slurp Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg har et spørsmål angående Z-5500.. Hvordan funker anlegget til musikk som f.eks Guns N' Roses og Maiden osv.. ?? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Jeg har et spørsmål angående Z-5500.. Hvordan funker anlegget til musikk som f.eks Guns N' Roses og Maiden osv.. ?? til de som har promille i blodet, så hører de ikke forskjell. men de som har z-5500 og de som har et anlegg til 5-20k er det vesentlig forskjell i lydmengde og lydkvaliet, det garanterer det jeg deg. opplevd det samme med meg og mitt anlegg og min roomie som har z-5500. han har kommentet akkurat det samme selv Endret 11. august 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Du får ikke 5.1 lyd hvis du bruker digital optisk eller coaxial, du må ha analog. Stemmer det da? Jeg får da vitterlig 5.1 med optisk kabel... Ble forresten overrasket over at Z-5500 fortsatt var i salg og var populært. Har hatt min i 4 år nå. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hvordan funker anlegget til musikk som f.eks Guns N' Roses og Maiden osv.. ?? Z-5500 sin forsterker har ikke god kontroll, noe som bl.a. gir svært buldrete bass, og mellomtonen er fraværende. Til musikk som Rock og Metal er Z-5500 spesielt ikke anbefalt, da disse genrene gjerne er rike på mellomtonen. Dersom du ikke er så nøye på at musikken skal høres riktig ut og har ingen planer om å kjøpe Hi-Fi, er nok Z-5500 en grei løsning om den også brukes til film og spill. Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Er det mulig å bruke anlegget med Xbox 360? Og evt. hvordan gjør jeg det med de optiske kablene? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Du får ikke 5.1 lyd hvis du bruker digital optisk eller coaxial, du må ha analog. Stemmer det da? Jeg får da vitterlig 5.1 med optisk kabel... Ble forresten overrasket over at Z-5500 fortsatt var i salg og var populært. Har hatt min i 4 år nå. Ja det gjør du nok, men jeg mente i spill, der får du bare lyd fra sidehøyttalerne og ikke center. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ja det gjør du nok, men jeg mente i spill, der får du bare lyd fra sidehøyttalerne og ikke center. Skjønner. Spill har jeg ikke noe peiling på i det hele tatt. Jeg sluttet for mange år siden da jeg mistet et helt semester til Red Alert 2. Jeg skjønner dog ikke helt hvorfor kabelen man bruker skulle spille noen rolle fordi man spiller spill? Har du noe info om dette, eller link til mer info? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Ja det gjør du nok, men jeg mente i spill, der får du bare lyd fra sidehøyttalerne og ikke center. Skjønner. Spill har jeg ikke noe peiling på i det hele tatt. Jeg sluttet for mange år siden da jeg mistet et helt semester til Red Alert 2. Jeg skjønner dog ikke helt hvorfor kabelen man bruker skulle spille noen rolle fordi man spiller spill? Har du noe info om dette, eller link til mer info? Har nok ikke det, fant ut det selv. Al lyd som ikke er digital vil bare komme fra sidehøyttalerene når man bruker optisk (musikk,spill og filmer uten digital støtte). Så man må bruke analog til alt dette hvis man vil ha 5.1 og optisk bare når man vil ha digital lyd på filmer. Endret 11. august 2008 av Iceman22 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Har nok ikke det, fant ut det selv. Al lyd som ikke er digital vil bare komme fra sidehøyttalerene når man bruker optisk (musikk,spill og filmer uten digital støtte).Så man må bruke analog til dette og optisk når man vil ha digital lyd på filmer. Det tror jeg avhenger av oppsett, lydkortdriver, etc. Selv kjører jeg nå systemet på en Linuxmaskin (som jeg bruker som PVR). All lyd fra maskinen kommer i form at DTS 5.1 eller DTR 2.0. Spiller jeg film (Både DVD og annet) med 5.1 støtte får man 5.1 lyd. Spilles noe annet (TV, mp3, e.l) kommer lyden i DTS 2.0. Når lyden kommer i DTR 2.0 blir selvsagt lyden bare stereo, men den kommer i alle 5 høytalere. Uten å ha særlig peiling på det tror jeg det avhenger av hvilket signal lydkortet og driveren sender. Sendes et vanlig stereosignal via den optiske kabelen får man bare lyd i sidehøytalerene, sendes DTS 2.0 stereo signal får man lyd i alle høytalerene. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Grunnen til at man ikke kan bruke digitalkabel til surroundlyd i spill, er fordi det er ingen kort som kan overføre EAX-lyd digitalt. Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Kjøpte dette anlegget tidlig i år, og har stått urørt igjennom hele sommeren (gadd ikke å pakke den opp bare for sommeren..) og har brukt den siden onsdag, men idag sku hakker den hvert 25-45 sekund :S Dette begynte etter jeg fyrte opp Uncharted på PS3. Fjernet DTS fra PS3-menyen, og da ble det mye bedre men hakker fortsatt iblant.. noe som er utrolig plagsomt.. noen som vet hva dette kan være? gjelder i spill og musikk! har ikke testet film. Er forresten svært fornøyd med det bortsett fra dette! Mye for pengene Edit: 90% sikker på at det er den optiske-kabelen. Skal bytte kabel snarest! Edit: Det stemte. Det var kabelen jeg kjøpte på Clas Ohlson som sviktet. Nå kjøpte jeg en annen til blodpris hos Elkjøp som heter "Pure AV". Den ser iaffal ut som kvalitet! Endret 15. august 2008 av BåGan Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Når kom den "nye subben" Jeg hadde nemlig den gamle typen for noen år siden. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg har kjøpt logitech z-5500 for ca 2 uker siden. Men, når jeg eks spiller sanger med bass for eks living in video med pakito. da begyner det og komme en sånn rar dure lyd fra basskassa. Og for eks i'm you basscreater med basshunter når jeg spiller ca 50% med pc'en og 40-60% op z-5500 kommer det først klang klang svakt så sterkere vor høyere jeg spiller. (ps når jeg spiller i den høyden har jeg full bass 100% normalt har bare på 50-70%) Hva kan det være? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Vil tro det kommer av at kassa ikke er spesielt solid bygd, og vibrerer i takt med bassen. Skrudde opp subkassa når jeg hadde det anlegget før, og det er ikke særlig tykke plater, ikke så mye avstiving heller. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Vil tro det kommer av at kassa ikke er spesielt solid bygd, og vibrerer i takt med bassen. Skrudde opp subkassa når jeg hadde det anlegget før, og det er ikke særlig tykke plater, ikke så mye avstiving heller. Er noe galt med det en kamertat fikk det fvor 2 timer siden ikke samma lyd skal sende basskassa tilbake tror jeg. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Har tenkt til å kjøpe meg z-5500 nå, så kommer spørsmålet, trenger jeg/bør jeg ha lydkort? Jeg har et crappy hovedkort med intrigert lydkort, det støtter coax ut, men i innstillingene står det at det kun er 2 kanaler!? Trodde DTS var surround, støtter da ikke hovedkortet mitt det? I tillegg har jeg et annet problem, det er at jeg ikke rett og slett har plass til lydkort. Jeg jo ha mest mulig ut for penga, digital surround lyd osv.. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Har tenkt til å kjøpe meg z-5500 nå, så kommer spørsmålet, trenger jeg/bør jeg ha lydkort? Jeg har et crappy hovedkort med intrigert lydkort, det støtter coax ut, men i innstillingene står det at det kun er 2 kanaler!? Trodde DTS var surround, støtter da ikke hovedkortet mitt det? I tillegg har jeg et annet problem, det er at jeg ikke rett og slett har plass til lydkort. Jeg jo ha mest mulig ut for penga, digital surround lyd osv.. Jeg bruker laptop da. Jeg måtte kjøpe lydkort med usb.en jeg har Akuratt det samma som dsg(det heter han på diskusjon) Vis du bare har ett skal set bare funke på 2 høytalere og basskassa. Men, en kammerat av meg plugga bare in den ene ledningen(den grønne) Så funka alle lol, men ble dårligere lyd da. z-5500 er å anbefale. Men, vis jeg skal retunere det da må jeg vel skrive eller noe sånt til den bedriften jeg kjøpte det hos.? Men, z-5500 funker dårlig på rock og metal det har jeg erfarn hører mere på techno/trance hip hop hop og sånt. Funker best på det. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 lol mye skrive feil der hehe. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Da ble det endelig et Z-5500 på meg til slutt Har hørt noe om at man bør "spille inn" høytalerne, så hvor høyt bør jeg spille den første tiden Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det er ikke noe å stress med, så lenge ikke høyttalerne går varme, eller spolen "bånner", dvs. slår nedi magneten, så er det bare å gnu på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå