Gå til innhold

Logitech Z-5500 generell diskusjon.

Anbefalte innlegg

Det jeg er redd mest for er at Jesus skal dømme meg før jeg får kjøpt et annlegg.

Whahaha.

Neida. Ikke har jeg råd til et liiit ortli annlegg (7500 kr ca forsterker og 2 høytalere), men råd til dette har jeg.

Men jeg liiiker at jeg har lyd! Og ha satelitthøytalere liker jeg ikke.

Er satelitthøytalerne 2veis? Men Mellomtonen blir jo så fuckings lav.!""w2qe3xfcdxcv cxv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kasamo2..

Jeg tenker på når man spiller for å spille høyt, og driter i kvalitet.. Hva tåler de? =)

Ehhh...Viss du setter ned subben går det høyere jeg har tatt 100% på pc'n og boost 11 på anlegge...Jeg vet ikke hvor lenge den tåler det...Men det vill jeg ikke finne ut...Er så evig høyt at det føles serri at du kan sprenge øretrommene, men viss du skal være så uheldig og sprenge subben/noen høytalere kan du vell sende de inn og bare si at du ikke boosta...Jeg gjorde det(kjøpte de hos amentio) Jeg hadde tatt av grillen også, de sa det var greit bare jeg satt den orntelig på igjen:P så fikk jeg nytt.....

Men når du mener hva de tåler...Mener du hvor høyt de spiller før de går helt føyken? det vet jeg ikke fordi har aldri greid det...Grunnen siden jeg sendte min inn var at subben var ødelagt før jeg fikk det:P Å ironisk nok var det på en mandag:P Men jeg tror ikke du skal være for redd for og spille for høyt...tenkt heller på hørselskader før du tenker på det:P

Lenke til kommentar
Hvor lang garanti er det på dette? 1 år? 2 år? Tenkte på hvis man skulle være så "uheldig" å sprenge subben.. :whistle:

Jeg er ikke sikker på butikken, men det står i håndboka som følger med anlegge at garnatien varer i 2år. Jeg er ikke sikker men tror det sto på Amentio når jeg kjøpte det at jeg fikk garanti i endten 2-3 år ellrno men har hatt det 6måneder nå..

ahhh...Trodde denne ble posta i samma jeg når jeg dobbelposta, men er kanskje bare på store innlegg og her kanskje for langt tid imellom hver post..

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sikringa gikk i huset og da gikk selvfølgelig sikringa på anlegget også... nå har jeg byttet ut 3 sikringer og alle har røket... hva pokker skal jeg gjøre for å få det på igjen uten at sikringene sprenger? Skal alt stå på, (on knappen bak på subben og stikkontakten) eller alt av osv....?? Irriterende!

Lenke til kommentar

Du får ikke surround...

De 2 lydkablene leverer ikke ut Surround. Men du kan endre modus på annlegget så at den sender stereo bak også.

Du må ha S/PDIF fra tingen du skal ha lyd fra. Eller en 5.1 Jack kabel der det er 3 jackabler i ene enden.

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har fått høre i en annen tråd at TV'er ikke kan sende ut mer enn 2.1 lyd. Derfor (basert på at dette stemmer) ba jeg om en link til en kabel fra min Playstation 3 til Z-5500'n, så jeg kunne få 5.1 surroung når jeg spiller/ser film på den. Da ble jeg linket til denne. Hvilken er rett av de tre (ink. de to du viste til)? :)

Lenke til kommentar
Jeg blir nesten sjokkert over at jeg har lyst til å prøve det der men det har jeg. Selv er jeg mer interessert i hifi og ikke plast anlegg men mye lyd for penga er ihvertfall=)

Hehe, jeg var også driiiitkeen på dette anlegget. men så fikk jeg en god stereoforsterker og fine høyttalere til samme prisen, og angrer ikke! Det eneste som mangler er surround, men kan ikke klage på noe annet! :D

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker enda, har ikke prøvd det så mye enda.

Men jeg synes det er bra mye diskant i forrhold til hva jeg er vant med, og dette kan jeg ikke tukle med (har ikke funnet det i alle fall).

Mottok Z-5500 etter 5 dager. Tok dem 2 dager og sende pakken.

Fra Pixmania.

Men en god stereoforsterker og gode høytalere er jo IMBA.

(Men jeg har lyst på surround).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har nå lest gjennom hele posten å er overasket over hvor mange sikringer dere klarer å sprenge ,,

Så derfor registerte jeg meg her for å skrive et lite innlegg :)

Jeg bor "på lande" å spiller 100-150% (boost med andre ord) hele dagen , hver dag , uten unntak ... Fra klokken halv 4 da jeg kommer fra jobb til 11-12 da jeg vanligvis legger mer :p

Sikringen gikk en gang hos meg ,, da satte jeg i en som var bare bittelitt større , rett og slett fordi jeg ga meg faen :p

Men uansett .. Har spillt nå som jeg forklarte i 2 år med den "litt for store sikringa" .. Å det har ikke vært noe prob ! ..

Helt til her om dagen , da jeg var så full at jeg ga faen i hvordan lyden hørtes ut , å bare kjørte på til rundt Boost20 ,, Da spillte jeg slik i kansje en halvtime eller noe ,, det luktet svidd som bare det ,, men det brydde jo selvfølgelig ikke lille-fulle-meg :(

Så etter den halvtimen sprengtes subben ,, alt annet overlevde :)

(veldig usikker på tida , men var rundt en halvtime vertfall)

Men elsker Z-5500 bare rett og slett ,, seff finnes det bedre , men ikke til den prisen !

Lenke til kommentar

Det med sikringen er nok at strømforsyningen (kondensatorene) trekker for mye strøm. Det er i alle fall en treg sikring hos meg (står på den).

Men dette med at sikringen går gjelder sikkert det gammle settet.

Jeg bruker en felle/padde/multistikkontakt med av/på bryter, slår alltid av strømmen på natta, har ikke opplevd at sikringen har gått...

Folket sier at sikringen går når annlegget slåes på (når strømforsyningen får strøm).

Jeg synes at mellomtonen er for dårlig på annlegget.

Jeg har:

M/N: S-0115B

PID: R842

Speaker Wire

Firmware: 2.1.0

http://forums.techpowerup.com/archive/index.php/t-57985.html

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...