", altså tidsinnstilt. Dvs. at du ikke kan skru av anlegget(knappen bakpå suben) og skru det på igjen før det har gått en viss tid(uvisst), fordi sikringen da vil gå. Dette problemet har en meget enkel løsning. Man skrur enkelt og greit ut sikringen og setter den inn igjen. Da kan man skru anlegget på igjen med en gang. Hvis du noen gang opplever at du skrur på anlegget med knappen bakpå suben og anlegget ikke får strøm kan jeg nesten garantere for at det er sikringen som har gått. Da er det bare å dra på nærmeste el-butikk og spørre om de har en 2 ampere time delayed sikring. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hva er optisk utgang? Har noe slikt på mitt eksterne lydkort.. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Eh... Sikringen er på 2A Lenke til kommentar
Snagga Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Eh... Sikringen er på 2A Var jo det han skreiv da =P Jeg har au samme problemet som ''hihgline'' med at backhøytalere og center ikke funker under musikk spilling =(=(. Noen som vet åssen man fikser det =D Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Jeg synes anlegget bare er bedre og bedre! Stilig med funksjoner som fulgte med programvarent il lydkortet der man kan legge på effekter til musikken som Concert Hall, Theatre, bathroom osv Men pleier som regel spille på full guff etter skolen til rundt middagstid når folk kommer hjem, er det noen lover mot å spille høyt egentlig???? Vil ikke ha naboene på døra..... Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hvis sikringen er Time-delayed, så er det sikkert en automatsikring inni i tillegg som slås av ved høy belastning, og den slår seg da PÅ igjenn etter gitt tid i henhold til Tid og Temperatur vil jeg tro. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Eg har alltid dratt ut støpselet, fungerer veldig greit det. Knappen bakpå har eg knapt brukt. Har aldri skifta sikring i løpet av 2-3 år. Du får ikkje lyd i bakhøgtalere og surround fordi musikken er i stereo. Du har riktignok eit par måtar å få det til på. Ved bruk av digitale innganger (optisk og coax) kan du velge ein effekt kalla "DB Pro Logic II Music" eller noko sånt på Z-5500. Den prosesserer lydsignalene og sender til alle seks. Med 6 ch direct må dette eventuelt gjerast i lydkortet på PC-en, om den har den mogelegheiten. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Har nettopp skaffet meg høyttalerne etter å ha ønsket meg dem en stund, og er delvis fornøyd. Til film og spill er Z-5500 fantastisk. Den tunge dypbassen teller veldig når krevende lyder som f.eks. eksplosjoner skal gjengis. Til musikk derimot, fungerer den ikke like bra. Settet sliter sterkt med mellomtonen, og det merkes spesielt siden jeg hører mye på metal/rock. Ser ut til at bassen prøver å ta litt av mellomtonen, og det høres ikke fint ut. Annen musikk med svakere mellomtone, høres bedre ut. Uansett er dette anlegget en kraftig oppgradering fra mitt gamle 4.1-anlegg. Den digitale utgangen oppdager hvilken lydkilde jeg hører på automatisk, og 2-kanals lyd oppmikses til 5.1 med den innebygde Pro Logic II-dekoderen. Det gjør 2-kanals-filmer og TV litt bedre. Men en ting er i alle fall sikkert. Når jeg får råd skal jeg investere i et skikkelig HiFi-anlegg for musikk, mens Z-5500 da får bli som film/spill-høyttalere. Konklusjon: Z-5500 anbefales ikke til de som bare skal bruke det til musikk, men du får mye for pengene om det skal brukes til en blanding eller bare til film og spill. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Men en ting er i alle fall sikkert. Når jeg får råd skal jeg investere i et skikkelig HiFi-anlegg for musikk, mens Z-5500 da får bli som film/spill-høyttalere. Eit stereo hi-fi-anlegg spelar rotta av Z-5500 sjølv til film og spel, så eg ville aldri vurdert å bruke Logitech-anlegget til noko som helst med eit hi-fi-anlegg tilgjengeleg. Er i den situasjonen no, har kjøpt stereoanlegg og Z-5500 kjem aldri til å bli brukt meir så det blir donert til eit veldedig formål. Har oppdaga at surround ikkje var så viktig like vel, spesielt om du ikkje ser veldig mykje film. Sjølv då er hi-fi betre enn billig surround. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Dette er garantert ikke et anlegg for de som hører på rock/metal nei. Jeg hører MASSE på musikk hver dag, og er strålende fornøyd med dette anlegget. Men da kan jeg også raskt legge til at jeg nesten bare hører på hiphop/rap og trance/techno. Til film fungerer det utmerket, spesielt hvis du bruker coax/optisk og filmen har enten DD digital eller DTS. Da kommer det automatisk opp på kontrollenheten at den mottar dts/DD digital Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Kan være enig i at anlegget ikke spiller alle musikksjangre like bra, men hører man på den mer "voldsomme" musikken (slik jeg gjør ) så spiller dette anlegget kanon! Er meget bra på film og! Ekstremt med ledningskaos hvertfall! Nå gjemmes det ledninger for harde livet her Skal legge ut noen bilder senere Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Lurer også på om jeg skal kjøpe disse.. Hadde jeg spart noe hvis jeg hadde kjøpt fra her http://www.amazon.co.uk/Logitech-GmbH-9701...pd_sbs_ce_img_1 De koster jo bare over 1000 lappen.. Men pris + moms + frakt så blir det vel litt det å.. Endret 27. desember 2007 av Butthead600 Lenke til kommentar
siindre Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Kan være enig i at anlegget ikke spiller alle musikksjangre like bra, men hører man på den mer "voldsomme" musikken (slik jeg gjør ) så spiller dette anlegget kanon! Er meget bra på film og! Ekstremt med ledningskaos hvertfall! Nå gjemmes det ledninger for harde livet her Skal legge ut noen bilder senere Bruk digital ledning du, så slipper du ledningskaoset til ett viss nivå Pluss bedre lyd. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Lurer også på om jeg skal kjøpe disse.. Hadde jeg spart noe hvis jeg hadde kjøpt fra her http://www.amazon.co.uk/Logitech-GmbH-9701...pd_sbs_ce_img_1 De koster jo bare over 1000 lappen.. Men pris + moms + frakt så blir det vel litt det å.. Ehm, det er pund og ikke dollar, regn om prisen en gang til Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 My bad.. Da var det vel ikke så billig alikevel da.. Men spiller de faktisk så bra at de er verdt den "høye" prisen? Har tenkt lenge på de, ser det er mange reviews på nettet og slikt.. Subben ser jo uberkraftig ut også da. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 My bad.. Da var det vel ikke så billig alikevel da.. Men spiller de faktisk så bra at de er verdt den "høye" prisen? Har tenkt lenge på de, ser det er mange reviews på nettet og slikt.. Subben ser jo uberkraftig ut også da. Subben er überkraftig Snart ferdig med å gjemme ledningene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå