miceagol Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hva er det som er skuffende med ditt sett annet enn kontrollenheten da? Nevnte dette tidligere i tråden. Musikkgenrene jeg lytter mest til høres ikke bra ut på dette anlegget. Ellers er det litt dritt å få naboklager selv om man har på normalt volum i film (bassen brer seg godt i bygårder), men høyttalermessig er jo det bare positivt. Hva slags lydkort har du? Problemene har ingenting med lydkortet å gjøre, siden de også oppstår på Wii'en. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Kan naboer klage på for høy musikk viss ikke det er sent på kvelden??? Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Kan naboer klage på for høy musikk viss ikke det er sent på kvelden??? Vel, den gangen naboen kom på døra var ved leggetid, men de har banket i gulvet noen ganger når det ikke har vært det. Skulle gjerne likt å høre hvor høyt det egentlig høres ut hos dem, for volumet var ganske normalt i mine ører, men så var det det med at bassen kanskje høres like mye hos dem som hos meg. Lovmessig sett skal det være stille mellom 23 og 07 alle dager, og hele dagen på søndager. Ellers gjelder vel loven om unormal bråk. Med andre ord, dersom man spiller på normalt volum utenfor tidsrommet nevnt ovenfor, har naboer ingen rett til å få etterfulgt sin klage. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Kan naboer klage på for høy musikk viss ikke det er sent på kvelden??? Vel, den gangen naboen kom på døra var ved leggetid, men de har banket i gulvet noen ganger når det ikke har vært det. Skulle gjerne likt å høre hvor høyt det egentlig høres ut hos dem, for volumet var ganske normalt i mine ører, men så var det det med at bassen kanskje høres like mye hos dem som hos meg. Lovmessig sett skal det være stille mellom 23 og 07 alle dager, og hele dagen på søndager. Ellers gjelder vel loven om unormal bråk. Med andre ord, dersom man spiller på normalt volum utenfor tidsrommet nevnt ovenfor, har naboer ingen rett til å få etterfulgt sin klage. Ok. Pleier som regel å spille på ganske så full guff med masse bass i en time eller to (blir raskt litt ør i hodet ) Men jeg slutter alltid å spille høy musikk når folk begynner å komme hjem fra jobb. De som er hjemmeværende får pokker meg bare leve med det den lille timen! Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) HighlineDSG: Ser at jeg har samme greia som deg Z-5500 og CREATIVE SB Surround 5.1, 24-bit lydkort. Har litt problemer jeg. Jeg får skurring i lyden, kommer ca 4-5 ganger i løpet av en sang. Det virker som at lyden blir satt i litt slow motion i noen sekunder. Merker det i film og med musikk pga at det er konstant lyd da. Har testet ut det med wmp og vlc og det er samme problemet... Raret er at bilde også hakker. Har prøvd men tusen forskjellige innstillinger. Ikke vært borti noe lignende? Har ikke problemet når jeg ikke bruker lydkorte og anlegget.. Endret 21. januar 2008 av E}{IT Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 HighlineDSG: Ser at jeg har samme greia som deg Z-5500 og CREATIVE SB Surround 5.1, 24-bit lydkort. Har litt problemer jeg. Jeg får hakking i lyden, kommer ca 4-5 ganger i løpet av en sang. Det virker som at lyden blir satt i litt slow motion i noen sekunder. Merker det i film og med musikk pga at det er konstant lyd da. Har testet ut det med wmp og vlc og det er samme problemet... Raret er at bilde også hakker. Har prøvd men tusen forskjellige innstillinger. Ikke vært borti noe lignende? Har ikke problemet når jeg ikke bruker lydkorte og anlegget.. Hmm ... Jeg har ikke knitring/hakking alltid når jeg hører musikk eller ser film. Kommer sånn av og til når PC-en har stått på et par timer og det lukter svidd av den:p Jeg har også prøvd det meste men det er vel bare å leve med det ... Har aldri opplevd at bildet hakker. Jeg har ikke peiling hvorfor knitringen kommer! Skulle gjerne likt å visst det ja! Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Er ganske sikker på at det er lydkorte, skal se om jeg finner noen nye drivere.. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Er ganske sikker på at det er lydkorte, skal se om jeg finner noen nye drivere.. Jeg lasta ned den nyeste driveren men fikk problemet noen dager etterpå .... Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Er ganske sikker på at det er lydkorte, skal se om jeg finner noen nye drivere.. Du kan evt. laste ned en Linux Live-CD (trenger ingen installering), og sjekke om du har samme problemet der, i så fall er det ikke driver- eller OS-relatert. Neste skritt blir å teste et annet lydkort, hvis du har tilgang på en eller kan låne av noen, for å sjekke om det er knyttet til hardware. Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Oppdaterte drivern og da ble det borte Men nå har jeg et nytt problem muligens. I samme slengen oppdaterte han programvaren. Nå kan jeg ikke velge høytalerne mine inne på "creative volum panel" slik at jeg kan stille de på 5.1 og feks stille inn bass boost etc. Den valg menyen er blitt borte. EAX effects osv er der fortsatt. Det står at anlegget mitt er 2.1 nå... Inne på audio console har jeg mulighet for å stille det inn på 5.1 men med en gang jeg lukker det stiller det seg inn på headphones igjen. Ingen muligheter for å lagre innstillinger heller. Har 5.1 lyd til musikk uansett, har ikke fått testet spill osv enda. Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Noen andre spørsmål også. Noen som har forsøkt å fjerne grillen på Sub'en`? Hvor lenge burde man egentlig spille inn anlegget før man kan kjøre på med nærmere max volum? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hvor lenge burde man egentlig spille inn anlegget før man kan kjøre på med nærmere max volum? Kjør på med ein gang, hensikten med innspeling (eg veit ikkje kva betydning det har for dette anlegget) er at materialene i elementene skal bevege seg. Akkurat kva som skjer veit eg ikkje, men det er bevegelige delar som går seg til. Dette skal betre lyden på anlegget. Men som sagt, eg anar ikkje, og er litt skeptisk til om dette har noko betydning på Z-5500. Kva volum du kjører på med betyr ingenting, du kan gje full guff frå første stund. Det er ikkje noko fare for å ødelegge utstyret, med mindre du sprenger elementene då. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det er nok bare å gi på ja, det at man må "spille inn" høyttalerne er vell bare en myte. Kan vell ikke ha så mye å si på det "lille" logitech z-5500 anlegget heller. Men du får nok mer enn nok lyd før du når full guffe med det settet. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Man kan gnu på fra begynnelsen av, ja, men det er større kjangs for forvrngning og til og med "bånning" på et uinnspilt anlegg, så er lurt å være litt obs på det hvertfall. Man skal uansett ikke spille så høyttalerne "bånner": Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Noen har har erfaringer med å bytte, altså bruke andre enn Logitech sine egne, fronthøytallere på dette settet eller? Jeg har fronthøytallere til ca 3800 (Patos B310), men vet ikke om forsterkeren på Z 5500 klarer å drive de godt nok. Problemet er at en high-fi surround forsterker koster mye mer enn dette settet, plus at jeg må bakhøytallere og center. Da er dette vesentlig rimeligere. Dessuten er en coax, en optisk samt en analog er alle inngangene jeg noen gang kommer til å trenge. Endret 25. januar 2008 av PaulKemp Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det vil ikke spille bra. Ca 20 watt til så store fronter er ikke bra. Pluss at delefilteret fjerner bassen på alle andre høytalere en subben til z-5500. Så du får bare en skrikete diskant og en svak mellomtone Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Nå har jeg hatt Logitech Z-5500 siden jul og jeg har fått "spilt det inn" og fått litt erfaringer. Jeg kan si meg enig på noen av punktene i denne diskusjonen at PC anlegg ikke er det helt optimale som skikkelige HI-FI anlegg. Men jeg er absolutt fornøyd med Z-5500 og er veldig glad at jeg kjøpte dette! (Spiller mest musikk fra pc) Men hadde jeg kjøpt idag, så hadde jeg nok gått for hi-fi selv om man må ut med noen tusen til. Har alltid hatt et BOSE anlegg i stua, men har aldri brydd meg om det... helt til jeg begynte å bruke det.... Hi-fi er kickass!! BOSE! Lenke til kommentar
kosh Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Har hatt anlegget i noen år nå. Ikke tenkt en eneste gang på å bytte. Kommer til å ha det til det tar kvelden. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Noen andre spørsmål også. Noen som har forsøkt å fjerne grillen på Sub'en`? Hvor lenge burde man egentlig spille inn anlegget før man kan kjøre på med nærmere max volum? Her prøver jeg å forklare hvordan: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&hl=grillen Fikk ikke helt til å poste link Endret 14. februar 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Har alltid hatt et BOSE anlegg i stua, men har aldri brydd meg om det... helt til jeg begynte å bruke det.... Hi-fi er kickass!! BOSE! Link.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå